Har satt på ett fmic-kit under vintern på 200sx:en. Efter det öppnar inte dumpen som han ska, utan det låter som laddet slår tillbaka mot turbon.
Har kapat fjädern i dumpventilen ett par gånger nu och visst blir det bättre. MEN nu undrar jag varför det har blivit så efter monteringen av fmic-kitet? Kan det bero på att anslutningsröret för dumpventilen har betydligt mindre diameter? Har satt ett t-kors på röret till dumpen för att kunna köra med slangarna som går till bl.a. tomgångsventilen och förvärmning av insuget eller nåt..
Någon som vill dela med sig av sin kunskap och erfarenhet?
Tack på förhand // Jens
Senast redigerat av Oboy6 (23 mars 2008)
RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Din installation ser mysko ut, vad är det för T-kors innan dumpen?
överlag så bör du montera dumpen vinkelrätt ut från tryckröret och bara en jättekort slangbit som skarv. Luften väljer lättaste vägen och har man för liten dump eller lång slang till den så kanske luften väljer ett annat håll :p
Senast redigerat av torpis (23 mars 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
svetsa dit ett till rör från tryckröret och montera slangen på den, för då är dte inte så konstigt att det inte dumpar något hehe, och så som du har dne nu så trycker den ju in luft in tomgångsventilen när den börjar ladda mvh jocke
svetsa dit ett till rör från tryckröret och montera slangen på den, för då är dte inte så konstigt att det inte dumpar något hehe, och så som du har dne nu så trycker den ju in luft in tomgångsventilen när den börjar ladda mvh jocke
Mjo, men den ska ju trycka in luft där. Är ju så orginal ju..Tycker inte man ska behöva svetsa dit ett rör på ett färdigt kit..
du måste ta bort t-korset!!!!!! du får helt enkelt hitta annat hål för den andra slangen luften väljer som sagt kortaste väg utan motstånd och det blir tyvär inte genom dumpen i detta fall
du måste ta bort t-korset!!!!!! du får helt enkelt hitta annat hål för den andra slangen luften väljer som sagt kortaste väg utan motstånd och det blir tyvär inte genom dumpen i detta fall
Ok, vad händer om man tar bort de andra slangarna (pluggar) och bara har dumpen där då?
Tja, bättre att lägga ner tre timmar extra jobb och göra det bra än att slippa jobba och leva med skiten. Problem skall lösas direkt. Det jobbiga kommer om man låter det ligga.
/Göran
Oboy6 skrev:
jobbigt.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Nu har dumpen fått en egen anslutning och dumpar som vanligt igen Dock står kolven öppen på tomgång vilket beror på att jag kapat fjädern för mkt antar jag. Så det får väl bli en ny dump när jag ändå är igång nu. Tack för hjälpen! Ni är bäst