5480
Sök

Problem med Mercedes e260 -92

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Bilen beter sig jätte konstigt mellanåt. Man kan ligga och köra en timme eller mer och sen helt plötsligt förlora den all kraft. den varva inte upp till mer än 4000 och sen kan det vara så ett par minuter sen helt plötsligt går den igång igen och går fint. Detta händer bara vissa dagar. ibland kan den gå jätte bra ett par dagar i streck. Har lämnat in på ford...dom bytte 6:e spridaren & bensinfilter (4500kr), men felet kvarstår. Enligt dom skulle det vara ena kamaxeln...??? skumt!? begagnad motor 20.000 med jobb ville dom lura på mig..! Nja... smile När bilen skulle besiktas var den likadan, visade sjukt dåligt på avgasvärderna, så killen gasade och försökte få den att gå bra igen och "puff" så gick den bra igen och värderna blev bra också... vad kan felet vara?

Peace

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Någon av alla bilintresserade här måste ju veta nåt om bilar....

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

1 Inlägg
11 mars 2008
Hej
Har inte precis samma problem som du men bekymmer med min 260e -92 är till bekymmer. Efter två besök på märkesverkstad med dryga räkningar för byte av lambdasond och vevstakskännare(?) beter den sig ändå galet. Varvar upp o ner utan ändrat gaspådrag och dör ibland utan gas. Nu står den på verkstan igen och jag har sagt att den måste bli klar nån gång. Du har säkert ingen större nytta av detta men kanske till nån tröst att du inte är ensam om problem.
PHDJ

Sök