3033
Sök

Prestanda på polisens fordon?

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
24 april 2008
Har man lite pulver i motorn, kan köra samt kan området så är det inte så knepigt att bli av med polisen. Men var säker på att dom inte har sett dig först (föraren). Har dom inte det är det bara köra. Vi har nämligen ingen angivelselag i detta land. Ägaren till bilen behöver inte yttra sig om vem som körde.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

638 Inlägg
24 april 2008
RING POLISEN OCH FRÅGA FÖR FAN! Vad är problemet? Det är information som ni ska få om ni frågar, finns ingen anledning för polisen att dölja hur många hästar det finns i en bil. Samma gäller om du skulle ringa och fråga t ex " Vart har ni fartkontroller idag "  osv osv. RING OM FÖR FAN istället för att sitta och gissa fram och tillbaka.

Alternativt tar ni regnumret på nästa polisbil ni ser på stan och RINGER VÄGVERKET där kommer ni också få svar. Polisen får naturligtvis inte trimma sina bilar mer än en vanlig svensson får så skippa myterna om 50000hk under huven.

Kommer väl nånting här snart!

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 april 2008
KHRacing skrev:
peter_1976 skrev:
Jag läste i Motorföraren (tror jag det var) om en verkstad i sthlm som servade polisens bilar. o han sa att dom är standard pga att garantierna på bilen ska gälla. att dom är helt otrimmade.

peter, inga som helst garantier gäller för bilar som tagits i nybruk som polisbil, samma gäller en TAXI exempelvis :-) & rallybilar.

vet inte vad du pratar om men polisen och taxi har precis samma garanti på sina bilar och precis samma typgodkänning på sina bilar som en vanlig svenssonkärra har och har då samma effekt men kanske annorlunda utrustning

volvo erbjuder taxibolagen att köpa till garanti upp till 36 tusen mil på sina bilar och sk drivlinegaranti ...denna täcker om kopplinge går...växelådan eller en styrenhete...bara de har med motor..eller drivlina å göra...

Ja volvo har i alla fall orginaleffekten i sina bilar

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 april 2008
Zonic_boom skrev:
caromania skrev:
KHRacing skrev:

Inte en TOYOTA iaf :-)

Inte Mercedes heller.

vi har både volvo renualt o mercedes o där är full garanti på alla bilarna.

Nåja. Det verkar konstigt eftersom en ny Mercedes -04 köpt hos Mercedes 2004 inte fick någon som helst garanti då den skulle användas som taxi. MEN: det kan ha varit så att garantin rök i och med att all elektronisk utrustning skulle monteras in på oberoende firma. (Taxi 020) Jag kommer inte ihåg och kan ha fel.

Den bilen (E-klass 270 cdi) kostade för övrigt 100.000 tals kronor i reparationer under den tid den användes, ca 3 år...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
26 april 2008
caromania skrev:
Zonic_boom skrev:
caromania skrev:

Inte Mercedes heller.

vi har både volvo renualt o mercedes o där är full garanti på alla bilarna.

Nåja. Det verkar konstigt eftersom en ny Mercedes -04 köpt hos Mercedes 2004 inte fick någon som helst garanti då den skulle användas som taxi. MEN: det kan ha varit så att garantin rök i och med att all elektronisk utrustning skulle monteras in på oberoende firma. (Taxi 020) Jag kommer inte ihåg och kan ha fel.

Den bilen (E-klass 270 cdi) kostade för övrigt 100.000 tals kronor i reparationer under den tid den användes, ca 3 år...

kan vara skillnad på bussar o personbilar med. vår merca är en sprinter. o våra comradio m.m är monterat av aukturiserad (stavning) verkstad.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

GL77
26 april 2008
Trådstartare
Detta har ju spårat ur, startade med att jag frågade om hästkrafterna i polisens fordon!

Volvo, Saab & Mercedes bussarna.

Men nu har det urartat

tråkigt, jag får finna svaren någon annanstans nu istället.

/G

Fortare än kvickt
241 Inlägg
26 april 2008
jag fick en v70xc efter mig en gång, inga problem att köra ifrån.

Akta lacken pappskalle!

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
27 april 2008
G-POWER skrev:
Detta har ju spårat ur, startade med att jag frågade om hästkrafterna i polisens fordon!

Volvo, Saab & Mercedes bussarna.

Men nu har det urartat

tråkigt, jag får finna svaren någon annanstans nu istället.

/G

ja du kan ju alltid ringa polisen själva som någon skrev. för här inne finns nog ingen som kan säga med säkerhet  vad dom kör omkring med. eller stanna en polis o fråga. hur svårt kan det vara. är du rädd för att dom ska ge dig böter för att du frågar????

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

erixon89
27 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Man hör en sak här och en sak där.
Försök köra ifrån en polisbil så får du veta om det går eller inte.

Det går allt

1 571 Inlägg
27 april 2008
Jag gissar på att de kör Saab 95 2.3T och Volvo V70 2.5T

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
27 april 2008
Åkte i en S70 -97:a (AXL886) som det var 240hk i enligt konstapel Max Wigren i Oskarshamn.
Åkte i en V70 -05:a (radiobil 1940) som det var 260hk "minst" i enligt konstapel Fredrik(minns inte efternamnet) i Oskarshamn. V70:n gasade de på lite med på motorvägen och den gick faktiskt bra.

18 Inlägg
16 april 2011
FreddeK skrev:
haha vad alla gissar..skippa bullshitet och kom med fakta!

min kompis brors mamma känner en polis som bor granne med hennes pappas svåger och den rejsade min pappas flickvänspojke med och han drog den både på ettan och tvåan och trean och fyran men sen på femman tog bensinen slut...

IRONI

haha precis, bra skrivet smile

Livet är bara en lek

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 april 2011
Årets trådlyft..?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
16 april 2011
Har svenska polisen helikopter med IR kamera som dom har t.ex i england? För där är det ju totalkört så fort dom fått upp helikoptern i luften. Då kommer man aldrig undan.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Muttley
16 april 2011
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Har svenska polisen helikopter med IR kamera som dom har t.ex i england? För där är det ju totalkört så fort dom fått upp helikoptern i luften. Då kommer man aldrig undan.

Typ. Men i skåne behöver vi inte oroa oss då den närmaste helikoptern finns i göteborg, om de inte har flyttat på dem.
Om antalet helikoptrar stämmer med denne så är de för jävligt att försvaret ska få in 15 black hawk. Vi är i princip aldrig i krig.

http://www.helikopterpiloten.se/2008/06 … likoptrar/

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
16 april 2011
Jag förstår mig verkligen inte på inköpet av black hawk helikoptrar... Men för en som senare skall plugga helikopter tekniker är det ju bra, mer jobb big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

112 Inlägg
16 april 2011
Läste att polisen fått in V70 D5 med dubbelturbos nu?

388 Inlägg
16 april 2011
caromania skrev:
KHRacing skrev:
martincool skrev:
Där har du fel TAXI har garanti.

Inte en TOYOTA iaf :-)

Inte Mercedes heller.

Konstigt att inte taxi har garantier från MB när Ambulanser har det.....Trots gott om eftermonterad elektronisk utrustning.......Ambulanser körs med motor i originalutförande.
Senast redigerat av yoppe (16 april 2011)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
16 april 2011
tkd_rille skrev:
Typ. Men i skåne behöver vi inte oroa oss då den närmaste helikoptern finns i göteborg, om de inte har flyttat på dem.
Om antalet helikoptrar stämmer med denne så är de för jävligt att försvaret ska få in 15 black hawk. Vi är i princip aldrig i krig.

Sverige deltar ju i krig lite här och var, vi har för närvarande en bunt jas-plan nere i Libyen.

Muttley
16 april 2011
Trådstartare
Peter_Eriksson skrev:
tkd_rille skrev:

Sverige deltar ju i krig lite här och var, vi har för närvarande en bunt jas-plan nere i Libyen.

Ja och hur efterblivet är inte det. För väljer nått land att attackera oss så lär vi vara helt utslagna inom 24 timmar så varför retas ?
Men de tillhör inte denna diskussionen.

Sök