5031
Sök

montera fälgar på 9000?

493 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej

Jo det är så att jag ska säta på mina nya fälgar här om ett tag. och kommit på det att saab 9000 har ju en styrpinne eller vad dom kallar det och det passar ju bara på orginal fälgar. och min fråga är är det bara att ta bort den eller måste man ha någon ny skruv/bult i samma hål som styrpinnen sitter nu?

Mvh
Martin

6 851 Inlägg
19 mars 2008
#2
Bara att ta bort skiten, 10ans nyckel har jag för mej.


4 299 Inlägg
19 mars 2008
#3
Den kan du skippa om du vill. Men du kan ju om du vill ersätta den me en torx, likadan som sitter mitt emot styrpinnen. Kostar 15 spänn styck hos Saab-åf.

/Jacob


1 436 Inlägg
19 mars 2008
#4
mm, du ska nog inte bara plocka bort den. Det gjorde jag och fick obalans i 120-140 km/h det var irriterande...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

4 299 Inlägg
19 mars 2008
#5
Caffe skrev:
mm, du ska nog inte bara plocka bort den. Det gjorde jag och fick obalans i 120-140 km/h det var irriterande...

Men de har inte jag råkat ut för yikes

Kanske e nåt sånt som bara händer vissa bilar hmm

Men de e ju som sagt bara att dra dit en torxskruv ist, de e ju samma jänga o allt.

/Jacob


Saabvilde!
1 708 Inlägg
19 mars 2008
#6
När du plockat bort pinnarna, skicka dom till mej om du vill wink Mina är borta och vill ha nya ; )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

493 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#7
Larsson_Power skrev:
När du plockat bort pinnarna, skicka dom till mej om du vill wink Mina är borta och vill ha nya ; )

ahh ok då är jag med tack för alla svar då drar jag i samma torx som den ovan smile lika bra spela roll med 60kr hit eller dit om man slipper vibrationer tongue visst det kan jag göra tror inte jag behöver dem iallafall big_smile haha

Saabvilde!
1 708 Inlägg
19 mars 2008
#8
Euroman skrev:
Larsson_Power skrev:
När du plockat bort pinnarna, skicka dom till mej om du vill wink Mina är borta och vill ha nya ; )

ahh ok då är jag med tack för alla svar då drar jag i samma torx som den ovan smile lika bra spela roll med 60kr hit eller dit om man slipper vibrationer tongue visst det kan jag göra tror inte jag behöver dem iallafall big_smile haha

You got mail ; )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)


Sök