Nya Volvo Replica Fälgarna

J_Erixzzon
15 mars 2008 · 1 270 Inlägg

Jag skulle nog ha tagit 235:orna, fast man vill ju ha en låg bil oxå. Men jag gillar berda däck så jag skulle klart valt 235. Så jag har 245 fram och 255 bak på BMW:n och det e ganska så dugligt.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
j0nas Lastbilschaffis
16 mars 2008 · 811 Inlägg

de är grymt fina. har sett dem innan nånstans men kan inte placera vart & tyckte de va fina smile & dyra va de inte heller ju smile

Volvotjej84 helt galen
16 mars 2008 · 388 Inlägg

Tycker att de är riktigt snygga! De är "rena" och det är precis så jag vill ha dem. Är ordentligt sugen - skabara flytta först annars fick jag väl behålla dem ca ett dygn...

Varför åka fort när man kan åka brett?
timpa_
16 mars 2008 · 242 Inlägg

jag tycker du ska ha ganska täta fälgar tycker de blir mycket snyggare på s60.. men annars är dom helt ok !

Johankocken
16 mars 2008 · 529 Inlägg

Ännu en kommentar  dem sjukt snygga fälgarna.. synd man inte hitta dem innan har redan köpt  andra.

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
_deki_
16 mars 2008 · 281 Inlägg

L0fstr0M skrev:

__r0b1n skrev:

L0fstr0M skrev:
Ja, alla åsikter välkomna:) Jag är medveten om bromskivornas storlek och fälgarnas glapp:) Jo, ju mer jag tittar på dom desto snyggare blir dom. Det lutar åt shopping....

köp dom wink du lär ju va bland dom första som kommer ha sådana på din bil smile vilken tum och däckstorlek har du tänkt dej?

Lite velig där med! Men med tanke på att jag inte ska ha något kjolpaket så funderar jag på 18", vill bibehålla hysad komfort ialf. Ska ju sänka den, och för att få den så låg som möjligt utan kjolpaket så är det väl bäst med 18" . Bredden på däcken vill jag självklart ha i 235. Men med tanke på att om jag väljer 225:or så blir bilen lägre och ser bättre ut ifrån sidan, men inte bakifrån.. =/ Jävla djungel!

19" är inte så jäkla farligt som alla tror..alla som inte har 192" tror att det e värsta okomforten men det är inte alls farligt...kör på 19 mycke grymmare på en sån stor bil

/Deki
L0fstr0M
16 mars 2008 · 77 Inlägg

Volvotjej84 skrev:
Tycker att de är riktigt snygga! De är "rena" och det är precis så jag vill ha dem. Är ordentligt sugen - skabara flytta först annars fick jag väl behålla dem ca ett dygn...

Haha.. Jag förstår PRECIS vad du menar.. smile

Darkie dARKiE
16 mars 2008 · 5 031 Inlägg

Fick in ett par fälgar åt en kunds volvo bestående av HEICOS nya fälgar (volvotrimmare)
Dem var sjukt snygga IRL

Tycker du ska tänka på ett par sådana, dock dyra wink
Bild:
http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2006/11/heico_hs3_d5.jpg

otroligt vackra var dem ialf!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Johankocken
16 mars 2008 · 529 Inlägg

e det c30 eller s40  på bild ?

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
Syst3m
16 mars 2008 · 1 079 Inlägg

JohanMR850 skrev:
e det c30 eller s40  på bild ?

C30

j0nas Lastbilschaffis
21 mars 2008 · 811 Inlägg

well det blir 18" till min s60 t5a iaf.  Vill kunna svänga lite tongue  ska ha toyo proxes t1r på tänkte jag.

ska va helt ok däck och relativt tysta med

stoffe_V70 Inte som alla andra.
29 mars 2008 · 46 Inlägg

kaxxen skrev:
well det blir 18" till min s60 t5a iaf.  Vill kunna svänga lite tongue  ska ha toyo proxes t1r på tänkte jag.

ska va helt ok däck och relativt tysta med

Vilken dimension på däcken ska du köra med?

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"
j0nas Lastbilschaffis
29 mars 2008 · 811 Inlägg

stoffe_V70 skrev:

kaxxen skrev:
well det blir 18" till min s60 t5a iaf.  Vill kunna svänga lite tongue  ska ha toyo proxes t1r på tänkte jag.

ska va helt ok däck och relativt tysta med

Vilken dimension på däcken ska du köra med?

Tja smile det som står på svxc när du fråga där med wink

225/40R18

Sl33py Buller & Bånk
29 mars 2008 · 31 Inlägg

Sanslöst snygga dom där, nu börjar jag vela vad jag ska ha på min nya bil tongue

Jag röstar nog iaf för 225/35 R19, kommer nog knappt skilja någon komfortkänsla alls, vad jag tror..
hoppas allt går som det ska bara ! smile

It's not how you treat your car, It's how you drive it
Andy_R
4 april 2008 · 92 Inlägg

L0fstr0M skrev:

jonaz skrev:
har tänkt att köpa dessa till min s60 också... tror dom kommer göra sig skitbra på...

Tjena , javisst är dom grymma.. tänkte höra vart du hittat dom, om du nu inte hittat dom på uddevalladäck? Några mer som säljer dom? blir det 18 eller 19" för dig? dimensioner på däcken isånnafall?

Nässjödäck och nordendäck har jag sett har dom också, finns det på nått mer ställe undrar jag också smile Uddevalladäck verkar inte vara allt för seriösa på det bemötandet jag fått därifrån.

Senast redigerat av stone_cold (4 april 2008)

j0nas Lastbilschaffis
6 april 2008 · 811 Inlägg

jag hade inga problem med mina fälgar & däck från uddevalla däck. tog la ett par dagar från att ja beställde dem till de skickades

kanon nöjd med köp & allt. ordentligt packat enligt bussgods regler oxå.

tummen upp smile finns ju bilder på bilen med dessa fälgar på

SJODIN222
6 april 2008 · 160 Inlägg

L0fstr0M skrev:
Hallå där!

Har nu suttit ca 3 månader varje dag och funderat,letat och grubblat över vilka fälgar jag ska köpa till min relativt nyinköpta S60. Jag har frågat på forum om folks åsikter osv osv, men jag har varit velig in i det sista... tills nu?
De 2 fälgtyperna jag fastnat för är ju de mest vanliga - R-Fälgarna & Nebula.
Men nu satt jag precis som vanligt på blocket och kikade på nyupplagda annonser då Uddevalladäck lagt upp "de nya volvo replica fälgarna". Min första tanke var faktiskt att jag gillade dom skarpt. Sen är det ju en helt annan femma hur det ser ut påmonterat!

Vad tycker ni? Åsikter? Tror ni de passar på min s60?

Någon med erfarenheter från Uddevalladack.se ?

Skriv på!

BILD :

http://195.149.144.149/images/38/3805731639.jpg

En fråga, du säger "Nya Volvo Replica Fälgarna", är det dom som kommer att sitta på nästa V70R (alltså nuvarande karosseri) eller:)?

jag tycker defenitivt att du ska köpa dom:), tror dom kommer att göra susen på din S60, "alla" kan ju inte ska åka på "gamla" R-fälgen heller:)...
nej, men denna fälg var väldigt fin som en blandning av:

*Svenska fälg "Maren"
*C70:ins sport fälg "Canisto"
*V70:ins SportEditions fälgar "Cassoipeia(-05-08)

Ta dig i kragen, och skaffa dom här fälgarna (om du nu har rådsmile), tänk vad nöjd du skulle bli om du gjorde de, sen om de skulle de bli en försäljningssuccé, det är alltid kul att vara "försökskanin/första person", på nånting, fast man vill ju också vara egen, hehe:)

Beslutet är ditt smile

SJODIN222
6 april 2008 · 160 Inlägg

Någon som visste när dom här fälgarna började produceras/tillverkar/kom ut på marknaden:)?
och skulle dom bli standard till en XC90 eller, va det till nån annan Volvo modell kommande V70R kanske:)?

j0nas Lastbilschaffis
6 april 2008 · 811 Inlägg

Fälgarna heter ju Vulcanis diamond cut & nåt mer, sen har volvo en silver variant på dessa. Under bygg din bil funktion fanns dessa endast till xc90 vad jag kunde se iaf. Nån här på garaget har Black diamond cut som är väldigt lika.

Jag har som sagt monterat på mina Replica i fredags & resultatet blev väldigt bra

http://hem.bredband.net/b157519/volvo15.jpg

Senast redigerat av kaxxen (6 april 2008)

SJODIN222
6 april 2008 · 160 Inlägg

joo tack:), jag såg de sen på volvocars:),  snyggt det vart på din bil:), vill skaffa de till XC:en ja:)

kaxxen skrev:
Fälgarna heter ju Vulcanis diamond cut & nåt mer, sen har volvo en silver variant på dessa. Under bygg din bil funktion fanns dessa endast till xc90 vad jag kunde se iaf. Nån här på garaget har Black diamond cut som är väldigt lika.

Jag har som sagt monterat på mina Replica i fredags & resultatet blev väldigt bra

http://hem.bredband.net/b157519/volvo15.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang