Roliga jobb finns det?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
1 mars 2008 · 2 252 Inlägg

Jobba som mek, speciellt då Fältmek gillar man att skruva så är de nånting man bör prova på att vara fältmek på nått företag för man får så mycket igen av dom man kommer o skruvar åt t.ex mitt i skogen när nånting rasat, leendena man får och uppskattningen att man kommer med så kort varsel ( vilket man ofta gör som fältmek) gör att bara de är ganska givande jobb sen ävenär de ett väldigt socialt jobb när man träffar mycket olika folk dagarna iända men även då kollegorna på företaget..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Syyhn Calibra Is The Shit!
1 mars 2008 · 662 Inlägg

CNC tekniker... Nöjd med jobbet då de är mkt varierande... Men de finns dagar man önskar att man vore något annat med... Då det är sommar o varmt o man står och svettas framför maskinen:S

/// SyyHn
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Är "maskinoperatör" på Haki i Sibbhult, tillverkar diverse delar till byggnadsställningar. Förbannat roligt är det faktiskt *obs det där var sarkasm roll*

Tråkigare jobb får man nog f*nimej leta länge efter, man får absolut ingen intellektuell stimulans på det jobbet ÖHT. Det är ju inte ovanligt att man somnat vid maskinj*veln bara för att det är så förbannat tråkigt. Fast dom gångerna man nickat till och chefen sett det så har man ju fått ett glatt litet "pep-talk" (jepp, mera sarkasm var det där).

Vantrivs något otroligt på jobbet men vad gör man inte för det där dom kallar pengar roll

Ingen som har något jobb inom datorer ??  det är ju trots allt det man har i blodet, kan sitta i timmar och bara mecka med en strulande dator utan att ens bry sig om vad klockan är, på haki sitter man ju och glor bort mot klockan var femte minut istortsett sad

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
loudness
1 mars 2008 · 4 554 Inlägg

trivs hyffsat med jobbet arbvetsuppgifterna är okej men allt runtom är sådär

Decibel
1 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Ptja, har det ganska lungt.
Arbtar vilka tider jag vill, behöver aldrig göra saker som är tråkiga. (sånt betalar man andra för att göra).

Nackdelen är ju att lönen baserar sig på resultatet, oavsett om jag jobbar en eller 14 timmar per dygn.
Som nu t.ex., denna arbetsdag börjar röra sig mot 19 timmars arbete. Sov en sväng mellan 18 och 21.

Andreas 940 -utan 940
1 mars 2008 · 1 728 Inlägg

Det finns inga roliga jobb, bara de som är mindre outhärdliga än andra. Själv kör jag långtradare nattetid, inte mycket fysiskt arbete och bra betalt så jag klagar inte.

KHRacing
1 mars 2008 ·

twin_cam skrev:
Biltestare big_smile

Är absolut inte så glamoröst som det låter...
en kompis jobbar/jobbade på Haldex som just detta.

en kom han till jobbet & chefen hans sade till han följande.:

idag skall du få köra en splitt ny Volvo/Saab/Lambourghini hela dagen lång utan avbrott.

  kompisen blev skitglad ju såklart, alltid kul med splitt nya modeller som inte är ute på marknaden ännu.

  Chefen hans fortsätter berätta, du skall hålla dig mellan 15 - 25 khm hela tiden i samma växel. vi skall kolla oljetempen på lite nya Viskodelar.......

*SUCK*

KHRacing
1 mars 2008 ·

Jag jobbar på Manpower....... (heter inte Nisse dock)

fast anställd men.......

kul är när man får vara på samma företag under en längre tid & man trivs..
mindre kul är att ha 3timmars jobb var dag i en vecka, på 5 olika företag.......
(obs, har betalt de timmarna jag går hemma ändå)

BBAD Utbildad hobbymekare
1 mars 2008 · 1 125 Inlägg

jobbar själv inom vården (serviceboende) å de trivs ja ass bra med men de e klart att man blir less,
blir väll alla på sina arbeten... eller??? allt man gör kan man med rutin exakta tider vilka som vill ha vad till frukost, lunch och middag med mera till och med vilka medeciner vissa har kan man, hur den set ut, vilken sort etc.

kanske börjar bli en arbetsskada inte vet ja men...

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Super_Micke Bildrulle
1 mars 2008 · 499 Inlägg

En annan kör budbil, fritt, varierande men tungt och stressigt, jagar nytt nu som väktare, ska bli intressant och se hur det är.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Weermets Gasglad
1 mars 2008 · 295 Inlägg

WeDo skrev:
Jobbar själv som fatighetsskötare på ett gymnasie med 1700 elever... Händer nått nytt varje dag smile

Fastighetsskötare jag med på HSB Mölndal. Jävligt varierande, har inte två dagar som ser likadana ut. Trivs skitbra.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
LIVINL0UD
1 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Anställd av Uniflex Bemanning men jobbar åt Tele2. Trivs otroligt bra med jobbet då våran grupp är guldvärd, mycket varierande jobb, bra lön om man vill tjäna pengar, sen så sitter jag i Winback vilket är riktigt kul smile

trippelturbo Trucker
1 mars 2008 · 2 710 Inlägg

Pappi skrev:
Anställd av Uniflex Bemanning men jobbar åt Tele2. Trivs otroligt bra med jobbet då våran grupp är guldvärd, mycket varierande jobb, bra lön om man vill tjäna pengar, sen så sitter jag i Winback vilket är riktigt kul smile

Unifelx och Unitlink har väll varit lite i blåsväder, eller ?? Själv är jag timanställd av Manpower.. smile Mkt bra bemanningsföretag. Testat andra. Men icke.

Fart missbrukare
pr0ny
1 mars 2008 · 99 Inlägg

Jag är rätt lyckligt lottad för jag trivs bra med mitt jobb, så som många av er andra, de är lyx smile
Men visst, de är fan inte kul hela tiden, när de går illa så är de bara att bita ihop.

Jag ltycker synd om dom som mår dåligt på söndagar ba för att dom ska jobba måndag...

LIVINL0UD
1 mars 2008 · 1 582 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Pappi skrev:
Anställd av Uniflex Bemanning men jobbar åt Tele2. Trivs otroligt bra med jobbet då våran grupp är guldvärd, mycket varierande jobb, bra lön om man vill tjäna pengar, sen så sitter jag i Winback vilket är riktigt kul smile

Unifelx och Unitlink har väll varit lite i blåsväder, eller ?? Själv är jag timanställd av Manpower.. smile Mkt bra bemanningsföretag. Testat andra. Men icke.

Tjena

Ja du det vet jag faktiskt inte, har inte haft något problem ännu med Uniflex så jag ska inte klaga. Har varit anställd av Proffice även och de var riktigt bra. Det som suger med Uniflex är att man får fylla i jävla tidrapport varje vecka hmm Manpower är några polare anställd av, och de funkar enligt dom big_smile

Niklas1987 NO
1 mars 2008 · 2 182 Inlägg

Jag är ganska lättroad så jag trivs med att meka bilar å kränga däck HAHAHAA det kryper en liten spindel på min skärm big_smile lol

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
R-line_chrille Distributionselektriker
1 mars 2008 · 222 Inlägg

Robbin_V90 skrev:
Elektriker är ett roligt jobb. Iaf starkströms-varianten som jag är.. Varierande och fritt och UTOMHUS!!! Lite tråkigt i allt JÄVLA REGN!!!! Men det finns ju regnkläder...smile

håller med ovanstående,, jobba som linjemontör/distrubitionselektriker är nog det bästa jobbet fritt och bra man sköter sig själv...

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Supratok Toker
1 mars 2008 · 491 Inlägg

Jobbar med unga psykiskt funktonshindrade och LRV dömda till vardags..  Kan inte bli bättre, man tränar, är på utflykter till skog och andra städer, grillar, badar och solar på sommrarna, ta det lugnt och kika på film vid dåligt väder..
Är som att få betalt och leva ett liv.. :]

Är helt nöjd men vill prova på lite annat osså...!

Toker Jr 081102
Xoff Volvo tönt... =)
1 mars 2008 · 2 344 Inlägg

Jag hatade generellt att jobba, oavsett vad det var, men nu trivs jag riktigt bra - nybliven elektriker lärling

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
1 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Sjöpolisen/KBV är troligtvis INTE trötts med sitt jobb, göra det roligaste som finns, varje dag: Köra båt! Annars kan båtmeck vara någonting. Har iof inte varit ute i mer än några månader sammanlagt, men förbannat kul och omväxlande är det!

Båda kräver lite specialutbildning men man kanske kan tänka sig att plugga i några år till för att få ett förbannat kul jobb! big_smile
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang