3520
Sök

r-vinge stulen, knep för att få behålla den.

956 Inlägg
11 april 2008
skulle det inte var lagligt att sätta ditt rakblad om man sätter upp något klistermärke med varning för det, och hoppas att tjuvarna inte ser det?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
11 april 2008
Faaaaan v aless jag blir på folk som inte kan köpa egna saker....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

998 Inlägg
11 april 2008
Min lärare berättade en sak med tanke på detta med rakblad.

Någon blev av med sin bil stereo då satte han rakblad på kablarna där han kopplade ihopp 2 kablar, han blev inte av med fler stereo men lite blod i bilen blev det.
Min lärare gjorde bilen strömförande, var jätte bra tills en hund pissa på bilen, hahaha.
En annan blev så sur på att dom gjorde inbrott i sin bil att han köpte ett sätes överdrag och sate fiskekrockar i det.. tjuven satt fast och polisen kom och ägaren fick böter.. men va kul det måste ha sett ut. big_smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 april 2008
Mäki skrev:
Dom kan ju försöka sno den här om dom vill.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/292914_v0u4c1.jpg
Limmad, skruvad & plastad. wink

Tänkte just skriva det. Skruva och plasta dit den! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 april 2008
Om man bortser ifrån risken att någon ska hamna på vingen medans man kör så är det helt OK att sätta rakblad, skulle vilja se ett fall där faktiskt har hänt att någon blivit dömd för att haft rakblad fastsatta under vingen. Det är en helt annan femma om man kör på allmän väg med bilen, men på t ex: en avställd utställningsbil så är det ok.
Sen det här med att "nån" "gubbe" blivit fälld för att en inbrottstjuv ramlat på en osandad väg till huset är också bull, det är upp till markägaren helt och hållet om han vill sanda eller inte, så länge det inte är t ex: en hyresfastighet och gården är att betrakta som allmän mark.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

23 Inlägg
11 april 2008
Det är sant att bilägare blivit dömda för att extraljustjuvar har skurit sig på rakblad när dom skulle plocka extraljusen. Fast det kan ju vara värt det. för då vet man vem som brukar sno dom.
Men hur ska man stöldsäkra en vinge. Sprängladdning kanske...

1 634 Inlägg
12 april 2008
LordLife skrev:
En annan blev så sur på att dom gjorde inbrott i sin bil att han köpte ett sätes överdrag och sate fiskekrockar i det.. tjuven satt fast och polisen kom och ägaren fick böter.. men va kul det måste ha sett ut. big_smile

Då va min vän lite mer roande då han satte en kanyl med kort nål under klädseln med pumpen full i klorin mad
Då vill man verkligen inbrottstjuven illa wink Som Pumpe sa, helt klart värt risken att skada tjuvar.

Numera Saab 9-5 Aero -00

906 Inlägg
12 april 2008
Pumpe skrev:
Det är sant att bilägare blivit dömda för att extraljustjuvar har skurit sig på rakblad när dom skulle plocka extraljusen. Fast det kan ju vara värt det. för då vet man vem som brukar sno dom.
Men hur ska man stöldsäkra en vinge. Sprängladdning kanske...

Kan du länka? Massmedia brukar skriva om sådana händelser. Tvekar starkt på det där, för det första ska man bevisa att han satt dit rakblad, det kan ha hänt under natten och ägaren visste inte att det satt rakblad där? Finns mycket kryphål i lagen och sådana här exempel som tas upp är oftast sk*t snack

=)

12 086 Inlägg
12 april 2008
Problemet att jävlas med tjuven är att de mindre sällan jävlas tillbax! Så de är ästan värt att de bara snor vingen hällre än att de bänner upp hela bakluckan lr kickar in skärmen för att de vart så förbannade efter några minuters slitande utan resultat.

Någon larmhistoria kan ju va vettigt

12 086 Inlägg
12 april 2008
Något jag tänkt på ang larm i övrigt är att montera stans sirener under ratten med lite fördröjjning smile

hahaha.. en gång gick ideerna fria och jag tänkte sätta en airbagbakom stereon, det hade varit så jävla kul att se tjuven med en stereo intrykt i pannan ! lol

906 Inlägg
13 april 2008
JapMax skrev:
Något jag tänkt på ang larm i övrigt är att montera stans sirener under ratten med lite fördröjjning smile

hahaha.. en gång gick ideerna fria och jag tänkte sätta en airbagbakom stereon, det hade varit så jävla kul att se tjuven med en stereo intrykt i pannan ! lol

Hhahahaha:D tycker jag lätt att du borde göra;), så jävla fin idé:)

=)

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
13 april 2008
Angående stulna vingar så spelar det ingen roll hur man gör, får dom jävlarna inte lös den så slår dom fan sönder hela luckan å mer där till bara för att jävlas.

Ha blett av med några vingar å inte så mycket att göra åt saken kommer alltid att finns folk\idioter som inte kan se skillnad på deras eget å andras grejer

En kompis till mig vart av med sina xtra ljus 4ggr, efter 3:a gången svetsade vi fast lykterna men då stal dom insatsen istället, 4:e gången satte vi dit rakblad å dom skar sig duktigt rejält.... å gissa vad som hände, jo han vart stämd på 50k för att tjuvjäveln skadade sig. han fick betala 40k i skadestånd efter rättegång å grejer.

Ser man någon hända så e man på sin vakt för att få tag på dom jävlarna

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 april 2008
Absolut bästa stöldskyddet måste ju vara att strunta i att montera vingen. wink

Men det är förjävligt när folk inte kan ge fan i andras grejer! mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 050 Inlägg
13 april 2008
Jag har själv blivit drabbad av att någon stulit min R-vinge två gånger. Sista gången slutade notan på 22.000:- Efter detta krävde försäkringsbolaget någon form av extra larmslinga till vingen.

Skaffade då ett Cargard 950S samt en liten kvicksilverstömbrytare som monterades inne i vingens bromsljus. Nu larmar vingen redan vid 5 graders lutning. Så fort någon försöker rycka vingen så larmar det direkt. Har även gjort en larmslinga till S70:ins grill, klarglas samt klarglasblinkers, så fort kabeln klipps så larmar det.

Köpte kvicksilverbrytaren hos Conrad. Pris 140:-
Senast redigerat av E-30 (13 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

577 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Jag har själv blivit drabbad av att någon stulit min R-vinge två gånger. Sista gången slutade notan på 22.000:- Efter detta krävde försäkringsbolaget någon form av extra larmslinga till vingen.

Skaffade då ett Cargard 950S samt en liten kvicksilverstömbrytare som monterades inne i vingens bromsljus. Nu larmar vingen redan vid 5 graders lutning. Så fort någon försöker rycka vingen så larmar det direkt. Har även gjort en larmslinga till S70:ins grill, klarglas samt klarglasblinkers, så fort kabeln klipps så larmar det.

Låter smidigt men jag har ett Volvo Guard 2 larm i bilen nu finns det möjlighet att koppla in en sån där kvicksilverströmbrytare på ett sånt tro?.

13 april 2008
Sverige, landet där rättsystemet stöder tjuvar. polisen verkar inte ta bilstölder på allvar, utan lägger ned fallen med en gång sad

1 050 Inlägg
13 april 2008
744tic skrev:
E-30 skrev:

Låter smidigt men jag har ett Volvo Guard 2 larm i bilen nu finns det möjlighet att koppla in en sån där kvicksilverströmbrytare på ett sånt tro?.

Nix, det funkar ej alls till Volvos originallarm, satsa istället på ett beggat Cargard 950S, detta larm  har larmslinga samt tre olika uttag för magnetkontakter,mm. Jag ropade in mitt Cargard 950S hos tradera för 495:- Kör med båda larmen parallellt. Volvolarmet styr ju i princip endast c-låset.

Edit: Kolla för säkerhets skull så du inte redan har ett Cargard 950. En del tidiga 850 har detta larm som originaltillbehör.
Senast redigerat av E-30 (13 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

13 Inlägg
13 april 2008
Eller skaffa en gummi/plastbeklädd vajer och dra igenom vingen!smile

1 Inlägg
13 april 2008
fixa garage det är nog ända sättet att få ha bilen ifred!!  det gjorde jag när jag vart av med min r-vinge!!
Senast redigerat av jonasbladh (13 april 2008)

947 Inlägg
13 april 2008
mcguyver skrev:
stöt sensor i bagageluckan till larmet kostar inte många kr och lätt att montera

tjena var köper man sådan sensor? Måste ha en till min 850 för jag har samma problem ang r vingen.

Sök