4644
Sök

Vad är det för fel på min bil? (Hjullager eller drivaxel)

Bessewisser
556 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Hallå

Idag när jag var ute och åkte så la jag märke till ett mysko ljud i bilen, det låter ungefär som ett gammalt ånglok typ (tugtugtugtug) när man åker och när man svänger eller släpper gasen och motorbromsar så låter det mera.

Vet inte vad det är som gått sönder men kan någon här gissa vad som är fel? Och i så fall hur kollar man om det är det som är galet?

Om det kan vara till hjälp så är det min golf 2:a som spökar.

Tacksam för svar!
//SkyNard

How low

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 mars 2008
tycker de låter som en drivaxelknut som e körd...be någon kunnig kolla om de är onormalt glapp eller om damasken är trasig och knuten/arna e tomma på fett

Lokförare
126 Inlägg
21 mars 2008
Tror inte på hjullager iaf.....då mitt hjullager var kasst så lät de som om metall blir svarvat tongue

Saab 900 Aero -96

Bessewisser
556 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Nu har jag varit och kännt på däcket, om man håller händerna tio i två och liksom knuffar på däcket så klickar det för varje knuff typ som ett glapp. det gör inte det på något av dom andra däcken. Någon som har någon aning nu då?

//SkyNard

How low

761 Inlägg
23 mars 2008
SkyNard skrev:
Nu har jag varit och kännt på däcket, om man håller händerna tio i två och liksom knuffar på däcket så klickar det för varje knuff typ som ett glapp. det gör inte det på något av dom andra däcken. Någon som har någon aning nu då?

//SkyNard

Hjullager till 99,99%

Edit: Såvida bussningarna till länkarmar, spindelled är ok...
Senast redigerat av Markus_MR2 (23 mars 2008)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 mars 2008
Brukar ju knacka om en drivknut är dålig, särskilt när man svänger och gasar. Hjullager kan ju också knacka, men det är mest troligt att det skorrar från dom. Det gjorde iaf mitt. Lät som fan... sad
Men om det glappar som du skriver, så är det mest troligt att hjullagret är dåligt.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 072 Inlägg
23 mars 2008
Markus_MR2 skrev:
SkyNard skrev:

//SkyNard

Hjullager till 99,99%

Edit: Såvida bussningarna till länkarmar, spindelled är ok...

håller med dig.. 100 % hjullager...som e kass.. dags att byta.. hoppas inte dee e dyrt

Sandzoo i da house

Bessewisser
556 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen!

Jag ska skruva isär och kolla imorn wink

//SkyNard

How low

Bessewisser
556 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Så där ja.. nu har jag kollat och det var hjullagret som var tokslut.

//SkyNard

How low

2 072 Inlägg
26 mars 2008
SkyNard skrev:
Så där ja.. nu har jag kollat och det var hjullagret som var tokslut.

//SkyNard

bra att man har rätt big_smile

Sandzoo i da house

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
26 mars 2008
skulle tippa på drivaxelknut som börjar bli kass.. kolla även till hjullagrena!

Team Insane Racing

Sök