3115
Sök

Gör din egen spolarvätska

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Hmm. skrev:
n0b0dy_ skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Gör som jag, skit i att spola rutona och tvätta bilen 1 gång i veckan ist. =P

Jag vill inte köra med spolarvätska på min fiiiiiina vaxade bil =P

Måste du putsa av rutan så sväng in på en mack och gör det bara.

Bensin... KAN inte det vara lite skadligt för lacken..? :s

Hare nice! smile

Finns en anledning att alla bilar har vindrutetorkare som standard

Ja för att se något när det regnar "cats and dogs" sörru tongue

Precis, dem är till för att man ska se något när det regnar. Dah? =P

Hålla på och spruta med spolarvätska på det där viset? Nej fy faen! ;P

Vet du hur DYRT det är?! Som MilleN och Mortalis säger, SKETA dyrt!

5 liter som bara räcker ett år? Nej, sänk priset på spolarvätska.NU!

I do it my way

kevlar_soul
25 april 2008
Först ska någon ligga i 90 på 110 väg för att spara pengar och på miljön..

Sen ska folk blanda egen spolarvätska för att det är så dyrt.. Ujujujuj..

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
kevlar_soul skrev:

Ha ha! Jag säger fan det samma !

Vet du hur dyrt spolarvätska faktisk är?! ;P

I do it my way

kevlar_soul
25 april 2008
smile

Ja fy fan.. Tur att Ö&B säljer billiga skit varianter om man inte orkar blanda..

Själv jobbar jag på Statoil och jag har varit med om folk som hällt kylarvätska i spolarvätskebehållaren tongue Klyftigt!smile

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Annars har jag hört att om man blandar vatten och piss så funkar det alldeles utmärkt också.

Skit billigt wink

I do it my way

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 april 2008
SweetBabyDoll skrev:
Annars har jag hört att om man blandar vatten och piss så funkar det alldeles utmärkt också.

Skit billigt wink

alldeles för dyrt såvida du inte får vattnet från någon sjö...själv ska jag ta bort framrutan då blir det svin billigt!

Driifter;)
1 630 Inlägg
25 april 2008
ta vatten i bäcken du åker förbi me så du slipper ta av ditt eget

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Bumby
25 april 2008
SatansWrath skrev:
Mitt råd är ju givetvis att du stannar till vid en mack varjegång du "behöver" spola rutan o tvättar rutan, de brukar ha spannar med vatten o rengöringsmedel. På det sättet slipper du använda spolarvätska plus det blir renare

jo men åxå hur gör folk som är sega ju tar den där som är för fram rutan å kör på bakrutan om dom som inte har vinge som är bra så blir det massa sten , grus ocg massa skit så repar förskräckligt

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
MeloveGolf skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Skit billigt wink

alldeles för dyrt såvida du inte får vattnet från någon sjö...själv ska jag ta bort framrutan då blir det svin billigt!

Ja... hmm

Ja jävlar vad billigt att plocka bort rutan! Fan då kan du ju köra med munnen öppen också, DÄR fixade vi dagens middag också lol   Insekter är ju skit gott.

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Bumby skrev:
SatansWrath skrev:
Mitt råd är ju givetvis att du stannar till vid en mack varjegång du "behöver" spola rutan o tvättar rutan, de brukar ha spannar med vatten o rengöringsmedel. På det sättet slipper du använda spolarvätska plus det blir renare

jo men åxå hur gör folk som är sega ju tar den där som är för fram rutan å kör på bakrutan om dom som inte har vinge som är bra så blir det massa sten , grus ocg massa skit så repar förskräckligt

Man får väl helt enkelt köpa sig en egen sådan där tvätt pinne och ha med sig i bilen lol
Fast, dem kanske kostar en hel del iofs? ;P

Nej men du KAN ju skölja av den innan kanske..?

I do it my way

Bumby
25 april 2008
kevlar_soul skrev:

haha exakt håller med lol

Bumby
25 april 2008
MeloveGolf skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Skit billigt wink

inte om det börjar regna är det inte billigt om man tar  bort rutan:P

Bumby
25 april 2008
SweetBabyDoll skrev:
Bumby skrev:
SatansWrath skrev:

Man får väl helt enkelt köpa sig en egen sådan där tvätt pinne och ha med sig i bilen lol

jojo men ändå får åka till biltema å köpa då kanske har någon  billig annars om man vill bli ekonomisk som alla verkar var haha fixa en gren å sen lite papper rena rama vikingatiden hahaha

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Bumby skrev:
MeloveGolf skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Skit billigt wink

inte om det börjar regna är det inte billigt om man tar  bort rutan:P

Men vet du vad man gör då? Då har man ju självklart en hink (som man naturligtvis hittat i ett dike) och samlar in vattnet! Då slipper du ju stanna till vid en sjö för att få tag på vatten! Bra va???? lol

I do it my way

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Bumby skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Bumby skrev:

jojo men ändå får åka till biltema å köpa då kanske har någon  billig annars om man vill bli ekonomisk som alla verkar var haha fixa en gren å sen lite papper rena rama vikingatiden hahaha

I do it my way

498 Inlägg
25 april 2008
Loffe123 skrev:
Jag bor i Sundsvall och det måste fan vara sveriges skitigaste stad!
Jag har aldrig spolat så mycket som jag gör när jag bo här. Tom sthlm har renare luft och vägar.
Problemet är väl inte pengarna, problemet är att man måste uppsöka biltema, man måste fram med dunken och blanda till rätt förhållande.
Så jäkla mycket enklare att bara ta vattenslangen och spruta ner så mycket som behövs. Jag ska prova vatten och bilshampo, jag tror vaxet i shampon kan göra underverk för torkarna :-)

Kan inte annat än hålla med om sundsvall.
Själv bor jag ett par mil väster om sundsvall(E14), har själv döpt om vägen till saltträsk mad
De verkar tro att lösningen på all vinterväghållning heter salt, dom djävlarna saltar bort snön istället för att ploga!!
Det är alltid en djävla blöt saltsliskig yta på vägen 6 mån om året, det går åt ca 1L spolarvätska för att ta sig fram och tillbaka till jobbet.
Har man tvättat bilen så är hela bilen täckt med en tunn svart/grå smet efter ett par dagar och då kan ni ju tänka er hur djävla bra rosten trivs...
FY FAAN VAD LE JAG ÄR PÅ SALT!!

Tänk om man kunde få ha vinterväglag på vintern och saltning endast skedde vi risk för blankis.
Tänk dig en tyst och snötäckt vinterväg, då blir iaf jag harmonisk.
De skulle kunna lägga energin på att rensa väggrenen ist, så att det skulle vara ganska harmlöst om man sladdade av vägen.
Idag skulle man träffa en 40Tons sten eller en 100år gammal gran ist.

Meister
6 763 Inlägg
25 april 2008
enpatte skrev:
Loffe123 skrev:
Jag bor i Sundsvall och det måste fan vara sveriges skitigaste stad!
Jag har aldrig spolat så mycket som jag gör när jag bo här. Tom sthlm har renare luft och vägar.
Problemet är väl inte pengarna, problemet är att man måste uppsöka biltema, man måste fram med dunken och blanda till rätt förhållande.
Så jäkla mycket enklare att bara ta vattenslangen och spruta ner så mycket som behövs. Jag ska prova vatten och bilshampo, jag tror vaxet i shampon kan göra underverk för torkarna :-)

Kan inte annat än hålla med om sundsvall.
Själv bor jag ett par mil väster om sundsvall(E14), har själv döpt om vägen till saltträsk mad
De verkar tro att lösningen på all vinterväghållning heter salt, dom djävlarna saltar bort snön istället för att ploga!!
Det är alltid en djävla blöt saltsliskig yta på vägen 6 mån om året, det går åt ca 1L spolarvätska för att ta sig fram och tillbaka till jobbet.
Har man tvättat bilen så är hela bilen täckt med en tunn svart/grå smet efter ett par dagar och då kan ni ju tänka er hur djävla bra rosten trivs...
FY FAAN VAD LE JAG ÄR PÅ SALT!!

Tänk om man kunde få ha vinterväglag på vintern och saltning endast skedde vi risk för blankis.
Tänk dig en tyst och snötäckt vinterväg, då blir iaf jag harmonisk.
De skulle kunna lägga energin på att rensa väggrenen ist, så att det skulle vara ganska harmlöst om man sladdade av vägen.
Idag skulle man träffa en 40Tons sten eller en 100år gammal gran ist.

De är bara att hoppas på en svinkall vinter så saltet förlorar sin funktion. Men jag trodde inte att de saltade så långt upp?

Meister
6 763 Inlägg
AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 april 2008
ja kör bara vatten nu när de e fint väder..

Bmw osv..

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
25 april 2008
En lösning är ju att bara plocka fram bilen när det regnar? då kan man torka rutan gratis utan en enda spolning! många bäckar små så...

Sök