3944
Sök

Experimentera med fjärrstyrt c-lås och kupebelysning.

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Har en Saab 9000 som jag tänkt installera ett viking larm med C-lås styrning i. C-låset är ett "negativt" system. Vill säga du måste "jorda" för att låsa /låsa upp bilen. Nu till det roliga. På nyare bilar så brukar kupebelysningen tändas när man låser upp bilen, så skulle jag villja få. Min ide är att dra en slad från larmets "jordkabel" (samma som går till c-låsmotorns "lås upp" kabel) till dörr brytaren. Den jordar juh när man öppnar dörren. Skulle detta funka?? Om ni fattar hur jag menar??

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Miklen
28 februari 2008
..men bara en fundering.. kommer då inte belysningen fortfarande va släckt så länge dörren är stängd och 2.. om den nu tänds.. när slocknar den smile

dARKiE
5 031 Inlägg
28 februari 2008
Har det orginal på hondan, den slocknar efter 15sek om ingen öppnar dörren, och låser sig själv igen..

frågan kan jag inte svara på, då man inte är så haj på elektronik..
Men som sagt du måste ju ha nåt som gör att belysningen släcks igen? Om du nu inte öppnar dörren och släcker den så när du stänger dörren..
Senast redigerat av Darkie (28 februari 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

8 156 Inlägg
28 februari 2008
Du måste ha en fördröjning på ljuset. Finns elektronik som gör att den hålls tänd i säg 10-15s från att lampan tänts.

*Edit:
Kolla in denna:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=77048

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hej! Jag har ljusfördröjningen som standard i bilen som släcks efter ett tag eller så fort man slår på tändningen.

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Sök