bil som trycker en bakom på väg hem från jobbet.??

-MR2- "Mo"
5 mars 2008 · 58 Inlägg

danhild skrev:

tbarren skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

HAHAHAHAHAHHA Fyfaaaaaan vad jag garvar, det där var det roligaste jag läst på ett bra tag! Hade varit stört kul att se lol

Redan gjort. Lastbilschaffis som blir skuggad av en polispatrull, de ligger och trycker bakom så att han inte ska se dem - men det gör han i en kurva.
Pallnitar ett tag senare, kliver ur bilen och säger: Såg ni älgen killar?!?

big_smile

HAHAHAHA lollol
Den var bra tongue Stört skön! big_smile

Cossi_Micke
5 mars 2008 · 282 Inlägg

bara att stå på bromsen:cool: hatar såna som tror de går fortare ju närmare man ligger!

kolvas
5 mars 2008 · 4 001 Inlägg

RS2Micke skrev:
bara att stå på bromsen:cool: hatar såna som tror de går fortare ju närmare man ligger!

jag hoppas verkligen att dom som nitar blir påkörda så att dom efteråt kan tycka att det är värt nackbesvär och allt annat som detta kan innebära, tänk på att en bil lär mycket krocksäkrare i fronten än i bakänden.

Hoppas också att dessa personer blir åtalade för att ha orsakat olyckan.... det ska dom bli om man bromsar omotiverat och att säga att något vilt sprang ut framför är inte anledning nog att orsaka en sådan kollision och dessutom så står ord mot ord om det sprang ut något vilt eller inte

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Ajin
5 mars 2008 · 13 Inlägg

Man ska väll ändå inte bromsa om man orsakar risk för de bakom om det är djur mindre än rådjur?

jinxs 90mil+ på en tank.
5 mars 2008 · 484 Inlägg

Bobo skrev:
Vet inte vem som är värst polisen eller moralpolisen som kolla upp bilen mot vägverket och ringer upp polisen, snacka om att vissa har för mycket fritid, eller bara ett tråkigt liv.

Skrev ju att jag hade brist på dålig musik.
-om jag är en moralpolis,så verkar du vara min chef.  wink

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
5 mars 2008 · 2 456 Inlägg

big_smile Skiter i det så länge det ej blinkar blått å låter ..... tongue

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
IMPRAZERN Intresseklubben
5 mars 2008 · 673 Inlägg

Polisen gör va dem vill, bara för dem e polise.. dom tar jobbet för givet och tror dem kan göra allt..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Konka Nattarbetare
6 mars 2008 · 173 Inlägg

henkebenke skrev:
Får jag en idiot tryckandes 0.5 meter efter mig brukar jag sakta in ännu mer, barnsligt roligt är det.

det brukar jag göra med lastbilen om det är någon som ligger precis i arslet lr så brukar jag tända backljuset (2 extralysen som e riktade bakåt) då brukar dom snabbt släppa en bit.tongue

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Opelmadness German cars, quality and beyond
6 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Konka skrev:
det brukar jag göra med lastbilen om det är någon som ligger precis i arslet lr så brukar jag tända backljuset (2 extralysen som e riktade bakåt) då brukar dom snabbt släppa en bit.tongue

Heheh... Rätt! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Davey
14 mars 2008 · 69 Inlägg

nått annat som poliser är jävligt dåliga på är att stänga av helljuset när man möter dom. men dom blir snabba att stänga av när jag bländar tillbaka med 8 extraljus på lastbilen!

Opelmadness German cars, quality and beyond
14 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Davey skrev:
nått annat som poliser är jävligt dåliga på är att stänga av helljuset när man möter dom. men dom blir snabba att stänga av när jag bländar tillbaka med 8 extraljus på lastbilen!

Ja, dom är sena. Brukar ge dom en pärla precis innan man möts. Borde ju tycka dom ska blända av när dom har sina xenonljus, men inte...
Då får dom skylla sig själva. Gäller även alla med dimljus på halvljus kvällstid. Då är jag riktigt tidig... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Davey skrev:
nått annat som poliser är jävligt dåliga på är att stänga av helljuset när man möter dom. men dom blir snabba att stänga av när jag bländar tillbaka med 8 extraljus på lastbilen!

Ja, dom är sena. Brukar ge dom en pärla precis innan man möts. Borde ju tycka dom ska blända av när dom har sina xenonljus, men inte...
Då får dom skylla sig själva. Gäller även alla med dimljus på halvljus kvällstid. Då är jag riktigt tidig... wink

Jo även polisen ska följa lagen men vem kollar dom roll

PlumCrazy
15 mars 2008 · 881 Inlägg

Det finns något som heter "enskilda individer", jag tycker vissa av er drar poliser över en kam.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
C70
15 mars 2008 · 424 Inlägg

Det är inget annat än komiskt att läsa denna tråden.

Jag skulle rekommendera samtliga här inne att läsa på Polislagen!

blacken
16 mars 2008 ·

C70 skrev:
Det är inget annat än komiskt att läsa denna tråden.

Jag skulle rekommendera samtliga här inne att läsa på Polislagen!

Så länge vederbörande fordon inte identifierar som polisfordon, så är det VTK:s bestämmelser som gäller.

C70
17 mars 2008 · 424 Inlägg

blacken skrev:
Så länge vederbörande fordon inte identifierar som polisfordon, så är det VTK:s bestämmelser som gäller.

Ledsen att göra dig besviken, men det är inte riktigt så det funkar.

Alla fordon där polis färdas får köra brådskande!

MrTurbo Better than God \o/
17 mars 2008 · 1 882 Inlägg

Ni som inte gillar att ha någon nära bakom er.

Aldrig funderat på att flytta på er? Hålla lite höger för att underlätta en omkörning? Det är faktiskt inte helt lagligt att "hindra och störa" i trafiken. Om jag är på väg till sjukhus, BB eller annat bråskande (sen till jobbet räknas inte riktigt) och någon på jävelskap grisar sig på det viset kommer det FAN bli väsen kan jag säga...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saabo
17 mars 2008 · 224 Inlägg

MrTurbo skrev:
Ni som inte gillar att ha någon nära bakom er.

Aldrig funderat på att flytta på er? Hålla lite höger för att underlätta en omkörning? Det är faktiskt inte helt lagligt att "hindra och störa" i trafiken. Om jag är på väg till sjukhus, BB eller annat bråskande (sen till jobbet räknas inte riktigt) och någon på jävelskap grisar sig på det viset kommer det FAN bli väsen kan jag säga...

Exakt det jag menar.. Hatar minipoliser som tror dom är så jäkla lagliga när dom ligger i vägen när man ska köra om. Utan att veta om det sitter någon döende i bilen bakom som måste till akuten. sen när man gjort en dum omkörning för dom vägrar flytta sig så blinkar dom med hejuset på en.. IDIOTER!!!!!!

Snurrigt...
TRYIT Teddan
17 mars 2008 · 2 495 Inlägg

fan kan inte folk bara släppa förbi folk som vill köra snabbare.
orka leka polis då eller, som alla jävla idioter som ligger kvar i vänsterfilen på motorvägen när dom har kört om.
är så jävla drygt å ligga bakom en idiot som kör i 112km/h å vägrar gå in, har även märkt att norrmän är extremt duktiga på detta (att ligga kvar å va dryga alltså)
prova den taktiken på autobahn hehe



obs jag har inte läst hela tråden.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Decibel
17 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Lady_Milla skrev:
om man kör 90 på en 90 väg har du ingen skyldighet att släppa förbi en annan bil som ha lust att köra snabbare än 90..och bilen bakom gör olagligt saker så som;..de e inte lagligt å köra över hastighet,ligga å trycka i röven på en annan som kör lagligt eller störa andra trafikanter så de blir 3 olagliga grejer på en gång å hålla på sådär...den framför gör inget olagligt att köra i laglig hastighet å inte flytta på sig för den ha rätten på sin sida....men om de e så att personen framför ligger under hastigheten som råder så ha den en skyldighet att släppa förbi andra då den e ett hinder på vägen...

så är de so deal with it!

Wrong!

Du har skyldighet att flytta på dig vid omkörning, oavsett vad bilen som ska köra om har för hastighet eller hur han kör.
Om du däremot vägrar släppa förbi någon bara för att vara tjurig, så kan du bli bötfälld.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang