5925
Sök

BMW 320 E30 startar inte efter turbo konverteringen

315 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Har monterat snik turbo med 535 spridare och 535 LMM fast med orginal elektroniken. Men bilen vill inte starta. Nån som råkat ut för det som kanske har en anning om vad det är för fel?
Provade att skruva bort tryckröret och spruta in startagas rät in men inte ett hostande och gnista har jag. Hade också av toppen och monterade nya ventiltätningar och ny topplockspackning.  Ventilerna är rätt justerade och kammen står rätt.

Allt eller inget!!!

374 Inlägg
21 mars 2008
du får felsöka tändningen. Att alla kablar är rätt inkopplade, att spolarna får tändningsström och ström från tändmodul/styrenehet.
Senast redigerat av Ricke W (21 mars 2008)

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

315 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Kollat tändningen tänder på rätt cylinder gör den också. bra gnista och allt. blir förbanad snart!!

Ricke W skrev:
du får felsöka tändningen. Att alla kablar är rätt inkopplade, att spolarna får tändningsström och ström från tändmodul/styrenehet.

Allt eller inget!!!

Old School Ford
600 Inlägg
21 mars 2008
kollat spridarna?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

1 353 Inlägg
22 mars 2008
Borde ju tända på startgasen om det enbart var fel på spridarna eller bränsletrycket.

Kollat den där Lilla extra givaren/sladden som går iväg runt motorn på 5'ans tändkabel?

Vet inte vad den gör, antar att den har med tändlägesgivare eller liknande att göra.

hur som helst, den hade gått sönder på min, och då hade jag exakt samma fel..
dock hade jag ingen turbo, men tror inte det ska spela någon roll (:
Senast redigerat av Batta (22 mars 2008)

There's no replacement for displacement

315 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Batta skrev:
Borde ju tända på startgasen om det enbart var fel på spridarna eller bränsletrycket.

Kollat den där Lilla extra givaren/sladden som går iväg runt motorn på 5'ans tändkabel?

Vet inte vad den gör, antar att den har med tändlägesgivare eller liknande att göra.

precis ett tändande borde den göra med gasen tycker man. Men ska definitivt kolla den dära  givaren senare.

Allt eller inget!!!

315 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
jokke_b skrev:
Batta skrev:

precis ett tändande borde den göra med gasen tycker man. Men ska definitivt kolla den dära  givaren senare.

Fanns ingen givare på någon utav tändkablarna även provat att byta till några andra stift, kopplat bort både LMM och spridarna och kört med startgas inte ett jävla tändande ens då.

Allt eller inget!!!

Sök