3679
Sök

dimljusen 940

241 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#1
Vart monterar man dimljusen fram om man köpt separata ? Jag borrade i spoilern men det blev inte vidare snyggt, men det finns ju ingenstans att fästa dom ?


Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 mars 2008
#2
du har ju dimmljus i strålkastarna, men vill du ha där nere med, så rekomenderar jag de som ibland sitter på 740 90-, passar bra då det är samma kofångare

Jonas

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 mars 2008
#3
Behövs det verkligen två trådar om samma sak av samma trådskapare? hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

241 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#4
Jag vet att det blev 2trådar beklagar detta =/ Men hur ska man fästa dom i spoilern? Det finns ju ingenstans att sätta dom ?


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
9 mars 2008
#5
Volvo__Mannen skrev:
du har ju dimmljus i strålkastarna, men vill du ha där nere med, så rekomenderar jag de som ibland sitter på 740 90-, passar bra då det är samma kofångare

har aldrig sett några spoiler dimljus till 740 -90?!? finns det?
Senast redigerat av Xoff (9 mars 2008)


241 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#6
Vem har sagt något om en 740?  Jag har en 940 och vill ha dimljus nere i spoilern istället för i rätta lyset. Men det finns ingenstans att fästa dom.


336 Inlägg
9 mars 2008
#7
Jag har monterat dimljus i spoilern (Nedre läppen). Använde ett vanligt plattjärn som fästes i skarven. Funkar kanon. En annan lösning: http://www.volvo940turbo.dk/Bilder/23.JPG

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

241 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#8
Ahh okej smile


Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 mars 2008
#9
Xoff skrev:
Volvo__Mannen skrev:
du har ju dimmljus i strålkastarna, men vill du ha där nere med, så rekomenderar jag de som ibland sitter på 740 90-, passar bra då det är samma kofångare

har aldrig sett några spoiler dimljus till 740 -90?!? finns det?

ser ut såhär, jag vet att det är en 760 men de är egentligen till 740 90-

http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/2430718473.jpg

Jonas

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 mars 2008
#10
just d, har jag sett innan, men tror inte dom är ämnade för 700 serien? för jag har aldrig sett dem på en 700 innan... är det inte till tidiga modellen av 960? men jag kan ha fel, inte 100 på detta alls...


Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 mars 2008
#11
Xoff skrev:
just d, har jag sett innan, men tror inte dom är ämnade för 700 serien? för jag har aldrig sett dem på en 700 innan... är det inte till tidiga modellen av 960? men jag kan ha fel, inte 100 på detta alls...

de är till 740 90- (har några gamla tillbehörskataloger)

Jonas


Sök