Loffe123 skrev:
Jag bor i Sundsvall och det måste fan vara sveriges skitigaste stad!
Jag har aldrig spolat så mycket som jag gör när jag bo här. Tom sthlm har renare luft och vägar.
Problemet är väl inte pengarna, problemet är att man måste uppsöka biltema, man måste fram med dunken och blanda till rätt förhållande.
Så jäkla mycket enklare att bara ta vattenslangen och spruta ner så mycket som behövs. Jag ska prova vatten och bilshampo, jag tror vaxet i shampon kan göra underverk för torkarna :-)
Kan inte annat än hålla med om sundsvall.
Själv bor jag ett par mil väster om sundsvall(E14), har själv döpt om vägen till saltträsk

De verkar tro att lösningen på all vinterväghållning heter salt, dom djävlarna saltar bort snön istället för att ploga!!
Det är alltid en djävla blöt saltsliskig yta på vägen 6 mån om året, det går åt ca 1L spolarvätska för att ta sig fram och tillbaka till jobbet.
Har man tvättat bilen så är hela bilen täckt med en tunn svart/grå smet efter ett par dagar och då kan ni ju tänka er hur djävla bra rosten trivs...
FY FAAN VAD LE JAG ÄR PÅ SALT!!
Tänk om man kunde få ha vinterväglag på vintern och saltning endast skedde vi risk för blankis.
Tänk dig en tyst och snötäckt vinterväg, då blir iaf jag harmonisk.
De skulle kunna lägga energin på att rensa väggrenen ist, så att det skulle vara ganska harmlöst om man sladdade av vägen.
Idag skulle man träffa en 40Tons sten eller en 100år gammal gran ist.