It´s fun chip, någon som kör på ett sådant? erfarenheter?

bosabengt
6 mars 2008 · 2 035 Inlägg

ja som rubriken lyder så undrar jag om det är någon som sitter inne med lite kunskap om deras programvara!

Dem har ju ett bra pris! tongue

Visst jag vet man ska inte bara gå på det, men därför vill jag veta om någon har chippat sin bil där???

Lika bra som andra trimfirmor eller?

Mvh // Anders

Biljudsveteran sen 1984!
TTTTT
6 mars 2008 · 945 Inlägg

jag sket i Its fun när det var dags att chippa min RS, vart jävligt skumt bemött av dom här i sthlm.
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.
Dessutom har jag läst om folk som har haft problem med att få ersättning för brända boxar odyl.
Men det gäller iofs åxå här i sthlm.
Välj nån mer etablerad firma. Det är samma råd jag ger alla som ska chippa sina bilar.

blinka blått om du vill rejsa!
bosabengt
6 mars 2008 · 2 035 Inlägg

Hittade en tråd om detta med its fun chip och det är en del som är nöjda och en del som är INTE alls nöjda med dem! Deras hemsida är heller inte så proffsig/seriös som andra.

att chiptrimma bilen känns ju som att köpa grisen i säcken vilken firma man än väljer, det verkar som om det handlar om vilka firmor som är mest angelägna om kunderna när det väl händer något med programvaran.

Ett chip som sitter orginal i bilen från fabrik verkar det ju aldrig vara något problem med, inte vad jag har sett på forumen.  men så fort någon chipptrimmar så går de sönder! eller håller lika bra som orginal!

Som alla säger ring runt å fråga och välj den trimfirman somdu tycker verkar bäst! tråkigt svar tycker jag! det verkar inte vara många som vill säga vad de har för erfarenheter utav deras chip osv.

mvh // Anders

Biljudsveteran sen 1984!
TTTTT
6 mars 2008 · 945 Inlägg

jag valde bsr, mycket för att då gör man inga "fysiska" ingrepp i styrboxen.
Man lägger helt enkelt in en optimerad programvara genom diagnos uttaget. Om man sen vill är det väldigt lätt att lägga tillbaka original settingen i boxen igen.
Min pinnar på riktigt bra.
Det är ju inget monster men duger bra till brukskörning

blinka blått om du vill rejsa!
M103
6 mars 2008 · 1 570 Inlägg

TTTTT skrev:
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.

Hmmmm jag skulle nog också välja en annan firma. smile

DeMaG
6 mars 2008 · 7 Inlägg

Vet att dom använder samma dator som Tuningchip när dom chippar bilen, ialf så gjorde dom det -2005

stevett
6 mars 2008 · 298 Inlägg

Har chippat volvon där och jag är nöjd
Mvh
Stefan

Black widow
mrlarssa
6 mars 2008 · 101 Inlägg

Många av chip-företagen använder ju samma programvara.
Jag hade valt ett av dom större lite dyrare alternativen, ex chipcenter eller bsr.
De känns bättre då jag vet dom gör en del tester innan dom släpper en programvara.
Sen att dom inte gör ingrepp i boxen beror mer på vilken årsmodell av bil det är, inte av företag.

Som regel är det att bilar fram till ungefär 98 kräver ingrepp i box, resten fixar man via obd2 uttag.
Tänk på att i dom flesta fall lämnar PPC boxarna kvar ett spår av att "chip" i bilen är flashat!

rofl
6 mars 2008 · 313 Inlägg

TTTTT skrev:
jag sket i Its fun när det var dags att chippa min RS, vart jävligt skumt bemött av dom här i sthlm.
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.
Dessutom har jag läst om folk som har haft problem med att få ersättning för brända boxar odyl.
Men det gäller iofs åxå här i sthlm.
Välj nån mer etablerad firma. Det är samma råd jag ger alla som ska chippa sina bilar.

Håller med, dom e VÄLDIGT eseriösa verkar det som. Jag beställde ett chip, som kom i ett kuvert. Men ingen faktura inte. Vet inte vad det va ja fick, fungerar gjorde det men. HM. Sedan klickade dom mig massa gånger. Eller, om man stälelr en fråga så dom bara "BLA BLA BLA" jättesnabbt, å precis innan man hinner ställa en följdfråga lägger dom på. Säger inte ens hejdå. HM, skippa dom.

