4752
Sök

Svetsa avgas, vad behöver jag?

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
jag ätnkte svetsa avgasrör från katten å bakåt på min calibra, jag har slutdämparen med slutrör. vad mer behöver jag? ska köra 2,5" rör.

någon som vet mm storleken på tum? för om man kollar på biltema så står deras storlekar i mm, jag tror att 63.5 ska motsvara 2.5"...har jag rätt?

Stance is romance

1 675 Inlägg
29 februari 2008
1 tum är 2,54 cm ungefär;)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
vad behöver jag för delar då? en stegmuff från katten? rakt röt, mittdämpare, 90 gaders börj. ngt mer???

Stance is romance

287 Inlägg
29 februari 2008
jag har tänkt att köpa ifrån biltema i helgen ja med.. det jag tänkt köpa är: (ska bygga ifrån katten)

1 stegmuff
2 meter rör (har ej nån blekaste hur långt jag behöver)
1 liten böj vid bakaxeln
1 ljuddämpare (den runda modellen inte den ovala) har för mej att den kostade 299kr eller nått sånt.
också tänkte jag om jag skulle testa med att endast köra på biltemas ljuddämpare, så jag bara har en i slutet .. ungefär så mycket har jag klurat ut att jag behöver. Enklaste sättet är ju att plocka av orginalavgasröret ifrån katt.. men jag har ej tid med det just nu så jag chansar hejvilt nu..

Tror inte det är så mycket mer man behöver...

Mvh kim

för dom som undrar så ska jag ha det på en bmw 318i e30
Senast redigerat av kiiiimpa (29 februari 2008)

volvo ska de va :)

turboabstinens
442 Inlägg
29 februari 2008
leta upp en bild på ett eftermarknadssystem (eller original) och se hur det är draget så ser du ju ungefär vad du behöver.

ocertifierad klåpmekare

Sök