2429
Sök

bra sätt att rengöra motorutrymmet

116 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
vill ha lite tips och ideer på hur man rengör motorutrymmet. från vattenfläckar. kalk fläckar. glykol och olja. hur gör man i skrymslen där man inte kommer åt att svampa. finns inget mer irriterande än när det är vattenfläckar i skrymslen

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Körv
3 535 Inlägg
21 februari 2008
Tandborste ;D

Truckdriving Man

566 Inlägg
21 februari 2008
Ja det finns ju bara jävla natur medel nu för tiden...ja fick nån ultra stark avfettning av en kompis som jobbat som rekondare. behövde inte ens använda svamp. körde med högtrycken. sen var allt kliniskt rent. så kolla upp om du inte vet nån som jobbar som rekondare.

Kejsare
547 Inlägg
22 februari 2008
Ett bra tips är sökfunktionen. Sök på motortvätt

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

VOLVONETICS en för alla, alla för en
34 Inlägg
22 februari 2008
Jag har ett jävligt bra medel till motor tvätt SOL heter det ett alcohol baserat tvätt medel som främst används till rengörning av vatten rör mm!! försök få tag i det!! det är det bästa medel jag använt i hela mitt liv!! mvh Peter

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'

116 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
sökte på motortvätt men hittade inte ett enda vettigt inlägg.
alltså det är inte vanlig motortvätt ja menar utan det är så att motorn är så ren den kan. allt är polerat eller nymålat eller nytt men efter man tvättat kan det bli vatten fläckar. eller om det är som ja har det mycket kalk i vattnet man andvänder. sen mar man har tvättat finns det ju ställen man inte kommer åt att torka (om man inte har tryckluft) eller om motorn är varm så blir det ju fläckar lätt har någon nå bra tips vad för medel man kan andvända för att få bort dom?

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

1 675 Inlägg
22 februari 2008
ok har turtel motor tvätt det är det bästa jag använt blir helt blankt;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

4 554 Inlägg
22 februari 2008
kör de miljövänliga sättet och spruta hela utrymmet med diesel:P rent lär de bli iaf

48 Inlägg
22 februari 2008
Detta va en mycket bra tråd. Jag ska va och pröva massa saker som ni tipsat om. Tack en tipsen. Mvh moziz

2 117 Inlägg
22 februari 2008
Efteråt när du fått bort allt smuts med diverse avfettningsmedel o liknande kan du köra en runda med badrumsrent/duschrengöring på sprayflaska. Den löser all eventuell kalk och gör allt skinande blankt.
Den fungerar toppenbra på duschväggar av glas och alla chromade armaturer. Alla kalkrester och vattenfläckar försvinner. Fungerar klockrent även i motorrummet smile

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2008
Jag kör HD-Grön utspädd som industriavfettning, och sen vattenslang... Hjälper inte det så plockar man fram högtryckstvätten wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

654 Inlägg
22 februari 2008
Har ni råkat ut för att motorn tagit in vatten någonstans?

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2008
danhild skrev:
Har ni råkat ut för att motorn tagit in vatten någonstans?

Japp. en gång! I fördelarlocket smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 februari 2008
Sposrengörning är också effektivt. Men inte så bra för lackade dlar. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

188 Inlägg
22 februari 2008
avfettning, t-röd, bilscahmpoo, motortvätt, bara att testa sig fram;)

Körv
3 535 Inlägg
22 februari 2008
äh, det är väl ändå ingen som ska kolla där tongue

Truckdriving Man

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2008
decib3L skrev:
äh, det är väl ändå ingen som ska kolla där tongue

Nä, men de e ändå trevligare att mötas av ett rent motorrum när man ska ge någon starthjälp wink

Sök