5199
Sök

Dumpventil Köp

Götterdämmerung
451 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Hej har en fråga hadde tänkt att köpa en T-adapter samt dumpventil till min volvo 740 glt det ska tydligen funka enligt dom.Men hur instalerar man den då? har ingen aning om hur dock nån som kan ge mig nått bra råd och tips på hur man gör? Tack:/

Can´t kill it join It

Muttley
8 mars 2008
finns de turbo på glt ?

Götterdämmerung
451 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Nej inte på min iallfall det är en insprutmotor men det stog på biltema katalogen att man kan ha dump på dom motorerna

Can´t kill it join It

699 Inlägg
8 mars 2008
nää, du måste ju ha övertryck om det ska dumpa ju!

Bilgalen elektriker :)

1 062 Inlägg
8 mars 2008
du kan inte ha dumpventil om du inte har turbo...

Muttley
8 mars 2008
de var ju lite roligt smile   men du danmobility hade en visselpipa man kunde sätta i ändröret på bilen och när de blev tryck där så vissla de till som en dump smile men de var ett tag sedan jag såg de.
ungefär som biltema med att man ska ha dump på en icke turbo smile

Cruel
8 mars 2008
hey.. vad e det här för stil?
förklara för han istället för att förödmjuka honom.

Som Ricky säger så har du ingen turbo och i det fallet varken behöver du eller kan inte ha en dump.
som är huvudsakligen gjord för att skydda turbon.

1 311 Inlägg
8 mars 2008
Han vet nog om det nu, man lever så länge man lär!

OT, en dump släpper ut det överblivna laddtrycket som bildas i tryckrören när du släppt gasen helt så att turbon inte stannar upp tvärt, detta skadar turbon samt ger den aämre respons!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Götterdämmerung
451 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Okej då vet jag. Men jag vill juh ha en dump sad hehe

Can´t kill it join It

1 196 Inlägg
8 mars 2008
köp en turbo då?

Muttley
8 mars 2008
Spiike skrev:
köp en turbo då?

ja jag tror de fungerar på en glt om man köper biltemas turbo med smile men de blir ju lite dyrare än bara dumpen ju

Muttley
9 mars 2008
Volvo_Jocke23 skrev:
Hej har en fråga hadde tänkt att köpa en T-adapter samt dumpventil till min volvo 740 glt det ska tydligen funka enligt dom.Men hur instalerar man den då? har ingen aning om hur dock nån som kan ge mig nått bra råd och tips på hur man gör? Tack:/

men nu såg jag exakt vad du menade med läste lite i biltema faktiskt.  T adapterna kan användas till vevhusventilationen på sugmotorer alltså inga dumpar på din glt då.

Sök