5245
Sök

Silikonslangar som tål olja och bensin?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
vad ska du använda dem till?

Till det jag frågar kanske? bensin. eller E85, bromsolja och så

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 mars 2008
Om du ska ha det till bensin så rekommenderar jag bensinslang.

Om vi ska vara petiga så är inte "bromsolja" någon olja, utan egentligen heter det bromsvätska. Bromsvätska har andra elaka egenskaper än olja så förväxla inte det. Använd bromsslang till bromsvätska, alternativt kopparrör. En hyfsad bromsfirma kan tillverka bromsslang med nipplar etc på beställning.

Silikonslang är ett modeord verkar det som. Silkonslang är väl det man använder vid ex turbo för att det klarar värme? Men jag kan ha fel såklart.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Om du ska ha det till bensin så rekommenderar jag bensinslang.

Om vi ska vara petiga så är inte "bromsolja" någon olja, utan egentligen heter det bromsvätska. Bromsvätska har andra elaka egenskaper än olja så förväxla inte det. Använd bromsslang till bromsvätska, alternativt kopparrör. En hyfsad bromsfirma kan tillverka bromsslang med nipplar etc på beställning.

Silikonslang är ett modeord verkar det som. Silkonslang är väl det man använder vid ex turbo för att det klarar värme? Men jag kan ha fel såklart.

Jo jag vet jag vet, ja det kanske, tänkte mest ha det för det är stiligt:)

551 Inlägg
14 mars 2008
men man kan ju klä över bromsslangarna och bränsleslangarna med silikonslangar.. det finns ju silikonslangar i varierande storlekar.. det e mitt tips iaf

You can't B serious, oh K

Sök