Deamon Supran

whitemonkey
1 januari 2006 · 53 Inlägg

BoostLogic skrev:

whitemonkey skrev:
men scoop på en supra? är det verkligen fint? dock är det väldig litet och klent men ändå.. gillar allt utom skalet på den supran.

Det där lilla huvscoopet du ser är standard på euro-spec modellerna.

kanske det men det är fortfarande dret fult... å sen har han massa hål i karossen som ser ut precis som alla andras supror.. om tio år så kommer folk hunnit tröttnat på "sönder-modifierade-lägga-på-mer-så-blir-det-bättre" supror jag tycker verkligen inte den supran är något speciell..

M1cha
1 januari 2006 · 645 Inlägg

Jag tycker att det där lilla scoopet är skitsnyggt på supran. Inge överdrivet, bara fint och stilrent imo.

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
deamon
8 januari 2006 · 624 Inlägg

hej
för det första har jag inte tgit åt mig nån ära , viist vinner jag en och annan utställning men vadå rå det e min bil , sen vet nog de flesta att det inte e jag som byggt den utan en vänn till mig . jag och Jiray bytte bil jag hade en Porsche 996 cab 00a
sen e det inte nån i Norge som byggt bilen ,, motorn byggdes i danmark och servades av supraracing , karossen och bredningen gjordes av Ari Koskinnen som e en legend i svensk bilbyggar historia Enligt mig.. sen fattar jag inte varför folk ska bry sig så mycke??? det e min bl och mina pengar ,, har för övrigt passion för snygga bilar då jag har 5 stycken just nu 3NSX:or en supra en hummer ,,, så jag tycker ni ska lägga ner er tid på nåt bätre ...
sen e det ju så att jag inte har tid och bygga bil då jag har 3företag och driva
därmed hoppas jag att ni fått svar på alla era frågor
min bil byggdes av flera personer men den ägdes av Jiray innan mig .jag kommer förtsätta bygga på den och det kommer säkert nästa ägare oxå göra.. vi ses på utställningarna 

GOD FORTSÄTTNING

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Burken Utanlem
8 januari 2006 · 895 Inlägg

nee bilen byggdes ju inte av jiray? han betalade ju bara bygget?

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Stefan Varberg Supraman
8 januari 2006 · 2 300 Inlägg

Passionen för bilar är inte mindre för att man köper en färdig tuned / stylad bil.
Det viktiga är intresset.
Sen så är det en sak att påstå att man har gjort allt själv eller inte, det viktiga där är att man är ärlig med vad man har gjort eller inte.

Sen så är den svenska avundsjukan helt otrolig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
M1cha
8 januari 2006 · 645 Inlägg

Jag va bara intresserad om han va me på bygget, verkligen inge jävla avundsjuka eller någonting i den stilen. Jag va bara nyfiken, inget ont menat. MVH Micha

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
MilleN
8 januari 2006 · 9 108 Inlägg

Väl talat Deamon..

Svenska avundssjukan är verkligen enorm, inte fan är bilen fulare bara för att någon inte byggt bilen helt själv? Sedan är det klart att smaken är som baken, men det är ju extremt dumt att dissa ett bygge för att ägaren har haft råd att anlita någon som bygger den åt honom.
Jiray hade i alla fall visionen om hur den skulle se ut! (och pengarna då wink) Jag skulle vilja se någon av besserwissrarna här bygga en snyggare bil utan någon hjälp.

Sedan har aldrig Kevin tagit åt sig äran för något vad jag märkt, han har inte sagt att han byggt bilen, bara att han äger den. Enda äran han tar åt sig är väl när han tar emot priserna smile Men dom är han värd när han har en sån bil för den är verkligen fin.

Johanromeo155 Såld på Italienare
8 januari 2006 · 579 Inlägg

Han har en av de fetaste bilarna på Sveriges vägar. Ge han lite credd för det.
Och vadå alla supror ser likadana ut?
Denna e ovanlig när det gäller det mesta. att bero på någons inlägg..

Fet bil!

deamon
8 januari 2006 · 624 Inlägg

tack alla som gillar feta bilar
enligt min mening så finns det inga direkt fula bilar det finns nåt fint i alla bilar , sen e jag övertygad om att vem som helst hade råd och köpa sig en fin bil , med tanke på att jag har jobbat i sju år och haft semester i 2veckor
inte för att jag inte vill men för att jag inte hinner,, det var därför kompisar fick köra min bil till finland ,, jag har företag och driva och anställda och hålla ögonen på ...smile

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
deamon
8 januari 2006 · 624 Inlägg

men den bil jag håller på med nu har jag gjort en del på ,, det e ju jag och olle från stockholm som bygger en ,, sen kommer en kille från USA och bor i en av mina lägenheter och bygger motorn åt mig då jag inte kan det själv och vill ha det bästa smile

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
nautiqu3
8 januari 2006 · 37 Inlägg

klockrena svar deamon big_smile

Blev självklart lite intresserad av vad det är för företag som du driver? big_smile

Kim - founder av tråden ;D

deamon
8 januari 2006 · 624 Inlägg

Jag Har Stans Snyggaste Verkstad Med Vitt Marmoe Golv Bilcity Bilservice
Sen Har Jag En Rekondfirma Också ,bilcity Bilvård
Samt Ett Investment Bolag

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
deamon
8 januari 2006 · 624 Inlägg

Marmor Ska Det Stå Inte Marmoe

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
M1cha
8 januari 2006 · 645 Inlägg

deamon skrev:
men den bil jag håller på med nu har jag gjort en del på ,, det e ju jag och olle från stockholm som bygger en ,, sen kommer en kille från USA och bor i en av mina lägenheter och bygger motorn åt mig då jag inte kan det själv och vill ha det bästa smile

Vågar du säga vilken bil det är? tongue

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
nautiqu3
8 januari 2006 · 37 Inlägg

deamon nice big_smile du har inte en extra plats över?

Japs-Jens
8 januari 2006 · 1 503 Inlägg

Så jävla snygg supra!!!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
michael561 Rekondare
8 januari 2006 · 289 Inlägg

Måste bara säga: all respekt åt dig deamon som jobbar så för att kunna förverkliga dina drömmar! Keep on workin' wink
PS: Skulle inte tacka nej till din verkstad med marmorgolvet smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
deamon
8 januari 2006 · 624 Inlägg

jag byger på en av mina nsx

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
M1cha
8 januari 2006 · 645 Inlägg

deamon skrev:
jag byger på en av mina nsx

Har du några skisser du kan lägga ut? Eller ska du vara lite hemlig tills den är klar? wink Ska den bli lika extrem som supran?

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
ToyotaClubSweden Zazty.com
9 januari 2006 · 9 Inlägg

nicke_b2 skrev:
det enda som skiljer suprorna åt är typ färgen endast det skulle inte skada med lite ny tänkande jag är så jävla trött på alla japs med samma kjolpaket på alla och så lite prylar från hks under huven

var lite innovativ för helvete följ inte trenden skapa en trend i stället

bygg en då för i helvete. visa vad du kan

Today Tomorrow Toyota
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang