3734
Sök

hjälp med baklycktorna på 740,

Stövarn
225 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#1
tjenare vet att det finns många volvo snubbar här så lär väll rådfråga så man inte gör något fel.
tänkte göra som alla volvo raggare har 3 lysen som lyser på baklycktorna. vet att det är snyggare med 90´ans baklysen men har tyvär ingen ekonomi och lägga ut dom pengarna just nu.
men är nästan säker på att det är någon här som vet hur man gör det på lättaste sätt och skulle vara glad över lite svar så man får sätta igång med bilen:D
mvh niklas

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 februari 2008
#2
lättast är ju att sätta 5w lampor i dim ljusen bak å ha på dimljusen tända hela tiden

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stövarn
225 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#3
men går inte lampan då ? eller är det jag som tänker fel:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

474 Inlägg
28 februari 2008
#4
annars så kan du skarva ihop parkeringsljus kabeln och dimljus kabeln, så har jag gjort på min

Volvo S60 2.5T AWD

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 februari 2008
#5
Ekbl0m skrev:
men går inte lampan då ? eller är det jag som tänker fel:P

vilken lampa ? om du menar att lampan i bakljuset går sönder så nej smile men lampan på dimljus knappen kommer att lysa=) jag kör så å då är det lätt att stänga av till besiktningen i fall dom är kinkiga å så slipper du massa skarvande på kablar som kan ge el fel smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fetast i stan !!
991 Inlägg
28 februari 2008
#6
Men om du bara sätter i 5w lampor och har knappen på hela tiden så kommer dimljusen bak bara att lysa när du har halvljuset tänt

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Stövarn
225 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#7
okok borde väll gå och koppla om så att man får strömknappen även fast man drar om kabeln:P får kolla läget.

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
1 mars 2008
#8
Klorin_Elvis skrev:
Men om du bara sätter i 5w lampor och har knappen på hela tiden så kommer dimljusen bak bara att lysa när du har halvljuset tänt

dom kommer väll lysa hela tiden? visserligen kanske inte på parkering, men annars...


Stövarn
225 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#9
Fundera på att dra om en ny ström kabel från varselljuset till knappen i fram och sen i med en 5 wattare, det borde väll funka för då får den ström hela tiden och sedan går det att stänga av när man känner för det, eller tänker jag helt snett då?

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget


Sök