5467
Sök

Sprängskiss 850 topp-95

167 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Tjena, jag undrar om det finns nån hemmsida till med sprängskisser volvo 850 topp-95, den drar nämligen mkt olja och jag har precis bytt oljefilter och oljan i motorn mot en helsyntestiskt olja(5w-55) gjorde samtidigt rent vevhusventilationen och komp testa, och fick 9 kg på alla utom 5an somfick 7, vad kan det bero på att den drar så mycket olja som den gör? motorn har gått 30 000 mil.

Tacksam för svar big_smile

Överladd<3

Smålänning
7 887 Inlägg
12 mars 2008
Hur är den skött innan?

Spelar ingen roll om man byuter olja i en motor som vart vanvårdad innan...

Men Volvo lär ha sprängskisser.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

167 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Den är bra skött, fylld service bok lungt körd etc, jag har tillgång till verkstad så den har blivit bra skött under åren jag ägt den, innan mig var det en av volvos verkstads chefer så han har tagit hand om den bra också. smile

Överladd<3

699 Inlägg
12 mars 2008
Vad ska du med en sprängskiss till? är det ventiltätningarna du ska byta är det bara att meka bort toppen.. Det är inte läckage någonstanns? Du bör ju nästan se och känna på lukten om ventiltätningar eller kolvringar e slut? Mitt Vadis funkar inte nu, annars kunde du fått en sprängskiss wink

Bilgalen elektriker :)

167 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Jo jag hade tänkt riva toppen, men så du tycker jag ska montera av toppen sen kolla hur ventil tätningarna mår? när jag kompmäta fick jag 7 kg på 5an när jag hällde i olja och sen provade mäta igen fick jag 9kg, så kolvringarna på 5an är nog slut. neutral

Överladd<3

375 Inlägg
13 mars 2008
Vilken motor? Typ beteckning.

Din topp kan iaf se ut så här.

http://www.bikeguide.se/topp.jpg

Sök