2400
Sök

säkringen i + går sönder konstant

778 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Säkringen till + går hele tiden till kondensatorn och steget blir varmt ingen glapp eller kabel tar i mot varandra vad kan felet vara sad

51 Inlägg
1 april 2008
Vad jag hade för broblem är att jag har för dåligt slutsteg till min bas och då så har man ju säkringen för att inte bränna slutsteget ! tror det är samma problem som jag ! vad haru för watt anntal på bass och slutsteg?

Mvh Bufffe

The only difference between men and boys is the price of the toys

508 Inlägg
1 april 2008
Jag hade samma problem med att säkringen gick vid plusen, jag drog dit en som pallade mera och sen klippte inte strömmen säkringen=)

778 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Ljudet hade tidigare funka i 3vekor  jag har 2 st 12” mds fanatic  se på www.mds.se  och slutsteg från brl gas mono block 1600m

En gång till nu
760 Inlägg
1 april 2008
kolla manualen till steget du har å läs vad steget drar för ampere. säkringen framme vid batteriet är endast till för att inte bilen ska brinna upp ifall kabeln inte orkar strömmen ä smälter. så läs instruktionerna å ligger steget på kanske 55 amp vid maxeffekt specifierad av tillverkarn så sätt i en 60amps eller mer. glassäkringar går upp till 80 såvitt ja sett iaf. sen blir de ANL flatstiftsäkring, å de har de flesta ljudbutikerna på hyllan. lycka till.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

778 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
jag kör på 60amp nu

51 Inlägg
1 april 2008
Vi säger att du har ett slut steg på 800w eller något för att räkna ut va du ska ha för säkring tar du
t.ex. 800/12=66,6 då skulle ja ta en säkring på 60A eller 65A om du hittar det

Tror det va så man räkna ialla fall någon får rätta mig om jag har fel !

Mvh Viktor

1 050 Inlägg
1 april 2008
Oavsett vart en säkring går sönder, så tyder detta enbart på en enda sak = KORTSLUTNING.
Sätter man då dit en större säkring, så riskerar hela bilen att brinna upp.

Tror att trådskaparen behöver se över hur kondensatorn är inkopplad. Tror nog att felet ligger där. big_smile
Eller så är kondingen kaputt.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

En gång till nu
760 Inlägg
1 april 2008
Köp helt enkelt 80 amps glassäkring å testa. gör inget om de ligger lite över.
jag fick efter lite huvudkliande köpa 200amp säkring alltså en sån ANL ja snacka om. steget drog 125amp i topparna så va inte mycke å välja på. så lite över gör ju inget som sagt.

Driifter;)
1 630 Inlägg
1 april 2008
sen får man ju ta hänsyn till hur grov strömkabel man har.. för säkringen är ju till för att strömkabeln inte ska bli förjäkla varm och därför brinna.. den ska ju inte säkra av steget den ska bara säkra av kabeln

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

En gång till nu
760 Inlägg
1 april 2008
E-30 skrev:
Oavsett vart en säkring går sönder, så tyder detta enbart på en enda sak = KORTSLUTNING.

Tror att trådskaparen behöver se över hur kondensatorn är inkopplad. Tror nog att felet ligger där. big_smile

Jag antog att Sluskk spelade å säkringen gick efter en kortstund. men drar den sönder direkt så ska du nog inte gå på större säkringar tongue.

1 400 Inlägg
1 april 2008
Hur har du dragit strömkabeln ?. Går den igenom torpedplåten och du inte har någon gummigenomföring så kan den ha skavts mot plåten och blivet jordad=kortslutning

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

778 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
nej det är en bmw så batteriet är i skuffen det är ingen lång kabbel dragning

778 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
alexxe skrev:
E-30 skrev:

Jag antog att Sluskk spelade å säkringen gick efter en kortstund. men drar den sönder direkt så ska du nog inte gå på större säkringar tongue.

precis

This is me
334 Inlägg
1 april 2008
Börja med felskökning o sök felet. Börja med att lossa + kabeln innan konding. Går säkring då kabelfel från batteri. Säkring håller, koppla tillbaka + kabeln och lossa den efter konding och kolla osv..

51 Inlägg
1 april 2008
Men testa spela musik länge på låg volym ! och om allt håler på 60A säkring ! då är det troligen för svag säkring ! men om säkringen ändå går så har nog E=30 rätt ! kortslutning eller något !

778 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
den går sönder direkt jag har spela svin högt förut med ljudet  jag tror på korslutning men jag vet inte vart :S för jag ser inget och alla kablarna är bra täta

Direktör
305 Inlägg
1 april 2008
Jag förstår inte hur folk kan rekomendera att bara gå upp i storlek på säkringen men det fanns en som hadde ett bra inlägg/kortslutning.......... köp ny kabel och dra om den

Speed limit are only for pussy

51 Inlägg
1 april 2008
Men gör som Dakiz sa ! Felsök!

Sen om du inte hittar något fel så kan ju faktiskt slutsteget eller kondernsatorn som pajat hmm !
men det får vi hoppas på att det inte är !
Senast redigerat av bufffe (1 april 2008)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 april 2008
mulleri skrev:
Jag hade samma problem med att säkringen gick vid plusen, jag drog dit en som pallade mera och sen klippte inte strömmen säkringen=)

Eller en spik, eller ingen säkring alls har ju samma funktion som för grov säkring... Det ska vara avsäkrat enligt tillverkaran ALLT annat är fel såvida du verkligen inte vet vad du gör. Vilket 99% inte gör...

Sök