5900
Sök

Vart är det bäst att trimma bilen??

61 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Hejsan

Jag har funderingar på att chippa min saab93 1.8t 04a .. med ett steg 1 trim till att börja med... men vet inte vart jag ska vända mej har kolla på bsr och det verkar vara hyffsat just pris... Men har ni andra förslag??..
Och sen hur är det med besiktningen hört att det kan ge fel medelande på datorn som bilprovningen använder vilket gör att bilen inte går igenom.. Nån som vet nått om det ..

Glad för svar

279 Inlägg
8 mars 2008
tm-racing är duktiga som fan på just saab och volvo. du kan kolla deras trim steg på www.tmracing.se .se till att ha lite mindre labbtryck när du besiktar om du är orolig. men vad jag vet så brukar det inte vara några problem vid besiktning.

bränt gummi luktar kärlek

61 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Ok nej för det skulle vara segt om den inte gick igenom pågrund av trimning smile Dom hade inge trim till min=/.. Men tack för förslaget

2 164 Inlägg
8 mars 2008
Om de är saab är de
Nordic
Maptun
speedparts
trollsped
BSR

Inga andra är som dom när de gäller att vara duktiga på vad dom gör.
TM-racing är inte så stora på saab direkt.

MVH

F

Better than God \o/
1 886 Inlägg
8 mars 2008
Speedparts, MapTun, Nordic och Trollspeed är de som är störst och bäst utan tvekan!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

279 Inlägg
8 mars 2008
kanske inte har kommit ut så mycket de är ju ganska nya men han som trimmar bilarna där har själv trimmat en saab 900 som går som fan. mest volvo som kommit ut och kör på strippen osv. men de håller på med en saab just nu som de ska kräma ur runt 700hk.

bränt gummi luktar kärlek

Better than God \o/
1 886 Inlägg
8 mars 2008
edis_87 skrev:
kanske inte har kommit ut så mycket de är ju ganska nya men han som trimmar bilarna där har själv trimmat en saab 900 som går som fan. mest volvo som kommit ut och kör på strippen osv. men de håller på med en saab just nu som de ska kräma ur runt 700hk.

Låter ju kul, om typ två år då vet vi om de är något att ha gällande driftsäkerhet etc. Massa folk & firmor som trimmar bilar till höga effekter och sedan hör man inget mer...  Det ska fungera, hålla och gå bra med, det är få som får till allt det. Inget man löser över en natt...

Skulle aldrig låta något annat än en stor och erkänt bra firma göra så viktiga modifikationer.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök