2360
Sök

Trött på studsandet vid spinn!

XBL: FOR mxHOLGE
93 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
hej alla

Hur kan man gå till väga för att bli av med studsandet?
t.ex rullande så gasar jag fullt så spinner det först lite och sen studsar det. Det beror ju mestadels på däcken kanske.
Med vinterhjulen spinner det som en katt utan att det studsar, ni som varit med om det själva vet vad jag pratar om.

Jag har bytt till hårdare bussningar i hundbenet/dogbone men det hjälpte inget mer än att det är bättre än de mjuka original och dönar mer i bilen smile

Vad finns det att göra...vill ju stämpla på torrt väglag utan att det ska studsa (medveten om att det är vanligt på V.A.G bilar) kanske försvinner när jag fått i steg 1 koppligen med lättat svänghjul...roll

R-däck på gamla 16" 205/55??
Senast redigerat av Hunter (14 april 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 april 2008
Det studsar så på, vad jag vet, alla framhjulsdrivna bilar.
Precis gränsen mellan fäste/inte fäste gör att det börjar studsa.

Finns säkert någon mer utläggande förklaring till varför.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
14 april 2008
Hade samma på bmwn. Lite jobbigt då man va tvungen å släppa gasen lite snabbt. Studsa så man trodde bilen skulle skaka sönder

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

93 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Det studsar så på, vad jag vet, alla framhjulsdrivna bilar.
Precis gränsen mellan fäste/inte fäste gör att det börjar studsa.

Finns säkert någon mer utläggande förklaring till varför.

Jo det förstår jag smile sån koll har jag vettu! tack för ditt svar

Har sänkfjädrar...dämparna är lite mjuka så det kanske "reser" sig lite för mycke. Jag har mina misstankar men exakt vad man ska göra vore intressant.... står ju i kliar sig i huvet liksom!

2 164 Inlägg
14 april 2008
För högt lufttryck i däcken kan ge en strudsande effekt.
Sänk de så kommer de bli bättre.

MVH

F

346 Inlägg
14 april 2008
för bra grepp i sommardäcken eller för lite effekt i bilen skulle jag tippa på, är de samma sak på blöt asfallt?

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

93 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Tenacious_Dboy skrev:
för bra grepp i sommardäcken eller för lite effekt i bilen skulle jag tippa på, är de samma sak på blöt asfallt?

På blöt asfalt så kan det väl studsa enstaka ggr. Jo det där med för lite effekt kan väl diskuteras...knappa 220hk i 1450kg räcker ganska långt. Men jag fattar haken smile

Får prova släppa ut lite luft när det är helgdags som killen ovan skrev...får ju bättre grepp oxå.

1 397 Inlägg
14 april 2008
Jag har inga större problem med att det hoppar... kan kanske få de på 1 av 10 burnouts. Min bil har knappt 200 hk och väger 1250 kg och är framhjuldriven.

93 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
lill3bror skrev:
Jag har inga större problem med att det hoppar... kan kanske få de på 1 av 10 burnouts. Min bil har knappt 200 hk och väger 1250 kg och är framhjuldriven.

ok..
Men det är vanligt V.A.G volkswagen audi group bilars syndrome! vill bli av me det!

Administratör
2 981 Inlägg
14 april 2008
Jag köpte en plastbussning som jag monterade i bakre undre motorfästet och än har det inte studsat finns säkert nått sånt till din bil med alt ett hårdare motorfäste....

En kopp av den svarta såsen...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 april 2008
Om du varvar upp och mer snurr på däcken då?
Jag har bara varit med om det när hjulen snurrat för sakta. Iaf på de FWD-bilar jag ägt.
Men som du säger, vinterdäcken studsar inte. Det är för att dom är mjukare och antagnigen både smalare och har högre profil.
Låga däck har mer tendenser till att studsa när man ska bränna däck har jag märkt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

93 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Om du varvar upp och mer snurr på däcken då?
Jag har bara varit med om det när hjulen snurrat för sakta. Iaf på de FWD-bilar jag ägt.
Men som du säger, vinterdäcken studsar inte. Det är för att dom är mjukare och antagnigen både smalare och har högre profil.
Låga däck har mer tendenser till att studsa när man ska bränna däck har jag märkt.

jo om jag står still o gör en riktigt börnis då studsar det inget...det är just lite rullande gång som det studsar...nerjobbat sad

du har rätt i det du säger smile

93 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Jag köpte en plastbussning som jag monterade i bakre undre motorfästet och än har det inte studsat finns säkert nått sånt till din bil med alt ett hårdare motorfäste....

ok
som jag skrev innan så har jag ett "dogbone" stag. styvar upp motorn..men det går ju att byta alla motorfästen oxå...

654 Inlägg
14 april 2008
Styvare motorbussningar alt motor dämpare så motorn har mindre rörelse frihet.
ev även hårdare stötdämpare.

1 072 Inlägg
14 april 2008
VÄGHÅLLNING eller stummontera hela skiten big_smile

1 892 Inlägg
14 april 2008
Blida skrev:

Vad är motordämpare??
:S

1 059 Inlägg
14 april 2008
sätt a i en riktig diff.Löser det probl.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

when ever - were ever
513 Inlägg
14 april 2008
Framhjulsdrivet kräver lite teknik. Dessutom olika från bil till bil. Inte ens säkert att problemet ligger i framvagnen

654 Inlägg
14 april 2008
krutmats skrev:
Blida skrev:

Vad är motordämpare??

typ en dämpare som fästes mellan motor och kaross.för att förhindra att motorn vrider sig.
studsande framvagn/däck är rätt vanligt att det inträffar på motor starka framhjulsdrivna bilar.

93 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Blida skrev:
krutmats skrev:
Blida skrev:

Vad är motordämpare??

typ en dämpare som fästes mellan motor och kaross.för att förhindra att motorn vrider sig.
studsande framvagn/däck är rätt vanligt att det inträffar på motor starka framhjulsdrivna bilar.

en motordämpare verkar vara ett billigare alternativ till att börja med. Försöker hitta ngn bild på det.
Mk4 motor ...audi TT el. dyl.

Sök