4792
Sök

Vilken slipmaskin?

Avstängd
50 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#1
Tjoo!

Är 17 år o håller på utbilda mig till bilplåtis, vill ha en prisvärd slipmaskin som inte är alltför dyr som man kan träna med på bilen i garaget, gärna en som INTE är tryckluftsdriven då jag inte har tillgång till kompressor för tillfället.

skicka gärna länkar!

Tack på förhand! //Stoffe

12 086 Inlägg
24 februari 2008
#2
Köp en osilicerande maskin.. vetifan hur de stavas?smile
Det är väl de bästa när man ska slipa plåtytor.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
25 februari 2008
#3
Skall du utbilda dig till bilplåtis så börja slipa med kloss när du klarar av att hantera det kan du gå över till maskin. (använd maskin och 180p papper att matta ner innan du spacklar) en ocilicerande maskin som "slår" 7mm är bra.

Smoke Tires Not Drugs.

1 311 Inlägg
25 februari 2008
#4
någon som vet var man kan köpa lösa skivor (den man klistrar fast slip-pappret på?) hade nämligen sönder min oscillerande i helgen sad tror det är m8 fingäng...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Avstängd
50 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#5
Okej tack för alla tips wink

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 februari 2008
#6
Varför ens tanken på en pneumatisk maskin? Under längre användning kommer du bara få kylskador på händerna samt att du måste ha en ordentlig trycktank samt motor för att hålla igång slipmaskinen... Sattsa på en eldriven som ovan nämnt är oscillerande, jag skulle lagt lite stålar på en bra maskin istället för en billig.
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

Avstängd
50 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#7
TenZer skrev:
Varför ens tanken på en pneumatisk maskin? Under längre användning kommer du bara få kylskador på händerna samt att du måste ha en ordentlig trycktank samt motor för att hålla igång slipmaskinen... Sattsa på en eldriven som ovan nämnt är oscillerande, jag skulle lagt lite stålar på en bra maskin istället för en billig.
Lycka till!
//Johannes

Jag tänkte att eftersom de verkstäder som jag varit o praktiserat på ( cirka 10 tal ) hade pneumatiska slipmaskiner, så trode att det var ''det som gäller'' så att säga.

Men hur som helst måste det vara en eldriven eftersom jag inte har tillgång till lufttryckt som sagt tongue
Vilka märken har prisvärda ocilicerande slipmaskiner?

tack för tipsen!! cool
Senast redigerat av Snappy (25 februari 2008)

Avstängd
50 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#8
Är det verkligen INGEN som vet vart man kan köpa en bra eldriven ''oscillerande'' slipmaskin???

564 Inlägg
Avstängd
50 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#10
groze skrev:
Denna:
http://www.festool.se/mediandoweb/index … amp;#anker

Festool är grymma! smile

jupp, Festool har bra grejjer men..
Lite för dyrt jämfört med vad jag hade tänkt mig (runt tusingen) tongue

fler förslag?? big_smile
Senast redigerat av Snappy (1 maj 2008)

Avstängd
50 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#11
kan tilläga att jag är intresserad av en sånhär maskin som har som en (''karbor'') undersida.

altså sån som man bara sätter pappret på undersidan av maskinen utan att behöva göra något annat för att byta papper.


Sök