Var och tvättade grannens bil tidigare idag och allt var som vanligt. När jag sedan parkerat bilen och gett tillbaka nyklarna så starta den inte sen direkt efter. På en minut har alltså nått gått pajj. När man vridit på nyckeln i ca 20 sekunder börjar det lukta äggmök i hela bilen. Och nej, jag har inte tvättat motorn och den gick fint precis efter tvätten. Nu har bilen stått i ca 2 timmar och startar fortfarande inte..
Äggmök? Det brukar det lukta från katalysatorn. Eller om det är nåt med nån tändkabel. Kolla att dom är hela. Farsan körde av en tändkabel på en Opel och den luktade satan...
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Hehe, helt otroligt allså. Bilen gick superfint och tvekade inte en enda gång på vägen hem. Stänger av bilen och sen ska den startas efter 1 minut. Då är den död. Kan en tändkabel bli så på en gång?
skruva ur ett tändstift och kolla om den får gnista, låter det som att bränslepumpen går? Hur långt har bilen gått? Är det nått larm på den mer än original?
sådär var min bil när bränslepumpen dog. gick hur bra som helst, parkerade vid en mack, gick in och handlade, kom ut 5 min senare, och han tände inte den minsta. inte minsta tecken på tändning.
Har nu provat igen och skruvat loss stiften.. INGEN gnista... Undrar då vad som kan ha fuckat sig. Relät till styrboxen klickar till iaf. Ingen fukt i locket, inget fel på tändkablarna men ändå ingen gnista