projekt: _Glenne_´s mercedes 190 -86 [ just nu: bilder på hur det vart med mod blinkersena samt på dekal trimmningen]

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

hejsan, som säkert en del vet redan så var jag och hämtade en mercedes 190E -86 förra torsdagen som är tänkt att ha som bruksbil, sierran rasade ju lådan på och jag pallar inte att byta den ute i snön så därför var jag iväg och hämtade den här mercan för att ha nått att åka i, och den var gladeligen mkt fräschare än förväntat för det priset, jag är helt klart helnöjd än så länge med den, men nu har jag ju börjat lite smått med att snygga till den lite smile


jag tänker inte skriva nån lista på vad som kommer hända med mera, för det vet jag inte, jag tar det lite eftersom bara smile


lite bilder då på hur den såg ut när jag hämtade den och vad jag har hunnit gjort på en vecka smile

så här såg den då ut när jag hämtade den, skitig och jävlig
http://i27.tinypic.com/2e58d3s.jpg
http://i32.tinypic.com/2e4dlc4.jpg
http://i29.tinypic.com/27y36tk.jpg
det jag vart lite besviken på var dock att bakrutan inte var tonad, så det ska jag fixa! smile


och redan dagen efter jag hade hämtat den var det dags för några ingrepp big_smile

så jag tog och monterade extraljus, tog dom från sierran, samt har jag tvättat den, och medans jag höll på med att montera och kopplade in extraljusen så drog xorox_88 och en annan polare som inte är medlem här kablar till slutsteg och sånt bak till skuffen, tack för det smile

här är en bild med extraljusen och nytvättad smile
http://i30.tinypic.com/2z5ukif.jpg

och dagen efter att jag hade monterat extraljusen så var det dags att tona en board, och så här vart det, jag blev nöjd med den smile
http://i29.tinypic.com/2wgzupz.jpg

och för en par dagar sen så kopplade jag in "glöden" i extraljusen, tyvärr så är det en kakig bild pga att kameran inte gillar mörker tongue men men smile
http://i28.tinypic.com/ae5ro2.jpg


sen idag så var jag så sjuk så jag sjuk anmälde mig från 4veckors kursen/utbildningen jag går nu, men efter att jag hade vräkt i mig en del ipren så kände jag mig någolunda pigg, så jag gick ut och tog bort bakljusen för jag tänkte tona dom, för jag köpte toningsspray igår, så här är lite bilder på toningen smile

här är dom i orginal skick
http://i26.tinypic.com/15yuph3.jpg

här är dom slipade/ner mattade
http://i28.tinypic.com/hx2psl.jpg

och här är dom tonade
http://i31.tinypic.com/2vcxlhz.jpg

dock så vart dom inte RIKTIGT KÅLSVART, så jag ska köpa mig lite mer toning ikväll och matta ner dom igen och tona lite mer, men just nu så måste jag ju montera dom som dom är nu eftersom jag måste ha bilen till stan ikväll för att köpa mer toning och då kan det vara en fördel med bakljus tongue


och ja, jag fixade och tonade bakljusen inne tongue men jag är inte så noga så big_smile


ja det var väll allt just nu, hoppas man får lite kommentarer, positiva samt negativa kommentarer är välkommna, men ska ni kommentera negativt så förklara gärna vad som är negativt smile

Senast redigerat av _Glenne_ (27 mars 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

var ut och monterade bakljusen nu smile, fan dom torkade ganska fort smile


så här blev det iaf smile
http://i31.tinypic.com/smq1p0.jpg
http://i29.tinypic.com/2uqlwe9.jpg


så vad tycker ni om toningen?? bra eller anus? tongue

och jaa bilen är skitig igen som ni ser på dom här sista bilderna hmm

själv så måste jag säga att det vart mkt bättre än orginal, men aningen svartare kommer dom att bli när jag har köpt mer toningsspray big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (28 februari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Ruuska_
28 februari 2008 · 474 Inlägg

det blev ju bra! och fasen vad snö ni har big_smile

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

tackar så mkt smile.... hehe själv tycker jag vi har lite, vi har ju haft en "plus grader period" nu senaste veckan så det har tinat bra mkt som ni såg på nån av bilderna där bilen står på en isgata big_smile... men gemfört med längre ner i sverige så har vi nog ganska mkt tongue men nu senaste dagarna har det snöat lite igen, sen ska det tydligen komma mer snö i helgen smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

va kul att ni kommenterar roll tongue.... men iaf, imorgon kommer det nog inte hända så mkt för då ska vi BOGSERA en 740 till östersund tongue... polaren ska tydligen byta bort den mot en audi 100 turbo quattro och 740n går inte och vi får inte tag i en bil med dragkrok osv så då blire till att bogsera den i drygt 17-18 mil tongue så imorgon kan jag inte ägna mig på bilen tyvärr smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Rallyhalle
28 februari 2008 · 4 299 Inlägg

Gillar inte riktigt kolsvarta baklycktor egentligen, så jag tycker inte du ska tona mer. De räcker som de e wink

Annars ser de bra ut smile

Jobba på tongue

/Jacob

ReApEr__88
28 februari 2008 · 620 Inlägg

bogsera till östersund ni e tokiga...tongue blir det e14 lr 87an uppåt??

Volvo S60 (2006)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Gillar inte riktigt kolsvarta baklycktor egentligen, så jag tycker inte du ska tona mer. De räcker som de e wink

Annars ser de bra ut smile

Jobba på tongue

/Jacob

mja det beror på, jag personligen tycker det ser skabbigt ut när man har svart tonade bakljus när färgen från orginal lyktorna skiner igenom, alltså man ser att det är oranga blinkers, röda lysen med mera under det mörka, därför gillar jag bättre när dom är kålsvarta smile



ReApEr__88: haha ja vi är nog tokiga tongue... dock så har jag absolut ingen lust med det, men man är ju för snäll för att kunna säga nej till polare hmm men det är väll upskattande bland polarna skulle jag tro iaf smile.... vet inte alls vilken väg det blir, det återstår att se big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Rallyhalle
28 februari 2008 · 4 299 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Rallyhalle skrev:
Gillar inte riktigt kolsvarta baklycktor egentligen, så jag tycker inte du ska tona mer. De räcker som de e wink

Annars ser de bra ut smile

Jobba på tongue

/Jacob

mja det beror på, jag personligen tycker det ser skabbigt ut när man har svart tonade bakljus när färgen från orginal lyktorna skiner igenom, alltså man ser att det är oranga blinkers, röda lysen med mera under det mörka, därför gillar jag bättre när dom är kålsvarta smile

Mjo, iof. De har du rätt i tongue

Men tycker ändå hellre de wink Men smaken e som baken roll

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

Rallyhalle skrev:

_Glenne_ skrev:

Rallyhalle skrev:
Gillar inte riktigt kolsvarta baklycktor egentligen, så jag tycker inte du ska tona mer. De räcker som de e wink

Annars ser de bra ut smile

Jobba på tongue

/Jacob

mja det beror på, jag personligen tycker det ser skabbigt ut när man har svart tonade bakljus när färgen från orginal lyktorna skiner igenom, alltså man ser att det är oranga blinkers, röda lysen med mera under det mörka, därför gillar jag bättre när dom är kålsvarta smile

Mjo, iof. De har du rätt i tongue

Men tycker ändå hellre de wink Men smaken e som baken roll

japp visst har jag rädd big_smile

hehe jaa, tur att inte alla tycker likadant, hur skulle världen se ut då tongue big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
28 februari 2008 · 4 190 Inlägg

Riktigt Bra bil de där Glenne wink hehe

Ser kalas ut ju, gillar toningen på baklyserna!
Bara att fortsätta! smile
Sen när du inte vill ha kvar bilen så kan du ju sälja den till mig som reservdels bil eller så ger du mig bara fronten nu wink hehe (Du kan få min orginal) tongue

Keep it up Glenne!
Mvh Kim

Fallan Illustratör
28 februari 2008 · 826 Inlägg

Jasså, du har konverterat från forrd till merca. wink Blir nog bra det där..
Ni har så pass med "is" att ni kan ta en sväng med skotern iaf? tongue

Lycka till med bogseringen o ta d lugnt.. Ska tydligen bli oväder. wink

Mvh

Tänker...
fordelvis Ford Racing
28 februari 2008 · 479 Inlägg

Snyggt..Snart så börjar det bli ordning på pilsnerhäcken....!

Senast redigerat av fordelvis (28 februari 2008)

Ja Just!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

kul med lite kommentarer smile



kimpan_90: hehe jao, det är det nog, är iaf näjd med den än så länge så det är säkert en bra bil smile
tackar, kul att du gillar toningen smile... hehe nja den är aningen för fin för att säljas som reservdelsbil big_smile... hehe jasså, du vill ha fronten du wink smile


Fallan: hehe nja, forden finns kvar den med, dock inte körduglig just nu smile is och is, vi har ju snö så det går att åka skoter, var ut en sväng förut med SRV´n, den har stått orörd i ca 2 veckor nu och idag så startade den på 2a rycket, härligt med lättstartade skotrar big_smile


fordelvis: tackar... hehe nja, eller det är ju inte direkt pilsnerbils skick på bilen, men nog kommer det drickas en del öl i den så visst kan man kalla den för pilsner häck big_smile... ska supa in den nu på lördag iaf big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

BTW det vart ingen bogsering imorgon pga att polaren inte fick tag i nå pengar, så vi ska ta det till veckan istället, tror jag smile.. så lite kan jag nog pilla med bilen imorgon endå smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
bmx
28 februari 2008 · 7 100 Inlägg

vart snyggt med toningen ju smile

du btw!ska du på jobbmässan den 5 mars? i sundsvall

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 februari 2008 · 5 753 Inlägg

man tackar, kul att du gillar det smile


vet ej, eventuellt, går ju en 4 veckors kurs/utbildning som har med att söka jobb, lära sig skiva alla jävla papper osv man behöver, ja man ska lära sig exakt allt nästan om att söka jobb, igentligen går jag den för att jag mer eller mindre vart påtvingad men jag ångrar mig inte om jag säger så, skit bra att lära sig ju smile och jag hörde nått om att våran grupp skulle dit på den där mässan, men är lite osäker smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 februari 2008 · 5 753 Inlägg

tyvärr så blir det nog ingen update idag, är så jävla kraslig idag så jag orkar inte göra ett skit sad..... fyfan för att vara dunder sjuk mad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 mars 2008 · 5 753 Inlägg

ja det har ju inte hänt så mkt eftersom jag har varit jävligt sjuk iöver en vecka, men nu börjar jag iaf att frisk...tror jag... smile....


men en sak har hänt iaf, jag har skaffat mig en ny CD.. även denna en kenwood big_smile... det är en kenwood KDC-w7031... med motordriven front och "rörlig" display osv.. fick den till bra pris så smile och det är faktiskt jävligt bra och fint ljud i den smile




over and out

Senast redigerat av _Glenne_ (7 mars 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
bmx
7 mars 2008 · 7 100 Inlägg

_Glenne_ skrev:
man tackar, kul att du gillar det smile


vet ej, eventuellt, går ju en 4 veckors kurs/utbildning som har med att söka jobb, lära sig skiva alla jävla papper osv man behöver, ja man ska lära sig exakt allt nästan om att söka jobb, igentligen går jag den för att jag mer eller mindre vart påtvingad men jag ångrar mig inte om jag säger så, skit bra att lära sig ju smile och jag hörde nått om att våran grupp skulle dit på den där mässan, men är lite osäker smile

varsågod=)


aha okej tongue
ja var på de där ja,sög ju totalt!!!!!
gick på frasses och åt och satt där och dryga oss ett antal timmar tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang