4547
Sök

Högtalar placeringar på saab 900 se 2,0T kupe

1 129 Inlägg
18 december 2005
Trådstartare
Hej, jag håller på att förplanerar lite effekuppbyggning på den bil som ja har planer på att köpa. Vart sitter de orginala högtalarna i bilen, hur stora ä de  o vilket märke är det. Vilka patser kan man placera slutstegen på för att de ska va så lite ivägen som möjligt ifa man vill kunna använda andra orginala o monterade utrustnigar i bilen åxå.

6 851 Inlägg
18 december 2005
ett litet förslag..KÖP BILEN FÖRST! Skaffa bilen först, kolla sedan själv, kan du ej då..DÅ kan du fråga de sakerna.
Senast redigerat av Tiaz (18 december 2005)

1 129 Inlägg
18 december 2005
Trådstartare
ja frågar  ju ifa det ä nån som redan vet detta o har byggt ljud i en saab 900 se 2,0T 97a

494 Inlägg
18 december 2005
i dörrarna är de 6.5 tum på instrument brädan kommer jag inte ihåg helt säkert men tror de är 3... någonting men svårt att få bra ljud ur den storlekn. (vad jag hört) i hatthyllan äre 6.9 " de finns platts men de blir en hel del huvud kliande för bakluckan är någon välldigt estetisk person som ritat så de blir endel filande och måttande för att ex höja golvet för att få platts med steg under.

men som sagt bästa är ju att ha bilen så man akn kolla själv vad man vill ha förupplägg. jag hade steget skruvat under hatthyllan ett tag om man vill ha de så!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Hewi
571 Inlägg
19 december 2005
3" mellan register ger utmärkt ljud ihop med 6.5"bas och diskanter.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

96 Inlägg
9 januari 2006
Dörrarna har 6½"
Instrument-brädan har en så'n logisk storlek som 3½...

Fattar inte varför de gick från 4"... men, men...

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

859 Inlägg
9 januari 2006
norrloader skrev:
Dörrarna har 6½"
Instrument-brädan har en så'n logisk storlek som 3½...

Fattar inte varför de gick från 4"... men, men...

Men 4" är det INGA problem att få dit.

Team Tondöv
649 Inlägg
9 januari 2006
Kör med 6 1/2" i dörrarna och 3-4" + diskanter på i-brädan och ev i A-stolparna, blir kanon!

1 129 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
D finns 3" i i-brädan 5,25/6,5 " i varje dörr o 6*9 brevid hatthyllan som ä orginalt på 900an om ja inte har upfattat fel, men vilket märke ä d på orginalhögtalarna o finns d nåt orginal steg som driver förutom d som ä inbyggt i orginala bilstereon? hur pass bra ä d steget isf o hur många kanaler o watt har d?.

Sök