3118
Sök

Fråga om Plastic Padding SPACKEL *Bild*

1 892 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
#1
Skulle köpa lite spackel idag och sprang på detta spackel..
PERFEKT tänkrte jag.. men vill fråga er..
Jag ska ju ha det till att spackla ihop mina skärmbreddare i Glas/kol fiber mot karossen,  och detta spackel är lite elastiskt stod det, är detta bättre att använda än vanligt ¨spackel??  Tänkte om det rör sig lite så spricker det inte lika lätt.. ?!
Mvh/ Englund
https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/304568_d12kjf.jpg


8 156 Inlägg
4 april 2008
#2
Inte en aning faktiskt. Frågan är om det är elastiskt när det härdat också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 april 2008
#3
På bilden ser det ju faktiskt ut att vara anpassat för trä? Trä är ju ett levande matrial och tränger ihop/expanderar beroende på temp samt luftfuktighet så spacklet borde ju anpassa sig lite. Är du osäker, läs eller ring/maila...
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

Live the dream
358 Inlägg
4 april 2008
#4
Plastic padding görs av Henkel i Göteborg, och har en otrolig mängd av utbud.
Enligt min svåger (Före detta blandare på Henkel) så skall det funka.
Den härdar bra men är ändå mjuk till en viss grad.

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

1 892 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
#5
DeLorean skrev:
Plastic padding görs av Henkel i Göteborg, och har en otrolig mängd av utbud.
Enligt min svåger (Före detta blandare på Henkel) så skall det funka.
Den härdar bra men är ändå mjuk till en viss grad.

Tackar, fan då måste ju detta vara det bästa för mitt ändamål känns det som, men ska ringa o prata med dom big_smile
tack så mycket Mvh/ Mats


2 911 Inlägg
5 april 2008
#6
Spacklet rör sig lite, nackdelen med dessa spackel är att det även sjunker mer än andra.
Lägg aldrig detta spackel rakt mot kaross eller som topp-spackel, utan mellan.

T.ex. 2 lager glasfiber först, sen detta spackel, sen PP100 på toppen, som exempel.
Se till att elastiska spacklet får andas iallafall nån dag innan du täcker med annat spackel, dumt om det sjunker mellan två lager wink

1 892 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
#7
Decibel skrev:
Spacklet rör sig lite, nackdelen med dessa spackel är att det även sjunker mer än andra.
Lägg aldrig detta spackel rakt mot kaross eller som topp-spackel, utan mellan.

T.ex. 2 lager glasfiber först, sen detta spackel, sen PP100 på toppen, som exempel.
Se till att elastiska spacklet får andas iallafall nån dag innan du täcker med annat spackel, dumt om det sjunker mellan två lager wink

Tack för tipsen smile  måste forska lite mer, kanske funka minst lika bra med vanligt glasfiberspackel..  Tack Mvh/Mats



Sök