4214
Sök

Dj...a telefonförsäljare ...

427 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
mad

Hur i H...E blir man av med dom J...A telefonförsäljarna ???????

Har ringt
www.nix.nu

/ Tobbe

Miklen
17 mars 2008
Man kan säga upp telefonabonnemanget t.ex smile

2 079 Inlägg
17 mars 2008
dom är ju bara roliga, när de har snackat klart å ger dig en sekund att svara på så säger du nåt skoj, som " vad tror du? ska jag måla huset grönt?" så fattar dom flesta att du inte är intresserad och tackar för sig

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

4 299 Inlägg
17 mars 2008
När anmälde du dig till nix, tar 1-2 månader innan de avtar ordentligt nämligen.

/Jacob

427 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
När anmälde du dig till nix, tar 1-2 månader innan de avtar ordentligt nämligen.

/Jacob

aha oki ....   För ett par tre år sedan typ .. smile   Ringde dit nyss faktiskt efter jag gjorde första inlägget ...
Är inte registrerad där ...  Men ag ska ringa åter om ett par dagar sa dom .. så är jag registrerad .. smile

Sen om det hjälper vet jag inte ..

/ Tobbe

427 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Har ett par grejjer att sälja , undra om dom är intresserade ??

/ Tobbe

620 Inlägg
17 mars 2008
Dom ringde mig för några år sen när ja va kring 16. " Hej vill du köpa 500 kilo tvättmedel" Jag bodde hemma och hade skaffat mig ett "ungdomsnr" Fan va ja skratta efter ja la på

Starbucks
17 mars 2008
Tazzeman skrev:
mad

Har ringt
www.nix.nu

Du ber om deras hem nummer så du kan ringa till dem på kvällen,,,funkar alltid

3 059 Inlägg
17 mars 2008
Tazzeman skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

aha oki ....   För ett par tre år sedan typ .. smile   Ringde dit nyss faktiskt efter jag gjorde första inlägget ...
Är inte registrerad där ...  Men ag ska ringa åter om ett par dagar sa dom .. så är jag registrerad .. smile

Va? Till NIX ringer man bara och ber ombedd av en telefonsvarare att knappa in sitt telenummer så vips.. klart. Där snackar man inte med nån.

För oss har det hjälpt.. inte en ENDA har ringt sen vi regga oss för 2 år sedan med undantag av dom företag som man har någon form av kontakt med.. som telia, comviq, tidningar.. dessa får ringa och erbjuda saker och ting men bara om du redan har nått avtal med dom som teleabonnemang eller sånt.
Senast redigerat av Smajly (17 mars 2008)

427 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Smajly skrev:
Tazzeman skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Va? Till NIX ringer man bara och ber ombedd av en telefonsvarare att knappa in sitt telenummer så vips.. klart. Där snackar man inte med nån.

Sa inte jag pratade med någon hmm... rösten bad mig ringa igen från samma nummer om tidigast : övermorgon

/ Tobbe

427 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Dom ringde mig för några år sen när ja va kring 16. " Hej vill du köpa 500 kilo tvättmedel" Jag bodde hemma och hade skaffat mig ett "ungdomsnr" Fan va ja skratta efter ja la på

Du kunde sålt i små plastpåsar på torget och gjort förtjänst..  ?? lol

/ Tobbe

1 353 Inlägg
17 mars 2008
Smajly skrev:
Tazzeman skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

För oss har det hjälpt.. inte en ENDA har ringt sen vi regga oss för 2 år sedan med undantag av dom företag som man har någon form av kontakt med.. som telia, comviq, tidningar.. dessa får ringa och erbjuda saker och ting men bara om du redan har nått avtal med dom som teleabonnemang eller sånt.

Jag har jobbat som telefonförsäljare, och dom får ringa dig även om du VARIT kund hos dem tidigare.
även om du sa upp tjänsten hos dem för 10 år sedan så får dom ringa och erbjuda dig nya tjänster ändå ^^
typ ett sätt att gå runt NIX.

There's no replacement for displacement

1 067 Inlägg
17 mars 2008
Smajly skrev:
Tazzeman skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Så ringer du igen dagen efter och bekräftar..

Warpdrive.se skrev:
<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...
Senast redigerat av Hool (17 mars 2008)

442 Inlägg
17 mars 2008
Mackanol skrev:
dom är ju bara roliga, när de har snackat klart å ger dig en sekund att svara på så säger du nåt skoj, som " vad tror du? ska jag måla huset grönt?" så fattar dom flesta att du inte är intresserad och tackar för sig

Hahah fan va bäst big_smile

JAg brukar lyssna på dom så dom får prata i onödan och sen "jaa. vem vet men ska tänkta på det, ring om 2år, Hejhej"
Och bästa ggr vare en från Slitz som ringde big_smile han var sååå säker på att jag skulle köpa så när jag först sa neeej tack så bara "men alla ungdommar läser slitz, klart du ska ha!, "NEEEEEJ! jag ska fan inte betala för den skiten, vill jag se så finns det ngt som heter www.porrbutiken.se elr vad som helst, och vetuvad? det kostar INGET!". Och då hade man flickvän med så aa stor risk att man preminumerar på den skiten då!....

427 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Hool skrev:
Smajly skrev:
Tazzeman skrev:

Så ringer du igen dagen efter och bekräftar..

Warpdrive.se skrev:
<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

lollollol

/ Tobbe

1 944 Inlägg
18 mars 2008
Tazzeman skrev:
mad

Har ringt
www.nix.nu

om du är företagare så kommer dem ringa dig ändå, finns inget nix för företagare. + om du klagar på att telesäljare ringer skumma tider, så kan du inte heller klaga som egen företagre, en företagare slutar aldrig jobba ..

och telefonförsäljar yrket är ett lika viktigt yrke som ditt !

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

801 Inlägg
19 mars 2008
försök sälja nåt du har hemma till honom big_smile

1 297 Inlägg
19 mars 2008
b0nd3n skrev:
Tazzeman skrev:
mad

Har ringt
www.nix.nu

om du är företagare så kommer dem ringa dig ändå, finns inget nix för företagare. + om du klagar på att telesäljare ringer skumma tider, så kan du inte heller klaga som egen företagre, en företagare slutar aldrig jobba ..

och telefonförsäljar yrket är ett lika viktigt yrke som ditt !

Var någon som ringde till farsan för att sälja. Så berättade han att han var med i NIX. Då sa telefonförsäljaren precis så att du har ju eget företag så du omfattas inte av de. Då sa farsan att han jobbar på skattemyndigheten och att det inte är HANS företag smile. Men tydligen så har man företag om man äger skog ^_*

8 156 Inlägg
19 mars 2008
Jag blev uppringd av en telefonförsäljare när jag gick i gymnasiet. Dom försökte sälja bindor till mig.
Några dagar innan hade jag fått ett likadant erbjudande via brev...
Yikes. Tyskt företag. Jag blev lite paff. Fick ett gott skratt iaf wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

427 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Spärren på Nix gäller i 3 år ... men det blir kanske lite lugnare ett tag ... smile

/ Tobbe

Sök