Tänkte bara fråga ska snart besikta min. om dom skulle vilja provköra för o kolla hur den går m.m
Och motorn är helt nyrenoverad med nya lager, kolvringar o allt möjligt så ska den inte varvas med än 3000-3500? kan man kräva att dom inte får varva högre än det pga motorras?
om det är nån någorludna normal person som besiktigar så de eväl bara fråga snällt och förklara som det är att motorn är precis nyrenoverad så du vill inte att dom kör förjäkla hårt me den..
Du kan säga till dom det, och skiter dom i det och du får haveri så är det dom som får pynta. Skriv helst upp det på en lapp och ge honom så finns det skriftligt också
Sen mäste dom CO 2500 så några 3000 prm är det inte tal om
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
om det är nån någorludna normal person som besiktigar så de eväl bara fråga snällt och förklara som det är att motorn är precis nyrenoverad så du vill inte att dom kör förjäkla hårt me den..
jo klart jag kommer berätta för dom som de.
men undrade bara om dom skulle gasa till o nått skulle rasa om det är mitt egna fel eller om dom får stå för de när man förvarnat dom!
varit med när dom tagit sönder andra saker m.m FAST jag sagt till o då får ja stå för de skälv
Du kan säga till dom det, och skiter dom i det och du får haveri så är det dom som får pynta. Skriv helst upp det på en lapp och ge honom så finns det skriftligt också
Sen mäste dom CO 2500 så några 3000 prm är det inte tal om
nej men ibland vill dom ju provköra bilen!
Hade en saab som va rätt låg så sa till dom kör försiktigt upp på lyften Hade helt nytt avgassystem på den! som reparatör byggt i 10 timmar dagen innan. han körde inte lugnt o precis gunga bilen till o tog tag i nått skit så krökte övgassystemet! fick 2 på bristfällig uppstättning + hade papper på att jag haft det på verkstad
Dom stog inte för nått även fast ja bad snällt att dom skulle köra lugnt!
En diesel måste ju rusas för att mäta korrekta värden. En bensinbil räcker om den är varm, han tar ju en sväng för att testa tutan och vindrutespoln. och torkning samt för att känna så det inte är nåt annat vajs med den.
En diesel måste ju rusas för att mäta korrekta värden. En bensinbil räcker om den är varm, han tar ju en sväng för att testa tutan och vindrutespoln. och torkning samt för att känna så det inte är nåt annat vajs med den.
Korrekt, jag har alltid åkt med när de gjort denna kontroll, och ingen av dem "Gasar tills det rasar". De tar det faktiskt väldigt lugnt, då det inte är deras egna bilar.
Säger man att dom inte ska varva mer än 3000 rpm, så kanske någon av dom tror att du har något att dölja? Man tycker ju annars att dom kunde vara lite vänligare.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Säger man att dom inte ska varva mer än 3000 rpm, så kanske någon av dom tror att du har något att dölja? Man tycker ju annars att dom kunde vara lite vänligare.
jo får se hur de går när den ska in. o vad dom säger..
Varför köra bilen raka vägen till besiktning? låt den stå på förhöjd tomgång 45min sen är det klart.
finns en jäkla massa teorier om hur man skall göra, vet bara att min motor kördes in i bänken, 20min på 1500varv och en serie lättare pulls innan vi hittade 426hk i den
Senast redigerat av torpis (5 mars 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Varför köra bilen raka vägen till besiktning? låt den stå på förhöjd tomgång 45min sen är det klart.
finns en jäkla massa teorier om hur man skall göra, vet bara att min motor kördes in i bänken, 20min på 1500varv och en serie lättare pulls innan vi hittade 426hk i den
är vad många sagt att man måste göra med bilen köra ca 100 mil.. men kanske inte behövs?
är vad många sagt att man måste göra med bilen köra ca 100 mil.. men kanske inte behövs?
Jag är övertygad om att din motor är inkörd nog efter nån timmes total gång.
(Kan inte tänka mig att besiktningsmannen laddar på så hårt att han skulle skjuta din motor heller förövrigt, han skall provköra bilen inte se vart gränsen går...)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-