5920
Sök

ur mycket effekt kan ett extraktor rör ge på en d24??

242 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
tjabba undrar hur mycket effetk ett extraktor rör kan göra på en d24 ??? ´// mvh Tim
Senast redigerat av timpa_ (23 mars 2008)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
22 mars 2008
Det beror absolut på det ! Turbo eller sugmotor? En turbomotor ger det väl ganska mkt direkt på en sugmotor får det ju bli att leka med kammar och så : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

10 287 Inlägg
22 mars 2008
Men måste alltid fråga "på vad?" - efterom svaret kan variera rätt friskt.

Berätta också om et rör sig om en orörd motor elller trimmad.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

160 Inlägg
22 mars 2008
tja det beror väl på vad som är gjort med motorn i övrigt? men på orörd motor har du nog nån xtra häst...

242 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
okej d24 som inte är något annat gjort

761 Inlägg
22 mars 2008
timpa_ skrev:
tjabba undrar hur mycket effetk ett extraktor rör kan göra ??? ´// mvh Tim

Tja, hur långt är ett snöre,, lite samma typ av fråga... vilken motor gäller det?

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 mars 2008
komplett system med extraktor till sugis ger ungefär 10-15% ökning

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Better than God \o/
1 886 Inlägg
22 mars 2008
Otroligt att det skall vara så svårt att ange bilmodell och motortyp! Sanslöst... 

Markus_MR2 skrev:
timpa_ skrev:

Tja, hur långt är ett snöre,, lite samma typ av fråga... vilken motor gäller det?

Jag har ett snöre här. Det är därifrån och hit, lite längre om jag löser knuten som är strax efter mitten men då är det därifrån och dit bort istället.... *pekar*  wink
Senast redigerat av MrTurbo (22 mars 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

258 Inlägg
23 mars 2008
MrTurbo skrev:
Otroligt att det skall vara så svårt att ange bilmodell och motortyp! Sanslöst... 

Markus_MR2 skrev:
timpa_ skrev:

Jag har ett snöre här. Det är därifrån och hit, lite längre om jag löser knuten som är strax efter mitten men då är det därifrån och dit bort istället.... *pekar*  wink

en d24 som är orörd har han skrivit.

tror inte det ökar speciellt mycket på en gammal dieslemotor.

enpetar-klubben

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
23 mars 2008
MrTurbo skrev:

Markus_MR2 skrev:
timpa_ skrev:

Otroligt att de ska vara så svårt å läsa igenom tråden före man svarar... roll

Sorry, kunde bara inte låta bli...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

12 086 Inlägg
23 mars 2008
Dessa jävla "hur långt är ett snöre" förlöjligandena, vafan, byt skiva!

Ett Ypipe till min Maxima ger 17hk.. det är ett slags förenkling av ett extraktor, samma princip men inte lika fullständig. D24, är inte det en diesel? =P Då finns de bra en sak o göra, klipp WG slangen och ställ på soppan som fan wink

550 Inlägg
23 mars 2008
JapMax skrev:
Dessa jävla "hur långt är ett snöre" förlöjligandena, vafan, byt skiva!

Ett Ypipe till min Maxima ger 17hk.. det är ett slags förenkling av ett extraktor, samma princip men inte lika fullständig. D24, är inte det en diesel? =P Då finns de bra en sak o göra, klipp WG slangen och ställ på soppan som fan wink

D24 är rätt mycket diesel!!! 6 cyl sug diesel sitter i VW LT som Volvo sedemerade köpte och monterade i Volvo 240 modellerna.

242 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:

Markus_MR2 skrev:
timpa_ skrev:

ja om du läser texten igen så kan det hända att det är ett inslag där det står att de är D24!!!!
Senast redigerat av timpa_ (23 mars 2008)

2 924 Inlägg
23 mars 2008
timpa_ skrev:
MrTurbo skrev:

Markus_MR2 skrev:

ja om du läser texten igen så kan det hända att det är ett inslag där det står att de är D24!!!!

Du uppdaterade ditt inlägg (Idag 09:51:30), kanske med ordet D24 wink

...men som sagt, du har fått svar...det ger nog knappt någon märkbar effektökning alls...den kanske varvar upp lite fortare, lite snabbare vrid men jag tror inte det är så märkbart... ställ upp dieselpumpen oxå så kanske det börjar hända lite
Senast redigerat av peegee (23 mars 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Better than God \o/
1 886 Inlägg
23 mars 2008
TobbeE_87 skrev:
MrTurbo skrev:

Markus_MR2 skrev:

Otroligt att de ska vara så svårt å läsa igenom tråden före man svarar... roll

Sorry, kunde bara inte låta bli...

timpa_ skrev:
MrTurbo skrev:

Markus_MR2 skrev:

Det skall stå med från början. Där poängen är. Det skall inte skrivas till senare, utan när man gör FÖRSTA inlägger tar man med sådant.  Visst, han skrev till det sedan och det var väl bra, men ändå inte "rätt"...

Nu till topic;

Tror inte en sådan motor kan gottgöra sig ett extraktorrör.  Helst inte om den är för övrigt original, har för mig att gashastigheten är lägre i en sothora än i en bensinmotor och då blir nog inte skillnaden så stor. Har man tillgång till rör och svets så kan man ju testa om inte annat...
Senast redigerat av MrTurbo (23 mars 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

374 Inlägg
23 mars 2008
Satsa på en turbo-laddad version av motorn från 700-serien. TD24 har jag för mig att den heter. Eller om du har tillgång till någon som är bra på att ställa in dieslar så räcker det väl med att bara byta ut grenerör sov till turbomodellens.

Pumpen måste förmodligen justeras och eventuellt ställas på efter det.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

The one and only
1 091 Inlägg
23 mars 2008
Ricke W skrev:
Satsa på en turbo-laddad version av motorn från 700-serien. TD24 har jag för mig att den heter. Eller om du har tillgång till någon som är bra på att ställa in dieslar så räcker det väl med att bara byta ut grenerör sov till turbomodellens.

Pumpen måste förmodligen justeras och eventuellt ställas på efter det.

D24T eller D24TIC heter dom faktist wink
Och varför måste man hacka på andra? Alla kan ju inte göra rätt alltid... nämner inga namn men vissa (nämner inga namn, men kan säga: röd mustang) brukar vara duktig på att inte låta så trevlig i sina inlägg roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök