Roliga jobb finns det?

baca Os Difuntos
29 februari 2008 · 1 822 Inlägg

Sitter här och ska snart dra mig till jobbet och ångesten gör sig väldigt påmind. Jobbat på samma arbetsplats i snart 11 år. Börjar tröttna kraftigt på att göra samma sak varje dag, Hur har ni det på eran arbetsplats har ni lika tråkigt och ångestbelagt arbete som jag??. Och om ni bor i GBG och har ett roligt arbete kan ni inte få in mig där med. ÄR ALLVARLIG.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
WeDo
29 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Jag är nöjd och trivs kanon på mitt jobb... varierande och man träffar mkt människor... Har MKT sällan den där "neeee, fy för att gå till jobbet" känslan på mornarna...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
twin_cam Smålänning
29 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Biltestare big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Patte_88 The Vikingrocker
29 februari 2008 · 53 Inlägg

Själv så är man mellan två jobb och börjar få ångest för att man inte har något jobb att gå till tongue

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)
sunt kåt, glad och otacksam
29 februari 2008 · 132 Inlägg

Jag har samma funderingar. finns det verkligen nåt jobb som är överlag sköjj?
har precis blicit arbetslös och sitter nu och funderar på va det verkligen är jag vill göra... känns ju lite som man har fått en vettig chans att göra nåt annat av sitt liv än att gå å knega på en skitindustri hela livet.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
st220hgv Chaufför
29 februari 2008 · 418 Inlägg

Ja trivs me mitt jobb. Ut o åka lite, träffa folk på olika företag mm. Sen kan det vara lite uppskruvat ibland men det är bara o försöka ta det i sin takt...

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
John87 Stolt Volvoägare
29 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Lider också av den där ångesten varje morgon.

Plågar mig till samma ställe som jag gjort i snart ett och ett halvt år och längtar tills jag får gå hem igen.
Men vad gör man inte för att få ihop till hyran och bilen? hmm

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
ErskPersk Svindåre
29 februari 2008 · 1 433 Inlägg

suntibajs skrev:
Jag har samma funderingar. finns det verkligen nåt jobb som är överlag sköjj?

hehe, mythbusters jobb läre ju vara världens bästa jobb jue big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Robbin_V90 Elektriker/Montör
29 februari 2008 · 534 Inlägg

Elektriker är ett roligt jobb. Iaf starkströms-varianten som jag är.. Varierande och fritt och UTOMHUS!!! Lite tråkigt i allt JÄVLA REGN!!!! Men det finns ju regnkläder...smile

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
rallycrosstjej22
29 februari 2008 · 363 Inlägg

jobba i en leksaksaffär är grymt kul efter stängningsdags:P

She Devil
Urkas Kräsen grafiker
29 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Jobbar som 3d-grafiker och det är ju oftast roligt. Sålänge man inte ska göra blommor eller har jobbiga kunder som ska ändra sig hela tiden. Och så suger det ju förstås när det är deadline o man måste jobba över hela natten. Men överlag är det riktigt roligt. Men dom senaste projekten har varit riktigt skoj, det är bara att titta på dom senaste Tele2-reklamerna så kan ni ju gissa hur roligt det var. tongue

Whine whine!
John87 Stolt Volvoägare
29 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Urkas skrev:
Jobbar som 3d-grafiker och det är ju oftast roligt. Sålänge man inte ska göra blommor eller har jobbiga kunder som ska ändra sig hela tiden. Och så suger det ju förstås när det är deadline o man måste jobba över hela natten. Men överlag är det riktigt roligt. Men dom senaste projekten har varit riktigt skoj, det är bara att titta på dom senaste Tele2-reklamerna så kan ni ju gissa hur roligt det var. tongue

Är det du som jobbat med dom?
Den med kossorna som springer? big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Urkas Kräsen grafiker
29 februari 2008 · 1 775 Inlägg

John87 skrev:

Urkas skrev:
Jobbar som 3d-grafiker och det är ju oftast roligt. Sålänge man inte ska göra blommor eller har jobbiga kunder som ska ändra sig hela tiden. Och så suger det ju förstås när det är deadline o man måste jobba över hela natten. Men överlag är det riktigt roligt. Men dom senaste projekten har varit riktigt skoj, det är bara att titta på dom senaste Tele2-reklamerna så kan ni ju gissa hur roligt det var. tongue

Är det du som jobbat med dom?
Den med kossorna som springer? big_smile

Nej inte den. Dom senaste Tele2-reklamerna. Den med massa figurer som pratar i telefon och så kommer det symboler ur munnen på dom och så den som tydligen går på tv just nu, med en telefon och en laptop som är kära. Och så är det en till, men den får ni åka till Holland för att se.

Whine whine!
WeDo
29 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Jobbar själv som fatighetsskötare på ett gymnasie med 1700 elever... Händer nått nytt varje dag smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Mack Forum- och sitemoderator
29 februari 2008 · 26 193 Inlägg

Hade det inte varit för extremt roliga arbetskamrater hade jag undrat varför
jag kommer till jobbet de dagar jag jobbar. Visserligen är det ett rätt roligt jobb
när man få ha bil, men reklamen är ett helvete..
..att jag jobbar som brevbärare är väl ingen hemlighet direkt? tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
M103
29 februari 2008 · 1 570 Inlägg

Jag jobbar som utesäljare, mycket variation och mycket socialt. Klart när det är tråkigt så är det världens sämsta jobb och när det går bra är det världens bästa smile Jag skulle aldrig palla att sitta på ett kontor eller vara på samma ställe en hel dag.

VolvoHanna
29 februari 2008 · 373 Inlägg

Jobbar som speditör med export å trivs med de, alla dagar e olika, trevliga koleger samt en bunt knäppgökar ute på lagret höjer dagligen stämningen big_smile

brillmongo
29 februari 2008 · 874 Inlägg

Om man pysslar med nåt man verkligen vill göra och trivs med så har man nog ett roligt jobb, eller(?) hmm

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Darkie dARKiE
29 februari 2008 · 5 031 Inlägg

säger bara att trevliga och roliga arbetskamrater höjer alla jobb, trivs skitbra mycket pga folket..  Själva jobbet är väl sådär men det funkar / Ditec, Däck affär-verkstad)

Senast redigerat av Darkie (29 februari 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Ellertz Norrlänning
1 mars 2008 · 1 453 Inlägg

ja ska börja plugga sjöbefäl snart, min styvpappa kör bilfraktfartyg över hela världen... jobba 10 veckor, ledig 10 veckor smile och fullt betalt under de 10 veckorna ledigt smile De är något jobb man kommer längta till..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang