Prestanda på polisens fordon?

GL77
23 april 2008 ·

Deras:

1. Volvo bilar
2. Saab billar
3. Mercedes mini vans


Hur mycket info har ni wink


((( RENA FAKTA, INGA SPEKULATIONER !!! )))

Senast redigerat av G-POWER (26 april 2008)

sveddan
23 april 2008 · 1 453 Inlägg

9-5orna är standard 2,3T med istoppad Aero-motor enligt vad jag hört från en mek på SAAB.
Av någon anledning köper man inte Aero från början.

FireTraXX DFFL
23 april 2008 · 9 020 Inlägg

Man hör en sak här och en sak där.
Försök köra ifrån en polisbil så får du veta om det går eller inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kolvas
23 april 2008 · 4 001 Inlägg

troligtvis lite olika....

en av deras XC70 i dessa krokarna är sjukt slö... fast det är klart, den väger ju ca 2,8 ton med allt skit dom stoppat i den.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
gamlingen
23 april 2008 · 5 198 Inlägg

Går många sägner  vissa gånger är de helt orginal,,, vissa gånger verkar de va förklädde F1 bilar.. tror igentligen inte att nån här inne vet med 100% säkerhet

Dragonbreath
23 april 2008 · 326 Inlägg

tro mig.. dom går inte så jävla fort.. eller så fegar dom över 200km/h

"Sweet Insane Road Maniac"
alminjo SLK
23 april 2008 · 610 Inlägg

Deras Volvobilar har olika motorer, från 170 hk upp till T5 med 260 hk men de flesta är 2.4T och 2.5T

FireTraXX DFFL
23 april 2008 · 9 020 Inlägg

Dragonbreath skrev:
tro mig.. dom går inte så jävla fort.. eller så fegar dom över 200km/h

Svenska polisen får inte jaga bilar på ett sådant sätt så att de utsätter föraren av den bilen, andra trafikanter eller andra människor i närheten för en fara som kan undvikas.
Dv.s. att de hellre låter dig förvinna mot horisonten än tvingar upp dig i 450km/h för att du vill smita.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MarcusL #2573
23 april 2008 · 1 489 Inlägg

Dom har inte ökat effekten med mer än typ chippat den. Tro mig, jag har meckat en..

Edit: Däremot så står det oftast 9-5 2,0t på bagageluckan, fast det finns ingen 2,0t motor hos polisen. Dom har enbart 2,3T (FTT) maskiner i sina, dom byter emblem när dom sätter på dekalerna..

Mvh

Senast redigerat av MarcusL (23 april 2008)

• Även den starka måste ta i när han skiter
richardoo290 VOLVO for life..
23 april 2008 · 2 113 Inlägg

FireTraXX skrev:

Dragonbreath skrev:
tro mig.. dom går inte så jävla fort.. eller så fegar dom över 200km/h

Svenska polisen får inte jaga bilar på ett sådant sätt så att de utsätter föraren av den bilen, andra trafikanter eller andra människor i närheten för en fara som kan undvikas.
Dv.s. att de hellre låter dig förvinna mot horisonten än tvingar upp dig i 450km/h för att du vill smita.

dom kan sluta jaga dig redan vid 100km/h
ser dem att du kör väldigt instabilt avbryter dem för att du förhoppningsvis ska sakta in och stanna nån mil fram, skulle dem fortsätta jaga en sån person kan hastigheten bli farligt hög för väglafet och då kanske den instabila personen kör ihjäl någon annan och det vill polisen undvika,

men oftast jagar dom i höga hastigheter då dom märker att föraren är relativt duktig...
men FÅR får dom, men dem får bestämma själva ifall det är värt det.

Mack Forum- och sitemoderator
23 april 2008 · 26 136 Inlägg

Tro det eller ej, men jag har frågat en kvinnlig polis, precis efter att dom hade
tackar för sig och börjat gå tillbaka till bilen.

"Ursäkta men, får man fråga hur många hästar det är i eran polisbil?"
"Jadu..det finns inga hästar i bilen.."*här tokskrattade både polisen och min kompis i framsätet*
"Jao men", sa jag..
"..men däremot HÄSTKRAFTER finns det...säkert 3-400 ska du se.."
"3-400 dieselhästar", inflikade hennes manliga kollega och skrattade borta vid bilen.

Tror inte riktigt det är att lita på tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
peter_1976 JDM
23 april 2008 · 2 201 Inlägg

Jag läste i Motorföraren (tror jag det var) om en verkstad i sthlm som servade polisens bilar. o han sa att dom är standard pga att garantierna på bilen ska gälla. att dom är helt otrimmade.

Senast redigerat av peter_1976 (23 april 2008)

Patriiik
23 april 2008 · 134 Inlägg

Finns hur många trådar som helst om polisbilar här... Kolla in dom ist..

dstr
23 april 2008 · 146 Inlägg

Orginalmotorer samt att dom släpar på 250kg utrustning.

Fick skäll av en polis en gång, som jag ovetandes råkade köra ifrån med evo sexan.

Polisen: "HUR MÅNGA HÄSTAR HAR DU I DEN DÄR EGENTLIGEN?!?!?"
Jag: "280, hurså?"
Polisen: "JAG HAR 240 I DEN DÄR, OCH VI KOM FAN INTE IKAPP!!!"
Jag: "oj, men ni startade väl stillastående. Jag hade ju flygande start, sen väger väl er lite mer?"

hedley Saaboholic
23 april 2008 · 3 129 Inlägg

Deras saab+ volvo+ mini van går alla som en potta skit iallafall dom jag haft bakom mig..
Eller så beror det på föraren.. men men..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
fegge_89
23 april 2008 · 1 302 Inlägg

Jag har en bekant som är polis och han berättade att en polis inte får köra hur fort som helst utan de har olika regler på om det är ine i stan eller utanför pga säkerhetsrisken.

Ifall en polis krockar vare sig det är i utrykning eller ej så får han/hon som är förare sota för det änu värre än vad en privat person får göra.

John87 Stolt Volvoägare
23 april 2008 · 4 913 Inlägg

Finns mycket trådar om detta innan.

Här får du den största:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=24195

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
GL77
23 april 2008 ·

Jag är mest intresserad av dem som har riktiga fakta.

Tex vad har mini vansen för motorer?

Volvo & saab kan man nog förstå, men inte merca?

Patriiik
23 april 2008 · 134 Inlägg

I mercorna sitter det cdi motorerna,  lite olika vad det är för strolek men de flesta är dieslar där.

FreddeK
23 april 2008 ·

haha vad alla gissar..skippa bullshitet och kom med fakta!

min kompis brors mamma känner en polis som bor granne med hennes pappas svåger och den rejsade min pappas flickvänspojke med och han drog den både på ettan och tvåan och trean och fyran men sen på femman tog bensinen slut...

IRONI

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang