plymouth valiant v100 66a

Anton A
21 december 2005 · 10 Inlägg

mitt vinter projekt ska lackas om och ska skaffa nya fälgar någon som vet några fälgar som passar? Tror bultcirkeln är 4tum.

Senast redigerat av Anton A (21 december 2005)

chevalillis bilmekaniker
22 december 2005 · 131 Inlägg

det finns typ inga andra fälgar än orginal som passar om man inte beställer nya chrome fälgar lr nått sånt..
jag letade begagnat till min och det va inte lätt att hitta några snygga fälgar som passar då..
space plattor upp till 4,5 tum så finns det betydligt större utbud på fälgar som passar

Anton A
22 december 2005 · 10 Inlägg

tack för tipset. Vart går det att köpa spacer plattor då? slotsmags passar utan spaceplattor vet jag men så ska man ju hitta såna också.

chevalillis bilmekaniker
23 december 2005 · 131 Inlägg

jag ska ha slot mags på min valle och det va inte lätt att hitta några med rätt bult mönster så ja fick köpa ett par med 4,5 tums bult cirkel vilket är det valigaste efter som många andra jänkare har det.

det finns en som gör spacer plattor i aluminium efter dom önkemål man har.
dom kostar ca 1500/4st.
han heter toni och har nr 070-5614453

Anton A
23 december 2005 · 10 Inlägg

Hur får man större bultcirkel genom att sätta på spacers dom är ju till för att göra så hjulet kommer längre ut. Du menar väl att man får bygga om trummorna och ändra bult cirkeln?
tack för tipset vet du hur mycket 4st slotsmags kostar i hyffsat skick dom jag har sett på nätet har mest varit i ganska dåligt skick.

chevalillis bilmekaniker
23 december 2005 · 131 Inlägg

svårt att för klara men han gör som en allu minium platta som du skruvar dit på orginal bult möntret och då om vandlar till det bult mönster du ska ha.

det ä svårt att säga men en gissning ä mellan 500 till 1000 spänn styck beroende på skick..
ä dom i mkt bra skick kan dom kosta betydligt mer.

Anton A
24 december 2005 · 10 Inlägg

okej tack för tipsen jag får  börja leta efter fälgar nu i vinter. Föresten vad e det för motor i din valle e det v8 vad krävde besiktningen iså fall om de va sexa i den inann?

chevalillis bilmekaniker
24 december 2005 · 131 Inlägg

min bil ä inte besiktigad med v8 än för att tiden räckte inte till i sommras när det strulade lite med motor bytet.
men den ska besiktigas nu i vår så fort den vill starta.

det ja vet att dom kollar är ju bromsar och framför allt torsionsstavarna så att det är dom för v8.

Senast redigerat av chevalillis (24 december 2005)

Anton A
25 december 2005 · 10 Inlägg

ska det vara större trummor eller skivor då? Måste man inte byta ut hela drivlinan om man ska ha v8 i? Bakaxeln kan ju inte vara dimensionerad för v8 i allafall om man har den till lilla sexan som jag?

chevalillis bilmekaniker
28 december 2005 · 131 Inlägg

vad jag ahr hört så ska det räcka med att ha 9 tums trummbromsarna för dom satt på  dom som hade v8 orginal usa.
vad  det gäller driv linan så räcker det att byta motor o låda om det ä automat och är det manuell så behöver man byta koppling och sprängkåpa.
bak axeln på dom ska ju va en 7 1/4" och dom är ju för visso JÄVLIGT klena om man burnar och så för då klarar dom inte ens sexan, men om man för söker låta bli burna och så så håller dom även för v8.

Anton A
6 januari 2006 · 10 Inlägg

ok tack för tipsen jag kanske lägger ut bilen sen när den är klar.

Anton A
12 januari 2006 · 10 Inlägg

nä det är en norrlands bil nästan rostfri under och bara ett rost hål i ena fram skärmen å allt funkar bra men lacken e kass så ja har slipat ner den och håller på å lagar all rost så ja tror inte ja får lägga ut den.

Anton A
15 januari 2006 · 10 Inlägg

e din bil besiktiad eller kör du runt hemma me den?
MVH Anton

Anton A
18 januari 2006 · 10 Inlägg

ok hoppas att det går bra

b18_persson nitro express
4 september 2010 · 88 Inlägg

nyare vw golf å audi har samma bultmönster som valiant 5/100 så det är väldigt lätt att hitta 15-20 tums fälgar jag har själv 4 st 15tums plåtisar från en vw golf på min valle 67a

nitro express
J-P-R DO IT LOW STYLE
4 september 2010 · 1 342 Inlägg

Årets trådlyft?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang