5236
Sök

fråga: ang laddning och stereo

669 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
#1
tjo har en fråga jag skulle villa ha svar på.

det är så här att jag har bilen upphissad i bakänden pga renovering.
jag har monterat strömkablar till slutsteget, som nu är ett sla 1500.

frågan är:  eftersom jag  inte kan starta bilen pga upphissning så undrar jag om det går att testa steget
endå om det går,kan jag ta batteri laddaren å hjälpa batteriet när jag ska testa slutsteget?

alltså koppla in allt sen vri på stereon sen vri på batteriladdaren eftersom bilen inte är igång.


mycket tacksam för ett kunning svar.
///eddie


21 761 Inlägg
12 april 2008
#2
Ja, det går hur bra som helst att testa steget om du gör så. Om du bara behöver testa steget tillfälligt så behövs inte laddaren egentligen, det är ju främst ifall du tänker spela stereon ett längre tag som en laddare behövs smile.

En gång till nu
760 Inlägg
12 april 2008
#3
passa dig noga för vad för laddare osv du har, en polare med en golf 3a vr6 laddade medans han spelade i garaget, vilket resultera i att hans styrbox paja och fick köpa ny... den laddaren han hadde var riktigt gammal modell så funkar kanske bättre med nyare modell.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

6 851 Inlägg
12 april 2008
#4
Brukar själv ha min laddare till batteriet i när man är i garaget. Funkar kanon att spela samtidigt som man laddar.
Nu har jag dock en C-tek, men skulle tro att det funkar iaf.


En gång till nu
760 Inlägg
12 april 2008
#5
skulle faktiskt bara lita på en c-tek laddare vad gällande sånt. men som sagt så hadde polarn en riktigt gammal sak så är la inga direkta "skyddsgrejer" osv i sånna =p

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 april 2008
#6
Köp en Ctek MSX7000, kampanjpris på dom på mekonomen just nu ju tongue

895kr ffs big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök