3477
Sök

Har ni några "roliga" tips om styling på en Volvo 140 LIKBIL?

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#1
Jag och en polare håller på att styla en svart (naturligtvis) Volvo 140 likbil som ska vara med på en cruising som ett roligt inslag av morbid humor...
15" Slotmags poleras i detta nu för att pryda bilen.
4 meter grönt neon lyser i skåpet.
Kromade dödskallar: Låspinnar, vxl-spaks knopp, ventilhattar och nummerplåtsskruvar.
Vi funderar på att skära (har egen skärmaskin) dekaler i kromfilm i form av stora gångjärn av kyrkogårdstyp och fästa på dörrarna.

Har ni några bra förslag till vad man mer kan göra inom temat döden?
Någon rolig text till streamern? Har funderat på "Enkel resa 100 spänn".
Förslag på text / motiv någonstans på bilen?
Sist men inte minst: Vad ska vi ha i skåpet?? Kista & skelett är dyra grejer, kan man ha nåt annat?

Tacksam för alla förslag, hoppas ni inte tar illa vid er...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
15 april 2008
#2
Se där ja! Tycker detta låter skitfräckt ja! Har du några bilder på den? Ska försöka komma på nåt ni kan ha i bak med ! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 april 2008
#3
ett par basar barskåp och grejer 32 tums skärm fan skulle jag få denna så skulle du se på bygge

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#4
Håller med att det hade vart kul med sånt, ironhead. Men då är det nog billigare med skelett & kista. big_smile Smal budget och lite tid...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 april 2008
#5
sen blir det lira metal i bilen ju  hårdrockstemat  och sen köära metallåtar som handlar om döden

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 april 2008
#6
fast bas ska ni väll ha

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#7
Ja, givetvis blir det ljud modellen större! Därav den lite strama budgeten till resten av stylingen...
Hårdrock? Ja inte blir det E-type på full volym iaf! lol

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#9
Bilder kommer, det enda som blivit monterat än är neonet. Mycket är fortfarande på väg med posten...

Fler förslag! big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 april 2008
#10
rökmaskin ju det hade vart coolt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#11
JA! Rökmaskin vore stenhårt! Rökfyllt skåp och strob kanske? Eller förresten, rök ur grillen vore grymt! Världens rökridå efter bilen... tongue Ska genast kolla upp detta!

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

8 156 Inlägg
15 april 2008
#12
En kista vore väl inte helt fel? Bara att spika ihop lite mdf, klä med svart högtalartyg och kanske göra en baslåda av det hela?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
#13
Nej det förstås. Har hela tiden vart inne på att en kista måste vara blanklackad... Man skulle ju kunna sätta fyra baslådor rygg-i-rygg och ett sjysst lock över så blir det ju en kista. Två flugor i en smäll! big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

245 Inlägg
15 april 2008
#14
Hoppas ni iaf spelar klassikern med AC/DC - Highway To Hell tongue. Fixa även några svarta kostymer för att fullborda bilden sen.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 april 2008
#15
Såg en gammal bil utanför Boot Hill-kyrkogården i Tombstone  Arizona i våras.
Stod "Why go around half dead when we can bury you for $49.50"
Asballt.. big_smile

Känns också bra att ha varit och gått på den gravgården.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

* Klåpare
1 718 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
#16
Nu är rökmaskin beställd. Planen är att dra ut röken genom slangar på bilens undersida.
Ljudet i kistan är på is, det är osäkert om det ska bli möjlighet för folk att sitta i skåpet. Kanske blir ett barskåp iaf, ironhead! big_smile
Bra förslag till text, Irmscher Vectra, dock lite långt kanske. smile

Finns det några fler bra förslag där ute?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

2 118 Inlägg
16 april 2008
#17
Fullast kör för han kan inte sköta stereon big_smile
No fuck, no ride wink
Hell express tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

51 Inlägg
16 april 2008
#18
Det finns ju som "gravlyktor" att köpa:

http://www.classicbildelar.com/produktg … records=20

Trösklarna i backen!

Tyskstuk
466 Inlägg
16 april 2008
#19
Mycket rolig idé tycker jag!smile

Har dock idé torka, kan bara hålla med om att en baslåda i form av en likkista skulle vara asballt!

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
16 april 2008
#20
Jag tycker ni ska trycka upp en dekal och sätta på bakluckan där det står " Dödskul " xD

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton


Sök