autosol på kromfälgar.

Akakapukko
5 mars 2008 · 1 779 Inlägg

tjenare. har en liten fråga. har hört många olika saker men just bara de kan man använda autosol på kromfälgar utan att förstöra dom?? tack på förhand.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Akakapukko
5 mars 2008 · 1 779 Inlägg

ingen som vet???

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
airflow Avstängd
5 mars 2008 · 653 Inlägg

jag kör alltid med autosol på krom, men jag tror inte att experterna gillar det för de bli små små repor bla bla bla som man knappt ser ändå wink förstör dem gör du nog inte om du putsar med det roll

Jag har rätt i vad jag än säger.
camaro67 Meister
5 mars 2008 · 6 763 Inlägg

De är väll autosol man brukr köra med på krom? Annars så står väll de på tuben/flaskan/burken.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Quantic
5 mars 2008 · 645 Inlägg

Innehåller inte autosol slipmedel som lär repa fälgarna

zshoe Kokar ris
5 mars 2008 · 923 Inlägg

jo... men beror ju på hur bra ögon för repor man har.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
V1C
5 mars 2008 · 142 Inlägg

Metal polish har mindre korn än autosol och ger finare resultat. Själv så hade jag nog kört me autosol först och sedan avsluta med metal polish.  =)

Senast redigerat av V1C (5 mars 2008)

Gooo Wide =)
toge
5 mars 2008 · 1 Inlägg

Autosol är som rubbing till lacken(slipar lätt) är det matt kan man använda det men annars är det bara att gå på med vaxet som med fördel kan inne hålla polish.

Till vintern skall det bli plogg till traktorn.
Smajly
5 mars 2008 · 3 059 Inlägg

Fördel att lägga på ett par lager vax efter man kört med autosol för att glansen ska hålla sig mycket längre..

Speedman Bilvårdsexpert
5 mars 2008 · 663 Inlägg

Autosol är helt kasst om man vill ha finish!!
Använd hellre "Pol". Som Autosol men utan slipmedel. Och lägg en klick på en blöt svamp och putsa upp ytan tills du ser ytan får en ytsträckning. NU är ytan duktigt fin och blank kan jag lova:D

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
Muttley
5 mars 2008 ·

autosol är ju faktiskt bra om man vill ha en bra finish, min fader använder de till motorcyklarna som i princip nästan bara består av krom. och de finns inga repor på dem.

Streethawk Billjuds Wannabe
5 mars 2008 · 1 771 Inlägg

Autosol är ett väldigt bra putsmedel skulle jag vilja säga. Putsade min Helfinger ring med det och satan vad blankt den vart.  Dock så var det borstad alu men ändå. Ska funka fint till chrom fälgar med. Det slipar ju inte så himla mycket och ger en tillräckligt bra finish.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Bamse940Ltt
5 mars 2008 ·

diskmedel ska vara bra till att göra rent kromfälgar med.

sir_daniel www.kudoz.se
5 mars 2008 · 3 802 Inlägg

nej inte autosol på crome, då crome bara är ett lager på fälgen och efter ett tag kommer då "slipas bort" och förvinna... finns bra polermedel för att få upp glansen... men det viktigaste är att lägga på ett ordentlig skydd för att bibehålla glansen.

Speedman Bilvårdsexpert
5 mars 2008 · 663 Inlägg

Alltså, trådskaparen skapade troligtvis denna tråd för att INTE förstöra fälgarnas finish.

Då är det osjyst att skriva man TROR det ska gå med Autosol. Har polerat väldigt mkt aluminium till högblank. Och Autosol ger en disig och lite tonad, matt yta. Just p.g.a slipmedlet.

Kan jämföras med att polera lacken på bilen. Först gå på med polermedel med slipmedel i, och sedan direkt på med vax/lackskydd. Blir knappast väldigt bra finish tyvärr.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
aenfors
6 mars 2008 · 375 Inlägg

Det finns olika typer av autosol. Den ena ska man absolut inte använda för den ger smårepor. Den andra sorten (kan heta autosol kromputs.. inte säker) är helt grym att putsa med. Jag har burken i garaget så jag kan tyvär inte kolla vad den heter nu.

M3rL
6 mars 2008 · 110 Inlägg

Autosol funkar prima på rostfri kant ialf cool


http://www.garaget.org/gallery/archive/15530/220023_ewt188.jpg

Autosmart har en produkt som heter Peek med men den har jag inte testat.

Germax
6 mars 2008 · 12 086 Inlägg

Alla polermedel är ju slipande på sitt sätt.. men i olika grad. Jag skulle aldrig använd autosol på kromfälgar. Det finns kemiska preparat som löser upp beläggningen och sen kan man putsa med polerduk och vax ist.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang