Bilder från min krasch...

kekke2000
2 januari 2006 · 2 Inlägg

mrcelica skrev:

Lucifer84 skrev:

Lunnajs skrev:
Strunta i detaljerna, det viktiga är väl ändå funktionen?
Den stramar väl åt bältet ändå? och inte som nox skrev..
Jag vill veta, för jag är av uppfattningen att den stramar åt så du sitter hårdare.

ja den stramar. den drar åt bältet ca 5 cm eller nåt.

Själv sitter jag aldrig med jacka under bältet när jag kör eller åker bil och drar alltid åt bäktet när ja knäppt de.

Det är nästan regel att man knäcker några revben om man endast har en tunn t-shirt och sträckarn inte har belastningsbegränsning. Men det  är en risk man får ta..

jag som brukar dra åt bältet åt båda hållen om man säger så, först drar jag uppåt från bälteslåset, sen rycker jag till så den låser fast och vips så kramar mitt kärleksfulla bälte om mig tongue Sitter stenhårt fast i stolen. Kanske inte gör så när jag åker och handlar direkt men om man ska köra lite sportigt är det skönt att sitta still.

Henko Rallytok
3 januari 2006 · 165 Inlägg

Tjo.
Hoppas att du inte ha fått några men efter olyckan.
MEN airbagen ska lösas ut så fort rambenen är intryckta.
I detta fallet så va det fel på systemet.
Hoppas att du är ok.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
JohnnyN Rutinerad medlem
3 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Jodå, det blev nog "inga fel" på mej tongue 2 är på vänster hand efter glassplitter är allt tongue

Pearlfoto -:Player in the street:-
3 januari 2006 · 234 Inlägg

Hej där mannen ...gött att du lever kvar...vet hur de e att ha ont i nacken...för ca 3 år sen brännde ja rakt in i ett vajer räcke i 100 km efter att blivit avprejad av vägen av en j-la epa som trodde han ägde vägen när ja skulle köra om...halv min Ford sierra blev skrot och jag fick 1-gradens wiplash...hade konstant ont i nacken i halv år...fortfarande problem med rörlighet o värk än idag...så de e inge roligt inte.,...hoppas allt e bra me dej annars....ha de gött o kör lungt

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-
Saab 9-3 Aero TTID "SilverGhost" (2010)
Saab 9-3 2.0t Biopower SC "BlackKnight" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang