Garaget.org VS Gatbilar.se

Ripcurl
26 februari 2008 · 27 Inlägg

Någon som har lite mer kunskap än jag gällande vilken sajt som är ledande?

Kikade in på gatbilar.se idag å såg dom hetaste videoklippen vilka hade visningar på ca 100 000. Därimot var det bara 18st inloggade.

Här på garaget.org har dom populäraste videoklippen cirka 6000, men runt 1500 inloggade och 2000 vanliga besökare.

Obs, statistiken är väldigt difus (inte exakt) plus att jag inte är så hemma på gatbilar.se men i stora drag undrar jag följande.
Frågan är hur går det ihop och vilken sajt är "populärast"?

Ford Mondeo "Black Edition" (2004)
Volkswagen Passat Alltrack "Stealth" (2012)
JSkoglund
26 februari 2008 · 69 Inlägg

Den populäraste sajten är ju givetvis garaget.org, mest reggade och besökande här smile Är medlem på båda... men denna är inte gämförbar mot gatbilar.se, denna är överlägset 1:a.
Gillar inte "surf-sättet" på gatbilar med deras fönster som ska komma upp hela tiden, men de kanske bara är jag? wink

SPEEDPARTS That's Why I'm FASTER Than You! ;)
Holme
26 februari 2008 · 1 417 Inlägg

Det totalat användarantalet säger väl en hel del?
70 000 + här, och 20 000 (?) där?
Du kan ju också kika på hur många som lagt upp egen bil på olika sidorna, eller hur många inlägg som finns i forumen?
Och spelar det någon större roll vilket som är populärast, egentligen? smile

lodan
26 februari 2008 · 217 Inlägg

tycker gorg e bättre, men gatbilar e inte dålig.. enda nackdelen där e att det händer lite i forumet bla. inte lika aktivt helt enkelt.

eriksson87
26 februari 2008 · 590 Inlägg

testat båda faktiskt. men Garaget tycker jag är mycket bättre/trevligare.

Kalle_Ponken
26 februari 2008 · 1 752 Inlägg

eriksson87 skrev:
testat båda faktiskt. men Garaget tycker jag är mycket bättre/trevligare.

Kan inget annat än o hålla med! smile Här skriver ju folk åtminstonde med varandra...tongue Sen vet jag inte om det bara är jag som inte förstår mig på deras sida till 100%?tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Ripcurl
26 februari 2008 · 27 Inlägg

Holme skrev:
Det totalat användarantalet säger väl en hel del?
70 000 + här, och 20 000 (?) där?
Du kan ju också kika på hur många som lagt upp egen bil på olika sidorna, eller hur många inlägg som finns i forumen?
Och spelar det någon större roll vilket som är populärast, egentligen? smile

Näe det spelar ingen större roll, men jag såg gatbilar.se första gången idag och funderade direkt om jag missat något. Men Någon som har nån tanke på varför som har så många visningar på sina filmklipp?? Kan det ha med att dom har en tidning?

Volkswagen Passat Alltrack "Stealth" (2012)
Ford Mondeo "Black Edition" (2004)
Hee-Maan
26 februari 2008 · 3 113 Inlägg

känns ju som att gatbilar.se är nästan dirketkopierat från gorg från första början.. och visst fanns Gorg långt innan gatbilar?

Garaget är grymt mycket bättre på alla sätt!

Semper Fi
-Claesson-
26 februari 2008 · 133 Inlägg

Håller med Kalle-Ponken... sen tycker jag att Gatbilar.se e otroligt "segt" att surfa på.. lång "laddningstid" på sidorna. (eller kanske bara jag som har det problemet)
Dock tycker jag Garaget e 1000 ggr bättre:)

Från Landet...
chrizz Administratör
26 februari 2008 · 11 783 Inlägg

Ripcurl skrev:

Holme skrev:
Det totalat användarantalet säger väl en hel del?
70 000 + här, och 20 000 (?) där?
Du kan ju också kika på hur många som lagt upp egen bil på olika sidorna, eller hur många inlägg som finns i forumen?
Och spelar det någon större roll vilket som är populärast, egentligen? smile

Näe det spelar ingen större roll, men jag såg gatbilar.se första gången idag och funderade direkt om jag missat något. Men Någon som har nån tanke på varför som har så många visningar på sina filmklipp?? Kan det ha med att dom har en tidning?

Ptja, "fusk" eller så visar det väl fel helt enkelt... smile

Här kan du inte få nån räknare att löpa amok genom att uppdatera sidan upprepade gånger iallafall. Besöker du en sida så räknas du som besökare där, återkommer du säg 10 minuter senare så räknas du inte igen. Kommer du tillbaka nån timme senare så räknas du igen dock. På så vis slipper man galna siffror och vet att det du ser faktiskt stämmer väldigt bra också.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
WeDo
26 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Tycker inte om attityden på gatbilar.... Är för mkt "jag har snyggast, bästa och värst bil" där... Ingen som kommenterar eller svarar om man själv ger en kommentar...  Neee, håller mig till Gorg jag... trevligare folk och sen händer det ju lite mer i forumet här smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Marcus_89 Biltokig elektriker
26 februari 2008 · 3 352 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:

eriksson87 skrev:
testat båda faktiskt. men Garaget tycker jag är mycket bättre/trevligare.

Kan inget annat än o hålla med! smile Här skriver ju folk åtminstonde med varandra...tongue Sen vet jag inte om det bara är jag som inte förstår mig på deras sida till 100%?tongue

Håller med smile Sidan är lite krånglig med alla fönster och grejer som dyker upp.

Okim Dra mig i draken!!!
26 februari 2008 · 616 Inlägg

garaget.org är lättare o navigera i plus att det inte är lika rörigt här som i gatbilar.se
där har dom en massa "pop up" vad man än gör o svårnavigerat som fan.

här e det lätt o allt e lätt åtkommligt bra upplägg på sidan och så men knepiga regler  i vissa punkter men annars okej sida...

Mvh// Okim // Jocke
brillmongo
26 februari 2008 · 874 Inlägg

blev medlem på gatbilar först men trivdes aldrig där.. Genom en slump hittade jag gorg efter ett tag, och här har jag varit sen dess.

(sensmoral, gorg äger stenhårt)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Team-Adolfsson Gödseldräng
27 februari 2008 · 4 529 Inlägg

gatbilar.se är ju en jävligt jobbig sida

tror dom flesta som surfat på Garaget.Org har blivit välidgt bortskämda big_smile
inte många sidor som är så lättsurfade och så aktiva big_smile    cool

Länge Leve Garaget.Org big_smile

Senast redigerat av Team-Adolfsson (27 februari 2008)

Urkas Kräsen grafiker
27 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Men kan ju ha battles där! Då MÅSTE den vara bättre!

Whine whine!
Mr_EmCom Med.lem
27 februari 2008 · 3 759 Inlägg

Gatbilar är som sagt svårnavigerat och lite inaktivt. På garaget finns det alltid nått att göra, och det är så lätt att sufa.

Därimot tycker jag att forums delen på båda sidorna är lite smådyga, sällan någon som qutar en och det går inte att skämta utan att nån ska bli sur/irriterad.
Kan dock vara för jag blivit bortskämmd av sporhojs.coms furom och dess fina sammanhålning.

Frys inte ut mig nu bara för jag sa såhär roll
/David

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
camaro67 Meister
27 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Gatbilar är som sagt svårnavigerat och lite inaktivt. På garaget finns det alltid nått att göra, och det är så lätt att sufa.

Därimot tycker jag att forums delen på båda sidorna är lite smådyga, sällan någon som qutar en och det går inte att skämta utan att nån ska bli sur/irriterad.
Kan dock vara för jag blivit bortskämmd av sporhojs.coms furom och dess fina sammanhålning.

Frys inte ut mig nu bara för jag sa såhär roll
/David

Sporthoj är ju bara för töntar som inte pallar 4-hjul.. Du hör hemma där! Garaget är helt klart bäst big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
ReApEr__88
27 februari 2008 · 620 Inlägg

Urkas skrev:
Men kan ju ha battles där! Då MÅSTE den vara bättre!

Något för gorg att ta efter...big_smile för de e grymt skoj!

Volvo S60 (2006)
Klaesson
27 februari 2008 · 399 Inlägg

Hhehehe ja e FRÄLST tongue i Garaget.org. Det enda ja gör e å blädrarmellan Garaget.org och Bilddagboken big_smile

VOLVO for life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang