2278
Sök

Vad tycker ni om att biltema har börjat sälja japsdämpare och dump ventiler

OEM <3
6 957 Inlägg
5 mars 2008
Pihlanker skrev:
Tycker absolut inte det är något fel med biltema, bra grejor till bra priset. Kanske kan bli en japs därifrån till våren

Nu har denna tråden blivit ännu en "Biltema, bra eller anustråd?"

Ja tkr sj de e bra att dom satsar på styling/tuning, inte för att ja kommer handla så mkt av dessa saker
där, men de finns många andra som vill trimma billigt, vi får väl se hur bra de går helt enkelt.
BTW har ju köpt svart nät från biltema å de e prima de big_smile

OEM <3

164 Inlägg
5 mars 2008
Mycket av det dom säljer är tillverkat av andra företag som säljer egna DYRA saker. Har hört från en rätt säker källa att många av deras verktyg är tillverkade av Bahco till exempel. Och att deras motorolja tillverkas av något av dom stora företagen, typ Texaxo, statiol osv.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

945 Inlägg
5 mars 2008
biltema bra eller dåligt, beror väl på vad man jämför med.Jämför man tex med anrda lågprismärken så är dom kanske bra eller tom bäst. Jämför man däremot deras fast nycklar med tex snap on eller mac tool eller kamasa eller bacho så ligger dom ju ljus år efter i kvalitet.
klart att det funkar om man skruvar lite emellan åt, men håller man på ständigt så drar man deras nycklar ovala ganska så snart.
Sen  så står det ju upp till var och en att handla var fan man vill. Efter förstånd och plånbok.
Oavsett om det gäller av-ventiler eller dämpare!

blinka blått om du vill rejsa!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 mars 2008
twin_cam skrev:
_Glenne_ skrev:
twin_cam skrev:
Snik-turbokonvertering:

Biltema-turbo
Biltema-wastegate
Biltema-dump
Biltema-avgasdelar
Biltema-japsdämp tongue

Komplett ju FFS! Vad gnäller ni om..

haha jaa men det blir bra nog så mkt dyrare än att köpa bättre begagnade delar endå big_smile

Joo, men begagnat får man ju ingen garanti big_smile

hehe sant men om man köper grejorna begagnade så kan man ju köpa några uppsättningar för samma pris och således så lär man säkert kunna köra längre för samma pris big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

OEM <3
6 957 Inlägg
5 mars 2008
e55boy skrev:
Mycket av det dom säljer är tillverkat av andra företag som säljer egna DYRA saker. Har hört från en rätt säker källa att många av deras verktyg är tillverkade av Bahco till exempel. Och att deras motorolja tillverkas av något av dom stora företagen, typ Texaxo, statiol osv.

Oljan har (vet inte om de e så längre) tillverkats av Mobil faktikst! tongue

OEM <3

945 Inlägg
5 mars 2008
e55boy skrev:

*S*....jaaaa...duuuuu....är säkerligen så att den fabriken som gör bacho åxå gör biltemas verktyg....men det har ju över huvudtaget inget att göra med att det är samma verktyg.
Som exempel kan jag ta ling long.....dom tillverkas på samma fabrik i kina som gör massor av dunlops däck, bla annat deras serie av sport däck.....och utan att överdriva så kan jag såga att det är INTE samma däck!!!!!!!! Jag har nämligen testat båda sorter.
Fabriker i Asien tillverkar en uppsjö utav samma sorts produkt men utav varierande kvalitet.

blinka blått om du vill rejsa!

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2008
TTTTT skrev:
biltema bra eller dåligt, beror väl på vad man jämför med.Jämför man tex med anrda lågprismärken så är dom kanske bra eller tom bäst. Jämför man däremot deras fast nycklar med tex snap on eller mac tool eller kamasa eller bacho så ligger dom ju ljus år efter i kvalitet.
klart att det funkar om man skruvar lite emellan åt, men håller man på ständigt så drar man deras nycklar ovala ganska så snart.
Sen  så står det ju upp till var och en att handla var fan man vill. Efter förstånd och plånbok.
Oavsett om det gäller av-ventiler eller dämpare!

De beror väll på om man använder de billigaste eller de med 10 års garanti. De med 10 års garanti är grymt bra faktist. De billiga är väll inte mycke att hänga i granen

3 390 Inlägg
5 mars 2008
haha... kul att läsa att så många klagar på Biltema... Är det någon "jag-köper-bara-dyra-grejjer" grej ni kör med eller ? Lovar att ni som säger det är på Biltema lite titt som tätt... Är själv på Biltema en del... Köper ifs inte turbos och dumpventiler men verktyg, kemiska produkter och sånt är det absolut inget fel på och dom ligger som sagt mkt bättre till i pris än konkurrenterna...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Tomten
1 065 Inlägg
5 mars 2008
henkebenke skrev:
Biltemas prylar är bra, de lämnar ju ffs garanti på grejjerna, går nåt sönder är det ju bara att sticka och hämta ut nytt.

Ang. biltemas torkarblad. Dedär silikonbelagda bladen är skitbra, finns absolut ingen anledning att köpa boschtorkare för 10gånger priset.

Angående dumpventilerna. Den är uppbyggd av tre saker, en cylinder, en kolv, en fjäder.... krävs ingen raketforskare att tillverka en sådan. Kina öser ut mängder av maskintillverkade saker i hög finish till lågt
pris.

Är det dig där på alla dina punkter.
Torkarna går inte att få så mycket bättre. Tror alla jag känner snart kör med dom.

Tror nå många verkstäder kör dom grejjor oxå.

Visst skulle inte komma på att köpa något till motorn där, visst har testa på nå gambilar och dom håller än.

4 299 Inlägg
5 mars 2008
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:
Bara löjligt, visst biltema har väll aldrigt gjort någonting bra men nu har de verkligen gjort bort sig!
//Johannes

Och hur mycke av Biltemas grejer har du testat egentligen? Sluta säga att biltema bara e skit när du bara testat deras blocknycklar lr va de va.

Tycker biltema e helt ok, tycker jag. Ett bra alternativ för dom som inte har så mycke klirr i kassan. Dessutom mer tuffa o billiga grejer till skit-/vinterbilen wink

Min åsikt om FELtema står fast och består huvudsakligen av 2 orsaker...

1 Förbannat kassa grejjer, jag har dragit sönder ett antal NYA verktyg samt fått hem grejjer som inte funkat för 5 öre.

2 Förbannat kass personal, sura, lyssnar inte och är allmänt pantade. T.ex. en oljesug som inte kunde suga olja i vår varmkörda Ockelbo C20 med b30spis trotts att den skulle fungera även för marint bruk. När skiten skulle reklameras (i Länna) ställde surgubben på biltema upp en dunk sörja som han kallade motorolja på en pall ca 1 meter ovanför sugen. Klart som körvspad det funkar! En annan händelse, brorsan va och kollade på cykel på biltema och frågade snällt om han fick testa den. Ett otrevligt NEJ från personalen som undrade varför han skulle det...

Så jag tycker mig ha fog för min åsikt, eller skall jag acceptera kass kvalitet och ett uruselt bemötande?
//Johannes

Okej, men de va mer än du nämnt för mig i skolan wink Men de där me kasst bemötande. Testa då biltema på värmdö ist, trevliga allihopa wink

Men de e ju konstigt att dina från BILtema verktyg pajat när dom håller så bra i skolan tongue

Ha de wink
/Jacob

294 Inlägg
5 mars 2008
Biltemas grejjer duger mycket bra.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 mars 2008
på biltema handlar jag kemikaler. elmatrial. verktyg. slipmatrial ge mig en enda anledning att gå någon annan stans och betala dubbelt så mycket för dessa grejjer någon annans stans?

Visst att biltemas grejjer inte bäst. men mycket grejjer är helt ok och jävligt prisvärda.

Och sen visst har dom mycket skit också..

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

375 Inlägg
14 april 2008
Jag/vi i våran familj ar köpt mkt på biltema som t.ex. avgasystem, lampor, avfettningsmedel, oljefilter, tändstift ja det mesta. vi tyckr att det är bra grejer.

erixon89
14 april 2008
oljan på biltema är ju som sojja helt värdelös

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
14 april 2008
erixon89 skrev:

Finns många tester att biltemas olja e av dom bättre så ja vet inte.
Såg på plus häromdan. där var biltemas avfettning också bland dom bättre.

Bytt avgas åt några polare med biltemas grener å de passa hur bra som helst. Deras broms skivor e helt ok, beläggen vet ja ej. Men deras tändsaker så som stift, kablar, rotor osv e värdelöst.

3 113 Inlägg
14 april 2008
vad ska man säga?

lite löjligt tycker jag men kanske kommer bli en hit för andra..

Semper Fi

564 Inlägg
14 april 2008
Innox skrev:
Mortalis skrev:
Kanske bättre att köpa sån där medel som gör att regnet rinner av rutorna lättare..torkarblad original e ju inte billiga

Gör inte det, det är den sämsta uppfinningen någonsin.
Funkar bra om det bara droppar lite, men regnar det mycket så rinner det inte av tillräckligt fort, så man måste köra torkarna ändå, och när man gör det med medlet på så blir det värre, man ser inte ett skit.

Kommer ALDRIG mer använda sånt medel.

Haha, jag kör det på alla mina bilar. Funkar hur bra som helst! Självklart kan man behöva köra torkarna ibland, men betydligt mer sällan än utan. Det medlet är GULD! smile Hatar att sätta mig och köra en bil när det regnar som inte har behandlad ruta. Jag har nu kört 1500mil i stockholm med min bil i vinter och har endast behövt fylla på spolarvätska 2 gånger. Ändå kör jag Essingeleden varje dag. smile

Men alla är vi olika, och tur är väl det! smile

//J

564 Inlägg
14 april 2008
För övrigt älskar jag biltema. Hur bra som helst. Och till er som hatar biltema vill jag bara säga; Tack för att ni inte åker dit, då blir det kortare kö till kassan. Jag HATAR att stå i kö!!!
smile

3 295 Inlägg
14 april 2008
tror att det är samma skit som creatix, tillbilen.se och ridetech säljer.. även realcar säljer ju billiga kina kopior på dumpventiler nu ju.. hmm roll

KHRacing
14 april 2008
erixon89 skrev:

All Biltema olja är seda mer än två år tillbaka från STATOIL.

Sök