5859
Sök

Funderar på att börja tillverka egna fjäderbensstag

98 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Funderar på att börja tillverka egna fjäderbensstag har provat på o tillverkat till ett par modeller som jag har haft nöjet att få ha som experiment bilar... bla BMW, Saab och volvo har haft dessa fjäderbensstagen på belastningsprov för o kolla tåligheten i dem samt funktionen.... ngn som tror man kan ta sig in på marknaden med dessa produkter? eller om man ska ha det som hobby bara o tillverka till kompisar osv? finns säkert tillräckligt med tillverkare för sånna produkter..... vore kul o veta vad folket där ute tycker om iden? sätter in ett par bilder på produkterna vart efter... Mvh Jocke

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 februari 2008
Du får mer än gärna tillverka ett till mig när jag börjar bli klar med bilen.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 311 Inlägg
25 februari 2008
ja jag tror det finns en marknad för de faktiskt, oftast har man ju sett på diverse nätshoppar att det bara finns till japanska bilar samt till VAG-bilar, kanske jag som letat dåligt? annars tycker jag det finns dåligt med valmöjligheter, hade du tänkt utmärka dig i dina produkter på något vis?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 februari 2008
Helt klart att det finns en marknad om priset är vettigt. Med det menar jag inte att du ska vara billigast på marknaden. Det finns ju vettiga stag för <2000.-. Kan du hålla dig däromkring så finns det säkert en marknad för både stag till bilar där det inte finns så många tillverkare.
Även till bilar där det finns flera olika tillverkare så finns det säkert många som vill ha ett lite personliga varianter av stag.

Exempelvis så vill gärna jag ha ett snyggt och mycket stabilt(annars kan det ju kvitta) stag.

De BMW du testat på råkar inte vara E39 540iM? smile

98 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Tänkte kolla mig runt lite på nätet o se vilka modeller som inte tillverkas till o kanske inrikta sig på dem.... men ska forska vidare lite o se först om intresse finns..... kan ju ha detta som en på sidan om syssla o ta emot beställningar..... kanske lite för riskabelt o starta eget o inrikta sig på fjäderbensstag eftersom det finns så många tillverkare... mina kommer ju tillverkas efter kundens  önskemål... så alla kommer ju ha ett unikt o eget... har tillverkat till e36 modellen..... Mvh jocke

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

1 311 Inlägg
26 februari 2008
tycker det låter som en kul å bra idé, nappar väldigt många här kanske det går att öppna eget!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

98 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Japp men man behöver ju inte bara inrikta sig på fjäderbensstag....

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

83 Inlägg
26 februari 2008
Om du bor i Gbg området är du välkommen att använda min V40 fas1 som prototyp om du vill smile
Egetföretag är mkt lätt att starta och sköta om man har läst nån företagar kurs på gymnasiet, annars bjuder skatteverket på bra nystart kurser. Och om man skulle tröttna eller nått så kostar företaget i sig inget att ha, endast ev bankkonton kostar.
/Egenföretagaren abe

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience

98 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
abe-gbg skrev:
Om du bor i Gbg området är du välkommen att använda min V40 fas1 som prototyp om du vill smile
Egetföretag är mkt lätt att starta och sköta om man har läst nån företagar kurs på gymnasiet, annars bjuder skatteverket på bra nystart kurser. Och om man skulle tröttna eller nått så kostar företaget i sig inget att ha, endast ev bankkonton kostar.
/Egenföretagaren abe

Jaha låter intressant men står i valet o kvalet om jag ska fortsätta jobba där jag jobbar nu trivs bra där o allt.... men det är ju alltid spännande med eget o se hur en själv o företaget utvecklas..... hehe lite långt till göteborg.... ca 45 mil smile annars hade jag kunnat gjort det wink

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

Tomten
1 065 Inlägg
27 februari 2008
volvo har ju stag
vag har stag
hur det ligger till med andra bilar vägar jag inte svara på

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
27 februari 2008
Tomten skrev:
volvo har ju stag
vag har stag
hur det ligger till med andra bilar vägar jag inte svara på

Även om det finns stag till Volvo så kanske det inte finns till alla modeller?
Någon kanske satt i en motor som gör att ett "vanligt" stag inte passar?
Sedan finns det ju dem som vill ha ett stag tillverkat som ingen annan har precis efter sina egna kriterier?
Extra styvhet / Kolfiber / Speciell infräsning(namn/nick/bil/motor) / speciell form...

Jag tror marknaden är hur stor som helst om folk bara vet om att man finns... smile

83 Inlägg
28 februari 2008
Jo det finns gott om stag till volvo men  priset är alltid intressant!

Angående att du vargass inte vill sluta ditt vanliga jobb behöver ju inte bli något problem, starta firman och kör det som bisysla och jobba med det på kvällar och helger, går de dunderbra, ja då är de bara att säga upp sitt vanliga jobb...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience

Sök