2429
Sök

bra sätt att rengöra motorutrymmet

116 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
vill ha lite tips och ideer på hur man rengör motorutrymmet. från vattenfläckar. kalk fläckar. glykol och olja. hur gör man i skrymslen där man inte kommer åt att svampa. finns inget mer irriterande än när det är vattenfläckar i skrymslen

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Körv
3 535 Inlägg
21 februari 2008
Tandborste ;D

Truckdriving Man

566 Inlägg
21 februari 2008
Ja det finns ju bara jävla natur medel nu för tiden...ja fick nån ultra stark avfettning av en kompis som jobbat som rekondare. behövde inte ens använda svamp. körde med högtrycken. sen var allt kliniskt rent. så kolla upp om du inte vet nån som jobbar som rekondare.

Kejsare
547 Inlägg
22 februari 2008
Ett bra tips är sökfunktionen. Sök på motortvätt

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

VOLVONETICS en för alla, alla för en
34 Inlägg
22 februari 2008
Jag har ett jävligt bra medel till motor tvätt SOL heter det ett alcohol baserat tvätt medel som främst används till rengörning av vatten rör mm!! försök få tag i det!! det är det bästa medel jag använt i hela mitt liv!! mvh Peter

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'

116 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
sökte på motortvätt men hittade inte ett enda vettigt inlägg.
alltså det är inte vanlig motortvätt ja menar utan det är så att motorn är så ren den kan. allt är polerat eller nymålat eller nytt men efter man tvättat kan det bli vatten fläckar. eller om det är som ja har det mycket kalk i vattnet man andvänder. sen mar man har tvättat finns det ju ställen man inte kommer åt att torka (om man inte har tryckluft) eller om motorn är varm så blir det ju fläckar lätt har någon nå bra tips vad för medel man kan andvända för att få bort dom?

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

1 675 Inlägg
22 februari 2008