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
rofl
6 mars 2008 · 313 Inlägg

henrikh skrev:

TTTTT skrev:
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.

Hmmmm jag skulle nog också välja en annan firma. smile

Säger inte att Itsfun är dåliga. Deras chip är säkert jättebra. Men dom är oseriösa å om inte jävligt dryga mot sina kunder.

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
Markus_MR2
6 mars 2008 · 761 Inlägg

Tycker det du skriver där är fullt tillräckligt för att inte ha med dom att göra. Är det saaben som ska chippas så finns betydligt bättre och mer seriösa trimmare, Nordic Uhr, Speedparts, BSR och Maptun är väl några av dom.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
rofl
6 mars 2008 · 313 Inlägg

Dessutom har dom en ganska sunkig hemsida xD

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
bosabengt
6 mars 2008 · 2 035 Inlägg

Ja deras hemsida vart ju inte så bra tycker inte jag!
och deras såkallade motorgaranti ledde ju bara in mig på någon annan dum hemsida! 

Som sagt vissa har säkert fått sin bil chippad med bra resultat hos its fun men nackdelarna verkar vara många eller rättare sagt det är fler som säger tummen ner för its fun och tummer upp för kändare firmor!

För mig blir det en "kändare" firma! (Mer känd)


mvh // Anders

Biljudsveteran sen 1984!
EinarL EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
7 mars 2008 · 77 Inlägg

TTTTT skrev:
jag sket i Its fun när det var dags att chippa min RS, vart jävligt skumt bemött av dom här i sthlm.
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.
Dessutom har jag läst om folk som har haft problem med att få ersättning för brända boxar odyl.
Men det gäller iofs åxå här i sthlm.
Välj nån mer etablerad firma. Det är samma råd jag ger alla som ska chippa sina bilar.

Vem fan var det som nyss klagade att det inte skulle vara några personliga åsikter (Lathund för pys och dump).
NU FÅR DU FAN SKÄRPA DIG FÖR FAAAAN!!!

Tycker Chrizz borde ta bort ditt inlägg också!

Och spela fan inte dum när du svarar, du vet vad jag tjatar om!

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S
Decibel
7 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Är kanske inte någon nyhet att vi under ett år sålde Itsfun´s chip, vi slutade med det i oktober förra året.
Kom i kontakt med de flesta bilmodeller dom har chipp till, inga problem alls med varken kvalite eller resultat.

Så vad gäller innehållet i mjukvaran kan ni nog vara lugna att det funkar.

Som jag skrivit innan, idag skiljer inte så mycket på mjukvarorna som säljs, utan det är servicen och kunskapen man får innan, under och efter sitt köp som brukar skilja agnarna från vetet.

Decibel
7 mars 2008 · 2 911 Inlägg

EinarL skrev:

TTTTT skrev:
jag sket i Its fun när det var dags att chippa min RS, vart jävligt skumt bemött av dom här i sthlm.
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.
Dessutom har jag läst om folk som har haft problem med att få ersättning för brända boxar odyl.
Men det gäller iofs åxå här i sthlm.
Välj nån mer etablerad firma. Det är samma råd jag ger alla som ska chippa sina bilar.

Vem fan var det som nyss klagade att det inte skulle vara några personliga åsikter (Lathund för pys och dump).
NU FÅR DU FAN SKÄRPA DIG FÖR FAAAAN!!!

Tycker Chrizz borde ta bort ditt inlägg också!

Och spela fan inte dum när du svarar, du vet vad jag tjatar om!

Man börjar undra om du är på riktigt ibland...

Tycker inte du det är skillnad på en vägledande klistrad tråd, som du gjorde. Än med ett inlägg i en vanlig tråd ?

Om du inte ser skillnaden på det blir iallafall jag lite fundersam.

TTTTT
7 mars 2008 · 945 Inlägg

mrlarssa skrev:
Många av chip-företagen använder ju samma programvara.
Jag hade valt ett av dom större lite dyrare alternativen, ex chipcenter eller bsr.
De känns bättre då jag vet dom gör en del tester innan dom släpper en programvara.
Sen att dom inte gör ingrepp i boxen beror mer på vilken årsmodell av bil det är, inte av företag.

Som regel är det att bilar fram till ungefär 98 kräver ingrepp i box, resten fixar man via obd2 uttag.
Tänk på att i dom flesta fall lämnar PPC boxarna kvar ett spår av att "chip" i bilen är flashat!

det där stämmer inte fullt ut! jag har en -03:a och killen på Its fun (som jag inte ska nämna vid namn) sa att dom behövde ha min bil över dagen pga av lödningen, och på bsr var det aldrig tal om det!

Senast redigerat av TTTTT (7 mars 2008)

blinka blått om du vill rejsa!
torpis Forummoderator
7 mars 2008 · 10 572 Inlägg

Decibel skrev:
Så vad gäller innehållet i mjukvaran kan ni nog vara lugna att det funkar.

Har du tittat i mjukvaran själv?   Nånting kan funka tillsynes, men det känns inte rätt om man enbart justera taktningen till magnetventilen i mjukvaran och sen lita blint på knacksensorn skall rädda dig.

Jag har inte tittat själv så jag vet inte, men jag har bekanta som jobbar med mappning och de är inte allt för glada över dessa chip. Även de trådar som dyker upp på forum skvallrar om att mjukvaran har mer att önska, ex uppbrunnen EGTmätare, adaption som gått i ändläge mm...


(Varför lämnar man tex iväg sin porschemotor till en konrurent om man själv har världens bästa Jürgen hos sig?)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
TTTTT
7 mars 2008 · 945 Inlägg

EinarL skrev:

TTTTT skrev:
jag sket i Its fun när det var dags att chippa min RS, vart jävligt skumt bemött av dom här i sthlm.
Dom ville inte ens berätta var dom höll hus förrän jag hade bokat tid och då skickade dom adress och tid som ett sms, inte så jätte seiöst tycker jag.
Det står på deras hemsa att dom tillhandahåller lånebil, när jag frågade om det så vart svaret, ifall vi har nån bil inne som vi kan låna ut. Fick känslan av att det är kundernas biloar dom lånar ut, men jag kan ha fel.
Dessutom har jag läst om folk som har haft problem med att få ersättning för brända boxar odyl.
Men det gäller iofs åxå här i sthlm.
Välj nån mer etablerad firma. Det är samma råd jag ger alla som ska chippa sina bilar.

Vem fan var det som nyss klagade att det inte skulle vara några personliga åsikter (Lathund för pys och dump).
NU FÅR DU FAN SKÄRPA DIG FÖR FAAAAN!!!

Tycker Chrizz borde ta bort ditt inlägg också!

Och spela fan inte dum när du svarar, du vet vad jag tjatar om!

OT:Det finns väl en uppenbar skillnad, tycker du inte det själv om du tänker efter.
Du vill att din tråd angåeende av-vent mm ska klistras, alltså bli en fakta tråd.
Den här tråden är ingen faktatråd utan en åsiktstråd.
Den här tråden är en "öppen tråd" alltså ingen tråd som ska klistras, en viss skillnad, tycker åtminstone jag.
Dessutom så tycker jag att du har en ganska så tråkig attityd, det här är ett öppet forum, vilket in sin tur betyder att man måste kunna ta oliktänkande utan att bli förbannad, skrika (använda versaler)  eller svära  i var och varannan mening.

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
7 mars 2008 · 945 Inlägg

bosabengt skrev:
Ja deras hemsida vart ju inte så bra tycker inte jag!
och deras såkallade motorgaranti ledde ju bara in mig på någon annan dum hemsida! 

Som sagt vissa har säkert fått sin bil chippad med bra resultat hos its fun men nackdelarna verkar vara många eller rättare sagt det är fler som säger tummen ner för its fun och tummer upp för kändare firmor!

För mig blir det en "kändare" firma! (Mer känd)


mvh // Anders

Jag tog åxå upp biten med motorgarantin när jag pratade med dom.
Det svaret jag fick var att den kunde jag skita i för dom hade aldrig haft problem med några av sin chipningar på just min bilmodell.

Senast redigerat av TTTTT (7 mars 2008)

blinka blått om du vill rejsa!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang