4828
Sök

Visslande dump på 855 T5

Avstängd
152 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Ska snart och hämta en Volvo 855 -95 med T5 motor
its fun chippad öppet luftfilter osv. lite små tjaffs.

hade tänkt att inhandla lite grejer tex, Evolve kjolpack, baklysen och klarglas fram.
sen hade jag tänkt mig inhandla en större turbo, ska försöka få upp hästkrafterna lite smile

men nu till frågan, hur får jag den att vissla när man dumpar?

tacksam för svar lol

Rakapparat
301 Inlägg
2 mars 2008
Du menar rally vissla?
en dumpventil med för hård fjäder så tryckluften slår tillbaka mot impellerna på turbon så är det avklarat:)

Avstängd
152 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Joo, typ rally dump wink

ska man köra på öppen eller återcirkulerande? big_smile

mvh

plattsättare!
804 Inlägg
2 mars 2008
öppen fö.r mer visslande alltså en hybrid

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Rakapparat
301 Inlägg
2 mars 2008
öppen dump,

tänk på att om du drar åt dumpens fjäder så du får rally vissel så tar turbon stryk,
och kom ihåg att du får problem med tomgången med en helöppen dump

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 mars 2008
Lewa skrev:
öppen dump,

tänk på att om du drar åt dumpens fjäder så du får rally vissel så tar turbon stryk,

Det kommer ju inte bara att säga pang så haverar turbon, snarare får man lite sämre respons bara...

Avstängd
152 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Lewa skrev:
öppen dump,

Det kommer ju inte bara att säga pang så haverar turbon, snarare får man lite sämre respons bara...

okej wink

en turbo kan man väll offra för lite vissel wink

har varit och hjälpt till med att stoppa på större turbo, grövre grenrör lindat värmebandage, stoppat på större intercooler och 3" helavägen bytt alla silikonslangar, dumpventil osv på en Subaru Impreza wrx sti -04

FYY FAN SÄGER JAG, VILKET JÄVLA SLIT!
finns det någon bil med mindre motorutrymme?
fast dom hade skickat fel slangklammer till slangarna så den läker lite här och var.

jag är riktigt sugen på att lägga vantarna på en Volvo 19t turbo, är det något att ha?

Rakapparat
301 Inlägg
3 mars 2008
bumpe skrev:
Lewa skrev:
öppen dump,

Ne det är helt klart att den inte havererar på en gång:) Men kan vara värt att komma ihåg tongue

509 Inlägg
3 mars 2008
Köp en hks ssqv så kommer de å vissla bra;)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 mars 2008
HKS ssqv är ju så satans ful! jag kan tänka mig att den är bra å håller maximal kvalité men jag hade aldrig köpt den, ser ju gigant fjortis ut med den spaceade klumpen i motorrummet...

hehe... tongue

JBR kommer jag köpa till min bil, ser ju standard ut iaf...

Sök