Dominerar Volvo??

FL3JM Inga konstigheter
19 april 2008 · 2 064 Inlägg

WIDE BODY ffs, det är TVÅ ORD.

FireTraXX DFFL
19 april 2008 · 9 020 Inlägg

FL3JM skrev:
WIDE BODY ffs, det är TVÅ ORD.

Precis, sär stavning är väldigt rätt i många engelska ord till skillnad från svenskan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kreutz
19 april 2008 · 71 Inlägg

volvo är ingen dålig bil. när det kommer till lite nyare modeller.. och ÄLSKADE min 480... ( krashan dock) men volvo borde skaffa sig ett nytt design team... C30 som skulle vara en helt ny design.. think outside the box... bleeh... P1800 kombi ----> 480 -----> C30..... volvo behöver få lite former. Wide Body hjälper inte ;P

Thaien
19 april 2008 · 933 Inlägg

FL3JM skrev:
Om ni bara kan komma överens att både saab och volvo suger lika mycket så kan vi låsa den här tråden. roll

Nä men seriöst, den här tråden är verkligen otroligt kass. hmm

Vad hade du för förväntad dig av denna tråd. Blir jämt pajkastning när man snackar om t.ex Volvo

BMW M5 (1999)
Innox Turbocharged
19 april 2008 · 421 Inlägg

Rocka__billy skrev:
volvo är ingen dålig bil. när det kommer till lite nyare modeller.. och ÄLSKADE min 480... ( krashan dock) men volvo borde skaffa sig ett nytt design team... C30 som skulle vara en helt ny design.. think outside the box... bleeh... P1800 kombi ----> 480 -----> C30..... volvo behöver få lite former. Wide Body hjälper inte ;P

Vad gör det när C30:n är så sjukt snygg som den är?
Skojar du eller? Skulle Volvo inte ha former?

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Landa_Racing
19 april 2008 · 104 Inlägg

Haha det är så fruktansvärt laddat mellan våra fantastiska svenska bilar så att nämna att ett av märkena är sämra så blir man ju typ halshuggen.
Själv vet jag vad jag tycker är bäst och kommer troligtvis alltid att göra, har testat en del Saab också me det passade liksom inte mig.
Och sedan diskutera vad som är bra med det ea eller andra är väll egentligen bara dumt, det finns ju båda bra och dåliga saker med alla bilar å vissa bilar går bara sönder mer än andra, vet tex en som körde en saab 9000 å rasade 4 växellådor, 1 motor, rostlagaden å massa gräjer medans en annan polare inte haft några problem alls med sin.

Menar bara det att tycker man om T ex Volvo och den börjar krångla så ser man inte det som om det vore nått problem, man bara fixar det, medans om en polares saab börjar krångla ser man ju det som en "krångel bil" direkt.
Och där blir det ju oftast fel.

Å som många säger att Saab skulle ha så himla mkt bättre komfort än va volvo har på sina är ju bara att ljuga, det är säkert vad man är van vid att åka men gämför man någolunda samma årsmodell och utrustning så är dom synneligen lika.

MVH Adde

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!
Volvo 144 Turbo "Sleeper" (1968)
Klaesson
19 april 2008 · 399 Inlägg

Ja åker/Köper volvo för att det finns mycket hjälp att få om nåt går sönder och  delar växer typ på trädtongue sjukt sköna bilar att åka i och att dom ser bra ut e ju ett extra plus ;D

VOLVO for life
Pliind
20 april 2008 · 194 Inlägg

ska vi inte klaga på att fransoser kör renaults och peaugots och att italienarna kör fiat och alfa romeo och tyskarna kör bmw och merca!?!? och att andra svenskar kör saab också? gnäll gnäll gnäll...

Jag kör volvo för att den är billig att reparera och alla pengar som går till soppa och underhåll och styling kommer aldrig uppnå priset av en sprojlans bil som går sönder titt som tätt och man måste lämna in skiten, visst om man har pengar så spelar det ingen roll, men stundenter (som jag) och folk som bara vill ta sig fram  billigt köper ju en gammal volvo, går minst lika bra som en ny bil och håller mycket bättre!! bara man ser efter den! (och JA man kan inte jämföra komfort och prestanda mellan 2 bilar som skiljer 20år!!)

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
tusse82 elektriker
20 april 2008 · 36 Inlägg

Klaesson skrev:
Ja åker/Köper volvo för att det finns mycket hjälp att få om nåt går sönder och  delar växer typ på trädtongue sjukt sköna bilar att åka i och att dom ser bra ut e ju ett extra plus ;D

så att prova ett annat bilmärke är inte att tänka på?

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv
Pliind
20 april 2008 · 194 Inlägg

tusse82 skrev:

Klaesson skrev:
Ja åker/Köper volvo för att det finns mycket hjälp att få om nåt går sönder och  delar växer typ på trädtongue sjukt sköna bilar att åka i och att dom ser bra ut e ju ett extra plus ;D

så att prova ett annat bilmärke är inte att tänka på?

Once you go volvo you usually dont go back wink

farsan hade en amazon när han var i min ålder, sen vart det 245a och en mondeo, han insåg att bilen vart skit så vart en v70 sen smile jävla skit mondeon skar ju på autobahn.. kul att sitta i en äcklig tysk by i 1 1/2 vecka i väntan på en ny motor från canada..

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
jocke_gronberg
20 april 2008 · 4 586 Inlägg

Fredde21 skrev:
Förlåt om det redan funnits en så här tråd. Är ny här smile Varför är det mest volvo bilar på träffarna då, Är vi patriotiska? Är det smidigare men köpa reservdelar? Hade Farsan en som du fick köpa billigt?? Eller är det helt enkelt för att det är en bra bil??

Varför köpte du din Volvo??

kör bara volvo på vintern wink
jag var själv nyss på en träff där vad det mkt blandad med bilar tror inte volvo dominerar där.

ifall jag skulle köpa mig en volvo som skulle andvändas på sommaren så är s60r en dröm jag har
inte gillar volvo innan men den bilen är så läcker

jocke_gronberg
20 april 2008 · 4 586 Inlägg

aliwin skrev:
ja kan säga att ja ska alldrig ha en volvo! i alla fall inte äldre än 850! för de är segt och komforten suger och sen så är de så jävla slöa och fula!

man åker ju bättre in en 740 är en golf 3 men golf 4 gti där är det komfort men då kommer stolarna ifrån recaro inte wv

FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

Volvo suger.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
loudness
20 april 2008 · 4 554 Inlägg

låser här då större delen av tråden är pajkastning och en sjukt massa dåliga argument

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang