Råd om köp av Kamera samt fotoskrivare

OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 december 2005 · 3 804 Inlägg

Hejsan eftersom många här inne är kungar på fota sina bilar tänkte jag höra om ni har någon koll på marknaden för kameror o sånt jag har tänkt att köpa en hyfsad digital kamera som funkar bra och en hyffsad foto skrivare som funkar bra till min morfar i julklapp och jag vill ha bra grejer för ett litet pris även ifall det är omöjligt men vad är det bäst man kan få i 4tusen kronors kalssen totalt?

Mvh


Bmw osv..
space Golfen
21 december 2005 · 128 Inlägg

kolla på Elgiganten dom har en kamera som heter ixus50 något sånt klockren maskin

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans
Volkswagen Golf GTI MK5 "The real thing" (2006)
Volkswagen Golf R32 "R32" (2006)
Kirre
21 december 2005 · 2 122 Inlägg

då skulle jag köpa en kamera kring 1500kr klassen och resten på skrivaren

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
CoSmoZ 2lateuloose
21 december 2005 · 543 Inlägg

köp inte Canon ixus 50 utan Canon ixus55 typ samma pengar men 55 har en större skärm
det är klart den bästa minikameran på marknaden! kostar runt 3000:-

annars skulle jag lätt rek. Canon 350D om du vill ha en sjysst & klart prisvärd kamera lite dyrare dock eftersom det är en systemkamera runt 8500:- får du slanta upp

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
chrizz Administratör
21 december 2005 · 11 790 Inlägg

Jag skulle lätt köpa en billig bläckstråle för en tusenlapp och lagt resten på kameran. Utan tvekan. Du får mycket skrivare för 1000kr idag. Jag köpte en multifunktionhistoria. Canon Mp110 eller vad den heter (finns nån ersättare nu) med scanner och skrivare. Skriver kanonfina bilder på fotopapper.

Viktigaste är dock att du kollar upp vad bläckpatronerna kostar innan du köper skrivare. De är billiga för den jag köpte, vilket var en stor anledning till att jag valde just den (och scanner med fristående kopiatorfunktion). Är du inte försiktig och köper nån Lexus eller Epson eller vad de nu mer heter så kan du komma på "Ojdå, det är nästan billigare att köpa ny skrivare än att byta patronen". Vilket är lite surt... kolla www.inkclub.com för bläckpatroner.

Ixux40 eller ixus50 är trevliga små kameror.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
cryso
21 december 2005 · 62 Inlägg

kolla på pricerunner. har ägt många kameror och för tre tusen får du ju grymma kameror men kanske inte om du köper de på elgiganten, utan du får nog beställa från tyskland

whitemonkey
21 december 2005 · 53 Inlägg

Jag skulle satsa på en Sony Cyber-shot DSC-W5, W15 eller W17.
Själv köpte jag en Fujifilm S5500 riktigt bra kamera 10x optisk zoom har dock ej kommit till användning än (Typ därför jag köpte den >__<, det är därför jag tycker du ska satsa på en sony). Sen finns det sony P-Serien också dom har fördelaen att dom har bättre bild men dom har väldigt små skärmar. Både P och W-serien kostar från ca.2500-3000

Edit. Kolla Pixmania dom har bra priser. nackdelen med sonykameror är iofs att dom har väldigt drya minnen tänk på det också innan du köper en kamera.

Senast redigerat av whitemonkey (21 december 2005)

Malmoe SSS -12
22 december 2005 · 3 217 Inlägg

Mycket pengar på kameran, sen kan du alltid lämna in för kopiering av bilderna...

Precis som vilken fotoprincip som helst... Lättare att arbeta med bilden om man har ett bra negativ tongue I detta fall kamera, men en 350D är att rekomendera, väger inte för mycket, har god potetial osv. tyvärr så tar de ganska högt betalt för den, men den är värd varenda öre! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
frewib
22 december 2005 · 31 Inlägg

Köp Ixus 50, har en själv... Kanonbra kamera!

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
27 december 2005 · 605 Inlägg

Jag köpte en Epson Rx700 ligger på runt 4000 spänn, helt sjukt bra skrivare, bara mata in minneskortet direkt i skrivaren välj på displayen vilka bilder du vil ha o printa behöver inte ens ansluta laptopen, helt wicked

Jag har en sony dcp bla bla bla men den är displayen spräckt på så jag köpte en Nikon Coolpix 4600 till tjejen i julklapp 4 mp helt ok faktiskt den låg i 2000 kr klassen, fred ut

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
bdahl Säljare
27 december 2005 · 341 Inlägg

ixus 55 i den prisklassen... helt klart...
ska du använda skrivaren enbart i 10X15cm formatet ska du köpa canons selphy skrivare,,
oslagbara i livslängd på bilderna om du ska göra bilderna själv alltså...
med en bläckstråle skrivare tappar alltid bilderna i färg förr eller senare...
selphy skrivaren kostar 1395:-
men om du ändå ska ha en bläckstråle och kunna göra större bilder så är det även där absolut en canon du ska ha.. dom har billigast patroner, och framförallt så drar dom minst bläck...

jobbar som säljare inom foto

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang