Dominerar Volvo??

C70
17 april 2008 · 424 Inlägg

Mortalis skrev:

Dave_C70 skrev:

Mortalis skrev:
Unik taklösning vet ja inte...vw eos har ju tom en bättre lösning tongue

Bättre enligt?

Bättre för den är smartare, stolparna är inte lika långt bak över passagerarutrymmet, snabbare att fälla/ta upp och tar mindre plats...

Eller menar du att den är bättre för att den läcker in vatten? och att man slipper bada hemma, för att man kan göra det i bilen så fort det har regnat eller man har tvättat bilen? tongue EOS är känd för att vara en bil med fruktansvärt mycket krångel med taket!

EOS och C70 är inte i samma liga. EOS kan jämföras med Megané CC, Peugeot 307CC osv..

C70 kan jämföras med BMW 3-serie cab, A4 cab osv!


Volvo och Pininfarina har designat HELA BILEN. Alltså inklusive taket!

Senast redigerat av C70 (17 april 2008)

Innox Turbocharged
17 april 2008 · 421 Inlägg

C70 skrev:
Volvo och Pininfarina har designat HELA BILEN. Alltså inklusive taket!

PRECIS vad jag har hört och läst med. Aldrig hört något om nån finsk traktortillverkare.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
NJ_
17 april 2008 · 2 118 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
för att svenskarna har GRYMT dålig bilsmak kanske ?
jag hatar min volvo över allt annat tongue vet inte varför jag köpte den
var nog för att ha nåt å åka i bara ^^

jävlat samma här, mitt sämsta bilköp ever!

D.i.l.l.i.g.a.f
bmx
17 april 2008 · 7 100 Inlägg

så här säger ja!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/297779_v4tsn8.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Opelmadness German cars, quality and beyond
17 april 2008 · 8 197 Inlägg

bmx skrev:
så här säger ja!!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/297779_v4tsn8.jpg

HAHAHAH!!! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Rushman Evolution Garage
17 april 2008 · 1 299 Inlägg

Riktigt geni som skapa denna tråden... Undrar om någon konflikt kommer uppstå!?!?!?!

Volvo är skitbra bilar, de nya ford-volvosarna e skräp men de äldre är billiga, driftsäkra, krocksäkra å skitbra bruksbilar helt enkelt!
Men jag älskar att köra bil, därför kör jag inte en meter mer än jag måste i en Volvo.

Sky´s the limit...
Garic
17 april 2008 · 539 Inlägg

det var rätt kul att läsa hela tråden big_smile

jag säger så här, alla tycker olika och alla bilar upfyller olika funktioner som t.ex transportbil, sportbil, lyxbil osv osv... jag kan tänka mig köpa en billigt 850 om jag behöver en reservbil. Har ingenting emot C70, tycker att det är bland dom finaste cupé modeller som finns. Men jag är en äkta "mercedes fan" så jag ska nog aldrig ha volvo som privatbil. Det är smaksak helt enkelt. Ni får sluta kasta paj, tycker jag smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
17 april 2008 · 3 404 Inlägg

Rushman skrev:
Riktigt geni som skapa denna tråden... Undrar om någon konflikt kommer uppstå!?!?!?!

Volvo är skitbra bilar, de nya ford-volvosarna e skräp men de äldre är billiga, driftsäkra, krocksäkra å skitbra bruksbilar helt enkelt!
Men jag älskar att köra bil, därför kör jag inte en meter mer än jag måste i en Volvo.

744 -89 2 ägare, inte buskörd normalt (bra) skött. Nu det senaste året har hon börjat läcka soppa, vänster ruta fram går inte ända upp (elhissar), kylaren började läcka, handbromswiren gick av, trippmätaren la av osv och nu sist så gick lådan...

Så så förbaskat driftsäkra vet jag faktiskt inte om jag kan hålla med om... Visst håller dom bra men inte alls så som alla påstår. Och som du nämner gällande hur dem är att köra (som en pulka i en isbacke) så förstår jag faktiskt inte hur så många här inne faktiskt kör gammla volvo. Nya är ju inte någon direkt höjdare heller...
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Innox Turbocharged
18 april 2008 · 421 Inlägg

TenZer skrev:

Rushman skrev:
Riktigt geni som skapa denna tråden... Undrar om någon konflikt kommer uppstå!?!?!?!

Volvo är skitbra bilar, de nya ford-volvosarna e skräp men de äldre är billiga, driftsäkra, krocksäkra å skitbra bruksbilar helt enkelt!
Men jag älskar att köra bil, därför kör jag inte en meter mer än jag måste i en Volvo.

744 -89 2 ägare, inte buskörd normalt (bra) skött. Nu det senaste året har hon börjat läcka soppa, vänster ruta fram går inte ända upp (elhissar), kylaren började läcka, handbromswiren gick av, trippmätaren la av osv och nu sist så gick lådan...

Så så förbaskat driftsäkra vet jag faktiskt inte om jag kan hålla med om... Visst håller dom bra men inte alls så som alla påstår. Och som du nämner gällande hur dem är att köra (som en pulka i en isbacke) så förstår jag faktiskt inte hur så många här inne faktiskt kör gammla volvo. Nya är ju inte någon direkt höjdare heller...
//Johannes

Det är som sagt en smaksak, jag gillar inte alls gamla volvos, men det är mest på grund av folket som kör sådana. Har haft både 240 och 740, helt ok bilar, men inte snygga, och inte direkt kul att köra (240n toppade 140 i nedförsbacke och medvind med mammas köttbullar på spisen). Ok bilar, men inte alls roliga eller coola.
Nya Volvo är inte någon extrem körupplevelse heller, men så är det inga sportbilar. Du skriver i din presentation att du gillar SAAB, jag måste säga att dom SAAB:arna jag har kört är ingen i närhetens av min C70 eller ens morsans gamla V70 2.4 när det gäller känsla (dessutom usel inreding på nya SAABar, så går det när man låter jänkare bygga bilar tongue).
Sammanfattning; Jag gillar min C70, ni kan inte övertala mig att den är dålig på något sätt (har ni ens kört en sådan?). Ni gillar uppenbarligen t.ex. SAAB och Merc, det är inga bilar som passar mig, men gillar ni dom är det helt ok.

PS.
Ska man har en bil i prisklass som en 240 eller 740, Merc 190, eller en gammal 900/9000, glöm europeiskt, go japanese! Det har jag lärt mig av att köra Mazda.

Godnatt! big_smile

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
FireTraXX DFFL
18 april 2008 · 9 020 Inlägg

Innox skrev:

C70 skrev:
Volvo och Pininfarina har designat HELA BILEN. Alltså inklusive taket!

PRECIS vad jag har hört och läst med. Aldrig hört något om nån finsk traktortillverkare.

Pininfarina designar väl bara utseendet och kanske inredningen?
Volvo bygger bilen och det mesta som hör därtill, att de låter någon annan firma tillverka lösningen till taket är antagligen varken ovanligt eller osannolikt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Innox Turbocharged
18 april 2008 · 421 Inlägg

FireTraXX skrev:

Innox skrev:

C70 skrev:
Volvo och Pininfarina har designat HELA BILEN. Alltså inklusive taket!

PRECIS vad jag har hört och läst med. Aldrig hört något om nån finsk traktortillverkare.

Pininfarina designar väl bara utseendet och kanske inredningen?
Volvo bygger bilen och det mesta som hör därtill, att de låter någon annan firma tillverka lösningen till taket är antagligen varken ovanligt eller osannolikt.

Nej, nya C70 byggs av Pininfarina Sverige AB i samarbete med Volvo PV.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Fredde21
18 april 2008 · 15 Inlägg

Grundstrom skrev:

aliwin skrev:
ja kan säga att ja ska alldrig ha en volvo! i alla fall inte äldre än 850! för de är segt och komforten suger och sen så är de så jävla slöa och fula!

Vad är de som är segt? Och slöa? Tror ju din lilla golf med 90hk är slöare än de flesta volvo bilar roll

Han måste ha skojat!

Stämmer iaf inte in på min 850 okej man kan ju alltid få mer effekt men å kalla 850 för slö tar jag som en förolämpning, Sedan tycker jag personligen att det inte finns så många bilmärken som har så sköna orginalstolar som Volvo

Vad jämnför du med??





smile

Audi TT 8N (2000)
Vauxhall Velux saloon "Hotrod" (1956)
C70
18 april 2008 · 424 Inlägg

Det lustiga är att dom flesta som inte gillar Volvo nämner 740 etc. Haha....

Ni kanske skulle prova en Volvo som är 20 år nyare så ska ni få se på andra bullar!

rough_boy
18 april 2008 · 811 Inlägg

åkte v70 för ett tag sen en 02-03  nåntingsäjer bara  fan vilket skit  sämre komfort än i vår gamla golf-77  den skrammlade å dånade innuti och sätatet var förjävligt obekvämt... jävla skit ful kantig bil

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Woogensea Volvoturbo For Life
19 april 2008 · 366 Inlägg

Men shit....Att folk alltid ska hålla på att käfta om bilmärken.........fan, har ni inget bättre å göra? Så länge bilmärkerna å deras resp. företag går runt å kan släppa bilar med standard, so what??!

som rough_boy:s inlägg å liknande, finns dom som tycker så om saab osv.......finns inget slut. Så varför skriva så?!

Senast redigerat av Woogensea (19 april 2008)

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
FL3JM Inga konstigheter
19 april 2008 · 2 064 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Fredde21 skrev:
Sökte precis på "Breddad" i Bilar/sök här på garaget och fick bara 11träffar varav 10av dom var Volvo!! och 1 Ford smile 

Dominerar Volvo?

kan det  vara så att dom som kör volvo inte vet hur man stavar "widebody" ? roll
prova göra om sökandet igen med ordet widebody så får du 34 träffar varav kanske 5-6st är volvo..

Hehe, det roliga är att det stavas wide body, iaf om man pratar bilar, man skriver i princip aldrig ihop ord på engelska. Så om man ska hålla på och generalisera som du gör så kan man alltså säga att alla som kommer upp när man söker på Widebody är kassa på engelska? tongue

-----
Flygplan som har en kropp med diameter större än 5-6 meter kallas för "wide-body". smile

Senast redigerat av FL3JM (19 april 2008)

melodic_death_metal
19 april 2008 · 622 Inlägg

Fredde21 skrev:

Grundstrom skrev:

aliwin skrev:
ja kan säga att ja ska alldrig ha en volvo! i alla fall inte äldre än 850! för de är segt och komforten suger och sen så är de så jävla slöa och fula!

Vad är de som är segt? Och slöa? Tror ju din lilla golf med 90hk är slöare än de flesta volvo bilar roll

Han måste ha skojat!

Stämmer iaf inte in på min 850 okej man kan ju alltid få mer effekt men å kalla 850 för slö tar jag som en förolämpning, Sedan tycker jag personligen att det inte finns så många bilmärken som har så sköna orginalstolar som Volvo

Vad jämnför du med??





smile

när jag läser inlägget så ser jag inte att han sagt att 850 är seg. det står "I ALLA FALL INTE ÄLDRE ÄN 850!"
som sagt så menar han att modellerna som är äldre än 850 är sega, dvs 740, 240 m.m

Ksj
19 april 2008 · 1 217 Inlägg

Fredde21 skrev:

Grundstrom skrev:

aliwin skrev:
ja kan säga att ja ska alldrig ha en volvo! i alla fall inte äldre än 850! för de är segt och komforten suger och sen så är de så jävla slöa och fula!

Vad är de som är segt? Och slöa? Tror ju din lilla golf med 90hk är slöare än de flesta volvo bilar roll

Han måste ha skojat!

Stämmer iaf inte in på min 850 okej man kan ju alltid få mer effekt men å kalla 850 för slö tar jag som en förolämpning, Sedan tycker jag personligen att det inte finns så många bilmärken som har så sköna orginalstolar som Volvo

Vad jämnför du med??





smile

Hahaha! Buhuuuu, någon säger att min volvo är slöö! haha.

Och det där om stolarna, du har aldrig någonsin suttit i en Saab va?tongue

Saab 900 "2.1an" (1992)
FL3JM Inga konstigheter
19 april 2008 · 2 064 Inlägg

Om ni bara kan komma överens att både saab och volvo suger lika mycket så kan vi låsa den här tråden. roll

Nä men seriöst, den här tråden är verkligen otroligt kass. hmm

Senast redigerat av FL3JM (19 april 2008)

Saab-Fredde
19 april 2008 · 285 Inlägg

ViinikkaT5 skrev:
Jag har Widebody smile

jag kör saab men kan ärligt säga att du har en fruktansvärt grym volvo! Så jäkla ball=)

Känns lite som att det här är ännu en sån där saab vs volvo tråd.. lika bra att lägga ner direkt.

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang