2482
Sök

ska köpa en första bil vad skulle ni rekommendera

turbo_freak85
2 april 2008
Trådstartare
hej jag funderar på att köpa en bil med automat och årmodellen ska vara från 1965 upp till 1994 och pris klass upp till 20000kr vad skulle ni rekommendera och den ska bensin snål dom ända märken jag kan tänka mig volvo mazda merca bmw audi eller opel toyota!jag får bara ta körkort med automat det är där och så kan jag inte hålla kolla på så mkt saker samtidigt sa min läkare där för tyckte han om att jag ska h med automat:)
Senast redigerat av turbo_freak85 (6 april 2008)

1 002 Inlägg
2 april 2008
Vad är du ute efter..? En bil som håller, går billigt eller en bil med drag i och som då kanske går lite, lite dyrare..?
Jag kan ju rekomendera saab 9000..

...

Turbocharged
421 Inlägg
2 april 2008
Ska den vara bensinsnål rekommenderar jag inte automat.
Annars så tycker jag att du ska satsa på japanskt, något litet och enkelt. Mindre vikt = mindre bensinkostnader. Kanske en Mazda 323 eller liknande.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

1 002 Inlägg
2 april 2008
saab = lätt att få tag i reservdelar=billigt.. finns på vilken skrot som hellst.. och eftersom du heter turbo freak så antar jag att du vill ha lite drag i bilen iallafall.? och en turbo har ju aldrig skadat någon..

...

1 171 Inlägg
2 april 2008
Det finns bensinsnåla bilar med automat. Klart man ska ha automat.

Jag har en Mazda 323 sedan med automat som jag är hyffsat nöjd med (förutom bullernivån kanske). En sådan kan man få i fint skick för 15-20tusen med automat, AC och allt möjligt.

Turbocharged
421 Inlägg
2 april 2008
zoopåse skrev:
Det finns bensinsnåla bilar med automat. Klart man ska ha automat.

Jag har en Mazda 323 sedan med automat som jag är hyffsat nöjd med (förutom bullernivån kanske). En sådan kan man få i fint skick för 15-20tusen med automat, AC och allt möjligt.

Ja, men de flesta går att köra ännu snålare med manuell.

Jag är nöjd med 626:an, men den är ganska stor och har hyfsat stor motor (om man jämför med t.ex. 323), så den är ju inte direkt optimal ur en ekonomisk synpunkt.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
2 april 2008
Köp nån två dörrars japs med automat låda..... en polare till mig köpte en jetta med automat för 4000spänn som ticka på i 3år smile

Bmw osv..

20 Inlägg
2 april 2008
Jag skulle rekomendera en golf 2a eller 3a. dock är det sällsynt att man hittar dom med automat, men dom går billigt och inte allt för svårt att hitta reservdelar till den smile

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
2 april 2008
Köp en mercedes 190, de går billigt om du köper en 2.0a och de är riktigt bekväma att åka i smile
och sen är de ju underbart snygga big_smile

finns många bra bilar, vad är du ute efter för nått ungefär? snygg bil, driftsäker bil, osv?

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

terazzi
2 april 2008
Trådstartare
Merca 190 smile

Stolsvärmare
77 Inlägg
2 april 2008
och jag måste också säga golf tongue riktigt billiga bilar samt att dom är roliga att köra smile

Down Under

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
3 april 2008
Beror ju på vad du vill bilen för?

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Forummoderator
26 455 Inlägg
3 april 2008
Köp inte en Volvo 240 automat i alla fall...drar soppa som en kamel dricker vatten..
Eller en äldre Volvo över huvudtaget..om det ska vara bensinsnålt.
Men dom är billiga i reservdelar, och håller för det mesta. Tro mig. Jag vet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

terazzi
3 april 2008
Trådstartare
annars en ford sierra smile bakhjulsdriven o massa saker du kan fixa på den wink perfekt lekbil ju smile jag ska själv köpa en sån som vinterkärra big_smile haha

1 Inlägg
3 april 2008
skulle starkt rekommendera en 740 men med manuell låda då, fast allra mest ger jag tummen upp för s40 men då blir prislappen lite dyrare

1 754 Inlägg
3 april 2008
"Såklart man ska ha automat". Va? Nej? Automat är för stora tunga SUVar och Pickuper.

Bränslesnål borde vara någon lätt dieselbil...
Senast redigerat av Holiace (3 april 2008)

Jag kan inget om allt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 april 2008
Varför just automat? *undrar*

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Avstängd
107 Inlägg
5 april 2008
Bmw  325 smile