3700
Sök

Mätare, vilka kan jag ha?

JDM
593 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Tjenare, jag ska av en polare få en A-pelare med mätarhållare som passar till min civic, tycker nåra mätare i A-pelaren kan bli skitsnyggt, men jag vet inte vad jag har att sätta där. Vad för mätare kan jag sätta dit i min  Honda Civic från 92, hur kopplar jag dem till vad jag ska mäta och varför vill jag veta vad de säger. (nu kommer jag huvudsakligen ha dem där för att det är snyggt, men vad används de till?)

Det ska vara JDM och bana!

JDM
593 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Herregud, jag han precis vända tillbaka huvudet till TVn innan jag fick svar yikes coolt!
Men okej, jag vet inte hur många platser det blir (hoppas på fler) men om jag fixar en oljetrycksmätare, hur kopplar jag in den? Finns det något som mäter trycket, som jag bara kopplar in den i eller hur funkar det?
Vilka mätare kommer på plats två och tre?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 mars 2008
oljetryck, oljetemp och antingen volt eller vattentemp.

oljetemp och tryck kan du lätt installera med en sk. sandwitchplate (man sätter den mellan oljefiltret och blocket) där det finns uttag på sensorer, eller så skaffar du en oljekyl med utgångar för sensorer i adaptern.

sandwitchplate bla på kudoz.se, dalhelms, creatix, ridetech osv osv... så typ alla den typen av företag

JDM
593 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Är detta svårt att installera? Det låter iaf som ett oljebyte kommer hända?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 mars 2008
jätte enkelt att montera, självklart smidigt att göra det samtidigt som ett oljebyte så du slipper få oljan som du har i filtret över dig. oljan i tråget går ju inte så högt upp utan har du låtit bilen stå en stund har det mesta förutom den ca 0.5L som är i oljefiltret runnit ner i tråget.
bort med filtret och skruva dit denna med sensorerna redan monterade, tillbaka med filtret, eller ännu bättre sätt dit ett nytt honda S2000 filter (kostar runt 100 hos honda, större och bättre än pirat och org. honda civic filter)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 mars 2008
Oljetryck å oljetemp är ju självkara val, (och nyttiga) sedan tycker jag du ska ha Lambda som 3e, (vatten temp har du ju orginal å volt e ju riktigt oinstressant)

Sök