3947
Sök

Trubo/LMM problem

Rapidoz
688 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
#1
som titeln säger..
jag har bytt luftmassemätare 2 gånger och varje gång så flyger skyddsnätet på framsidan(den imot luftfiltret av och slår sönder trådarna som finns i LMM..
och jag kan inte förstå hur det uppstår..har någon varit med om detta?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
20 mars 2008
#2
du har inte sport luftfilter eller???


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
20 mars 2008
#3
lol, aldrig hört, men plocka bort nätet innan nästa gång wink


Rapidoz
688 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
#4
volvo_245 skrev:
du har inte sport luftfilter eller???

jo det har jag...

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Rapidoz
688 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
#5
Xoff skrev:
lol, aldrig hört, men plocka bort nätet innan nästa gång wink

a jo men man plockar aldrig bort nätet på framsidan då det ökar chansen för att LMM:en ska förstöras
så det känns inte spec som en bra idé

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

11 Inlägg
20 mars 2008
#6
Sitter klämringer över gallret kvar lr? låter jävligt skumt att de ska orka suga in hela skiten

Rapidoz
688 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
#7
Alpha66 skrev:
Sitter klämringer över gallret kvar lr? låter jävligt skumt att de ska orka suga in hela skiten

ja då jag bytte mätaren idag och efter ett tag så började bilen gå dåligt och då hade gallret flygit av och låg i sportluftfiltret och det var smådelar kvar utav nätet...

förstår verkligen inte...är det att den baktänder eller vad är det som gör att den inte orkar stå emot luften?
sad

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

11 Inlägg
20 mars 2008
#8
du får dra en extra lim klick runt gallret. men fattar fortfarande inte hur den orkar få bort ringen.. Saknas ringer så kan ja förstå att den orkar rycka me gallret. men men

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
20 mars 2008
#9
940turboplus skrev:
Xoff skrev:
lol, aldrig hört, men plocka bort nätet innan nästa gång wink

a jo men man plockar aldrig bort nätet på framsidan då det ökar chansen för att LMM:en ska förstöras
så det känns inte spec som en bra idé

måste ju ända vara bättre med liten risk för att skada LMM igenom smuts än stor risk med ett lossnande galler? wink å jag har hört många som kopplat bort båda gallren...


Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
22 mars 2008
#10
en polare hade samma fel förut han to bort nätte bara...


Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 mars 2008
#11
940turboplus skrev:
Xoff skrev:
lol, aldrig hört, men plocka bort nätet innan nästa gång wink

a jo men man plockar aldrig bort nätet på framsidan då det ökar chansen för att LMM:en ska förstöras
så det känns inte spec som en bra idé

vet du vf gallret sitter där? många tror att det är ett skydd det för att få så rakt luftflöde som möjligt genom lmm och därmed uppnå bästa mätresultat på turbo bilar brukar det finnas nät på bägge sidor av
lmm när man kör grova rör kör man utan nät (3.5"-4")
på en orginal motor ska man inte ge sig på nätet och hoppas på att tjäna hk men har du trimmat och har flås så bör du både skaffa större lmm hus och köra utan nät vilket du kan göra utan att vara orolig...



Sök