Skillnaden mellan evo 5 och evo 6

EvolutionIII
9 april 2008 · 459 Inlägg

Hej, vad är den igentliga skillnaden mellan evo 5 och evo 6, tacksam för svar. mvh dennis

Senast redigerat av TicDemp (16 april 2008)

Pasi_k Impreza Drifter
10 april 2008 · 116 Inlägg

TicDemp skrev:
Hej, som tråden lyder så skall jag skaffa mig en subaru, antingen en -00:a eller -03:a eller liknande, och då har jag lite frågning och gärna synpunkter om vad ni tycker jag skall köpa, skall ha bilen ganska länge, och kommer fixa den när lånet kommer vara avbetalt. därför vill jag ha en relativt fräsch bil, och helt ska det redan finnas annat avgassystem osv på redan. kom med lite tips, och vad man bör kolla på dem när man köper en.


///MVh Dennis

Är det vänsterstyrt du är ute efter så är en -00 en GT och ingen WRX..
WRX STI i Vänsterstyrt kom -02

Rekomenderar dej att köpa en WRX STI alla dagar.

http://www.impreza.nu

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition
Subaru Impreza WRX Sti "Subba Drift Edition" (2002)
EvolutionIII
10 april 2008 · 459 Inlägg

ok, jo vänsterstyrd är jag ute efter. ska in å kika på sidan. tack //MVh Dennis

Takashi Got VTEC?
10 april 2008 · 1 593 Inlägg

Inget snack om saken, har du råd med en WRX STI så är det ju klart att du ska satsa på en sån.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
EvolutionIII
10 april 2008 · 459 Inlägg

Ok, har nästan tänkt mest på sti, efterssom det är tänkt att behålla den ett tag.

Spiike
12 april 2008 · 1 196 Inlägg

evo utan problem, subarun är så jävla vanlig...

CarCass CarCass
12 april 2008 · 627 Inlägg

Nyare evos är ganska så tama om man jämför med de äldre, även om de nya är något snabbare (med risk för att bli påhoppad)

Så vill du ha en ny bil så skulle jag säga Impreza.

Men prova och se vilken som känns bäst, för det är inga dåliga bilar, ändå 'ganska' likvärdiga smile

Högerstyrt är som du skrev i första inlägget inga problem alls, 1-2 timmar(max) i bilen och du tänker inte på att du sitter där förutom att det är lite så där häftigt, hehe

Join the Evolution
EvolutionIII
12 april 2008 · 459 Inlägg

okej, hade inte tänkt mig en så extremt ny evo iståfall, kanske mellan 98-00

EvolutionIII
12 april 2008 · 459 Inlägg

nån som kan skriva upp lite hk fakta om olika modeller? smile, vore snällt.

Pikey
12 april 2008 · 2 283 Inlägg

Båda är bra smile

R.I.P. Michael Jackson!
roxe Jesus didn´† Tap
12 april 2008 · 1 146 Inlägg

Skulle satsat på en evo V eller evo VI Fräna som fan!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
-Kotten- www.drcljusdal.se
12 april 2008 · 679 Inlägg
hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
kevlar_soul
12 april 2008 ·

Check this out tongue

camaro67 Meister
12 april 2008 · 6 763 Inlägg

StaunteD skrev:
Nyare evos är ganska så tama om man jämför med de äldre, även om de nya är något snabbare (med risk för att bli påhoppad)

Så vill du ha en ny bil så skulle jag säga Impreza.

Men prova och se vilken som känns bäst, för det är inga dåliga bilar, ändå 'ganska' likvärdiga smile

Högerstyrt är som du skrev i första inlägget inga problem alls, 1-2 timmar(max) i bilen och du tänker inte på att du sitter där förutom att det är lite så där häftigt, hehe

Jag tror att de va fifth gear som de körde en evo6:a mot en 8 eller 9:a och 6:an va snabbare big_smile

Evo 4-6 är den jag skulle sattsa på om du inte skulle ha pissmycke pengar så du kan köpa en impreza 22b förstås wink

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
CarCass CarCass
12 april 2008 · 627 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag tror att de va fifth gear som de körde en evo6:a mot en 8 eller 9:a och 6:an va snabbare big_smile

Vissa menar att evolutionen stannade vid 6:an..

Men visst, med de äldre menar jag 1-3

Skulle varit kul att ha med en gammalt skrälle till evo med där och så vad som hänt då!

Join the Evolution
Hee-Maan
12 april 2008 · 3 113 Inlägg

camaro67 skrev:

StaunteD skrev:
Nyare evos är ganska så tama om man jämför med de äldre, även om de nya är något snabbare (med risk för att bli påhoppad)

Så vill du ha en ny bil så skulle jag säga Impreza.

Men prova och se vilken som känns bäst, för det är inga dåliga bilar, ändå 'ganska' likvärdiga smile

Högerstyrt är som du skrev i första inlägget inga problem alls, 1-2 timmar(max) i bilen och du tänker inte på att du sitter där förutom att det är lite så där häftigt, hehe

Jag tror att de va fifth gear som de körde en evo6:a mot en 8 eller 9:a och 6:an va snabbare big_smile

Evo 4-6 är den jag skulle sattsa på om du inte skulle ha pissmycke pengar så du kan köpa en impreza 22b förstås wink

det var troligtvis EVO 9'an för jag har för mig att dom har jättesent turbosug..
(en svart) EVO 6 T.M.E är såklart snyggast av alla Evolution's!

tillbaka till topic så skulle jag såklart valt EVO

Semper Fi
camaro67 Meister
12 april 2008 · 6 763 Inlägg

cebT skrev:

camaro67 skrev:

StaunteD skrev:
Nyare evos är ganska så tama om man jämför med de äldre, även om de nya är något snabbare (med risk för att bli påhoppad)

Så vill du ha en ny bil så skulle jag säga Impreza.

Men prova och se vilken som känns bäst, för det är inga dåliga bilar, ändå 'ganska' likvärdiga smile

Högerstyrt är som du skrev i första inlägget inga problem alls, 1-2 timmar(max) i bilen och du tänker inte på att du sitter där förutom att det är lite så där häftigt, hehe

Jag tror att de va fifth gear som de körde en evo6:a mot en 8 eller 9:a och 6:an va snabbare big_smile

Evo 4-6 är den jag skulle sattsa på om du inte skulle ha pissmycke pengar så du kan köpa en impreza 22b förstås wink

det var troligtvis EVO 9'an för jag har för mig att dom har jättesent turbosug..
(en svart) EVO 6 T.M.E är såklart snyggast av alla Evolution's!

tillbaka till topic så skulle jag såklart valt EVO

Fanns tme i svart? trodde bara att de va röda. Så jag skulle vilja ha en sån big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Alecci
12 april 2008 · 2 014 Inlägg

Flyttat till Allmänt eftersom det är bilrelatererat.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
EvolutionIII
12 april 2008 · 459 Inlägg

.

Senast redigerat av TicDemp (16 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang